/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
H2O Mop X5
Fra : valdera
Vist : 13654 gange
200 point
Dato : 12-02-11 09:38

Hej er der nogen der kender denne H2O Mop X5
damprenser fra tvins.com den ser lovende ud men kan den det de lover
er der nogen der selv har en sådan dur den
Hilsen Valder

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-11 10:45
Kommentar
Fra : valdera

Dato : 12-02-11 13:16

Hej katemus
det har jeg set men det er dem der sælger den og det kan man ikke regne med, de skal jo bare have noget solgt. Det skal være en der har erfaring med maskinen, altså en der har købt den, om den dur eller det bare er en salgsfidus
Hilsen Valdera

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-11 14:54

Jeg har en næsten magen til. Rensning af glatte gulve lever fint op til fremstillingen i reklamen, men den gør ikke rent "som en hvid tornado" Gulvet ser fint rent ud og beviset ser man på kluden efter brug,- der er skidtet. Fordelen med maskinen er at man hurtigt kan tage redskabet ud af skabet og lave det man skal. Med hensyn til tæpperens har jeg ikke opnået nogle resultater på pletter, men kan nok være effektiv med tæpperenseskum og opsugning med vakummaskinen. Kogende damp løsner nok skidtet, men mon ikke lidt knofedt også kan være godt.

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 12-03-11 14:45

Tak for svaret Thyregod8.

Kommentar
Fra : lina01

Dato : 07-06-11 16:17

(Lidt sent svar) Men: hvis andre kan have glæde af min mening så kan jeg fortælle at jeg både købte h2o x5 moppen og den lille handy støvsuger. Allerførst; støvsugeren skulle jeg kun betale 299 kr for så den regnede jeg ikke for en skid - men det hidsige lille apperat har været alle pengene værd!. Den er posefri, super let og suger mindst lige så godt som min cyclon støvsuger.
H2o x5 mob er efter min erfaring kun til gulve idet tæpperenseren ikke gør meget for dine tæpper. Klart, den frisker tæpperne op og fjerner overfladiske skoaftryk men jeg har ikke set den gøre bugt med mine "gamle" pletter på mit 2 årige uldtæppe. Jeg er imponeret over hvor nemt det er at vaske mine gulve nu og det betyder at jeg helt klart får gjort mere rent. Det er korrekt at den varme damp løsner snavset så du slipper for kemikalier og det passer også at hvis du damper på mellemste varme så kan du sagtens vaske op til 70 kvm gulv på den lille vandmængde den kan rumme. Jeg har købt det brede moppehoved fordi at jeg ikke bryder mig om at det trekantet moppehoved "flexer" når jeg skubber det frem. Jeg bryder mig heller ikke om at efterlade moppen oprejst idet jeg flere steder har læst at hvis den vælter til siden så ødelægges et plastic greb på mobbehovedet, så når jeg skal skifte stikkontakt så lægger jeg moppen fladt ned på gulvet.
Men køb du trygt den her model. Prisen virker peberet - men det er alle pengene værd når jeg tænker på hvor motiverende det er at skulle gøre rent. Iøvrigt så har jeg kat og jeg syntes det var klamt at se de der "lorte-poter" som katten tit efterlader fra kattebakken og helt ud i min entree... addd.... men når jeg har moppet stedet for fuld tryk med dampen så ved jeg med 100% at alle bakterier er dræbt!. Det kunne min gamle gulvvaskemetode ikke gøre for mig.. og jeg behøver ikke at rører kluden for det er muligt at trække moppekluden af og smide direkte i vaskemaskinen.

Kommentar
Fra : famgormsen

Dato : 31-07-11 12:41

Med denne h2o moppe, reklermeres der for, at man også kan stryge sit tøj direkte på bøjlen med damp. Er der nogen der har prøvet det med gode resultater? Kan den stryge tøjet uden at det bliver vådt?