/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen liv i den ene pc
Fra : jensviggo
Vist : 1239 gange
50 point
Dato : 13-02-11 14:06

Ja så er den gal igen, troede ellers det hele kørte optimalt.
Jeg har en tdc homebox adsl, hvor jeg har to pc´er på, den ene som jeg sidder ved nu, kører ok, men den anden orker det ikke, gjorde det kl 0800 i morges, hvad jeg har gjort den ved jeg ikke.
Status på homebox er, at den lampe mærket @ står og blinker, men jeg kan ikke komme rigtig på den anden pc, dvs det kan jeg godt, men det tager en krig, lampen bagpå pc lyser, der hvor netkablet fra homebox er på, så jeg tænkte der måske er en venlig sjæl der ved hvad der er galt, og vil måske fortælle det, ellers skal jeg vente til mandag og have fat i hotline.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-02-11 14:14

Har du prøvet at slukke for boksen, tælle til 10 og tænde den igen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-11 14:20

Sluk for pc og så sluk for boxen tæl til ti > tænfor boxen vent til den bliver rolig > tænd for pc.

Det er fordi pc på den måde, kan bede om en ny forbindelse hos boxen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-02-11 15:52

det har jeg så prøvet, slukket boxen talt til 15, tændt den igen ventet på den bliver rolig, altså ingen blinken med lygter, men @blinker i serier som 1234 pause 1234 pause 1234 pause osv.
Det lykkedes efter første forsøg efter at have slukket pc og tændt den igen, at komme ind på in/google, skrev tdc, kom osse derind, men lidt langsomt, gik herefter ind på kandu, det tog ca 10min før der var bid.........den blå bjælke gik i stå ca. trekvart færdig, inden endelig lokkede mig på kandu, og herfra skriver jeg nu, det vil nu vise sig hvor lang tid det tager at få sendt det.......spændende, men frygtelig irritabelt.

jensviggo

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-11 16:05

tag en kuglepen og prik på der hvor der stå reset på din homebox mens den er tændt vent 5 min blikker dit snalbel a snødig derefter spårsmål

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-02-11 16:06

der gik 12 min. inden den kom videre til kandu, så nu er gode dyr rådne, det må måske være noget med pc, da den anden ingen problemer har, eller????????

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-02-11 16:30

@ blinker stadig som før efter reset af homebox

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-02-11 18:07

Er det begge computere der opføre sig på den måde, med at være længe om at åbne en sige?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-11 18:20

jeg vil tro det gå isig igen da det sikkert er tdc s udstyr der er lidt nede.du kunne prøve dette
skriv i kør windows tast plus r genvej
cmd
åbner command progt skriv så deri
ping www.kandu.dk
er der 100 procent svar er din internet ok ellers med kun f.eks 25 procent svar er det nok tdc ring til dem imorgen og kør om der er fuldstyrke til din homebox.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-11 18:27

så lige den ene pc er ok - er det trådløst kunne du gøre dette .
skriv i ads. søgefeltet i din browser
brugernavn
admin
trødløst - ssid1 til ventra menu
trødløs indstilling
sættes til kun 802.11n så rækker den længere med forbildelsen.husk at trykke gem oppe til højre ved ok kryset