/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tillykke Egypten
Fra : Dulcona
Vist : 560 gange
10 point
Dato : 11-02-11 20:19

Tillykke Gyptere...Godt gået. Så mangler vi bare de andre 7 - specielt den oppustede hund i Libyen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-02-11 20:38

Helt enig, så håber jeg bare de får et rimeligt demokrati ud af det, og at det ikke går som i Rusland i 1917, eller Iran i 1979, at der er nogen, der stjæler "revolutionen" fra folket, og pludselig har indført et nyt diktatur.

Demokratiske, muslimske lande vil virkelig være et fremskridt, ikke bare for landenes befolkning, men for verden som helhed.

Det bliver sikkert en lang og sej kamp, magthaverne i Syrien, Libyen, Iran, Saudi-arabien mv. har sikkert ikke travlt med at opgive deres massive priviligier og rigdomme.

Hvis rygterne om Mubaraks skjulte formue er sande, er Mærsk jo en fattiglus i sammenligning!

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 11-02-11 20:49

Ja tillykke til Egypten
Hvor er det fedt..

Så skal han bare lige aflevere de mange stjålede penge tilbage til folket og skrubbe af.

Som i andre siger, så håber jeg også at det smittet til alle naboerne. De er vel ved at skide i bukserne.

Rigtig surt med Iran at det ikke blev til mere. Men hvem tør når de bare bliver hængt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-11 21:17

Bare SÅ GODT GÅET ........................

Vi/de slap for blodbad i dag.
Er bare så stolt over at de holdt ud.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-11 21:40

Glæd jer nu ikke for tidlig.De islamiske bødler,er helt sikkert klar til at ta`over.
Folk var også helt euforiske da Shahen blev vippet af pinden i Iran.Mon Euforien er der stadig???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 12-02-11 11:21

Hverken Rusland eller Frankrig var revolutioner, det var kup.

Egypten er en rigtig revolution. Og Tunesien. Indtil videre Men derfor kan det godt ende i en gang diktatur alligevel.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-02-11 11:39

pedroso, det kommer vist an på hvordan man tolker revolution.

Februarrevolutionen i Rusland 1917 kalder jeg en revolution, oktoberrevolutionen samme år et kup!

Mere eller mindre det samme skete i Frankrig og Iran, først en folkelig opstand, som så bliver kuppet af nogle mere velorganiserede typer med deres egen dagsorden, AL MAGT TIL OS

Men jeg håber, so vi vist alle gør, at det der sker i de arabiske lande nu vil blive til et demokrati, ikke bare nogle nye magtliderlige despoter, der være sig religiøse, politiske eller pengegriske. Det sidste er sjældent en modsætning til de to første bevæggrunde, som man jo kan se af de formuer, despoterne er så gode til at puge, og flytte til hemmelige konti i udlandet!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-02-11 14:28

Jeg er desværre lige så bange som Mosebaek for jeg tror at han får ret, men for landet og folket skyld håber jeg at jeg tager fejl.
En ting ved demokrati burde vi have ændret for længe siden, nemlig at et parti har navn efter en religion, her i Danmark kan vi stoppe Kristdemokraterne og det samme skulle ske i alle demokratier, at blande religion og politik er lig helvede, for at blive i sprogbruget.
alan.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-11 20:49

Citat
Jeg er desværre lige så bange som Mosebaek for jeg tror at han får ret, men for landet og folket skyld håber jeg at jeg tager fejl.

Er med på samme sang, men de yderste muslimer gemmer sig LIDT
og venter på der går kaos i det hele, og så kommer de helt sikkert
med en af dem, virkende a l l a h løsning.

Og så...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-02-11 21:20

Jeg mener det var Calvin Coolidge, USAs præsident i 1930'erne, der sagde de berømte ord "He’s a murderous dictator, but he’s OUR murderous dictator"

Sagt på en anden måde, vesten har altid hyklet om menenskerettigheder, demokrati mv., men når det kommer til stykket er stabilitet det vigtigste for "os", så bare diktatoren lader som om han (er/har der været nogle hun-diktatorer?) på vores side er det vigtigere (for os) end om der lige er demokrati osv., bare de sælger olie/bananer/råstoffer til os, og støtter os ved fx at give adgang til baser i landet, er de "flinke folk", de fleste 9/11 folk kom fra Saudiarabien, men de blev vist ikke bombet!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om de undertrykte ikke ville være mere positive overfor vesten, hvis vi rent faktisk havde understøttet befolkningernes ønske om frihed, i stedet for at støtte enhver diktator der var vestvenlig (Pinochet fx) og været meget negativ overfor venstreorienterede diktatorer (hvor mange mordforsøg på Castro er det lige USA har stået bag?).

Det gamle ord om at min fjendes fjende er min ven, gælder sikkert også her!

Men det bliver spændende at se, om der kommer noget der med lidt god vilje kan kaldes demokrati i nogle at araberlandene, eller om de synker ned i gold islamisme, hvor de end ikke er i stand til selv at producere råvarerne til deres terrorbomber

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-02-11 14:39

Det er rigtigt at det er forkert at støtte disse diktatore vagnr, men hvis alternativet bliver et land som Iran hvad gør man så?
Disse ting er ikke bare sort/hvidt, men ofte grå.
Jeg vil give dig ret i at USA alt for tit er gået for vidt, især når det kommer til Komminister, desværre er det sådan at de (USA) tit ikke kan se forskeld på Komminister og Socialdemokrater.
Du har ogso ret i at de skulle havde stillet Sausiarabien et ultimatum, nemlig urens disse folk eller også kommer vi og gør det, istedetfor angriber Bush sku irak som hævn for hans far.
Jeg er virklig ved at være godt træt af at vi skal sende unge mennesker i krig og de bruger disse unge fordi deres hjerne endnu ikke er færdig udviklet og alle disse unge tror virkligt på at de vil slippe levende fra det, i den alder er vi alle udødlige.
alan57.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 21-02-11 11:14

Citat
Jeg er virklig ved at være godt træt af at vi skal sende unge mennesker i krig og de bruger disse unge fordi deres hjerne endnu ikke er færdig udviklet og alle disse unge tror virkligt på at de vil slippe levende fra det, i den alder er vi alle udødlige
Hold da op en gang forblommet ævl. For det første bliver soldaterne IKKE "sendt" nogen steder - De melder sig frivilligt, kender risikoen og er uddannet til det.

Det næste flop du i din totale uvidenhed rabler af dig, er det med soldaternes ikke færdigudviklede hjerner.

Hvad fanden ved du dog om det???? Ser jeg på det du skriver her og så det du skriver under din profil om din store almenviden, vil jeg mene, at hvis nogen hjerne ikke er færdigudviklet er det din, og du skal nok IKKE i en alder af 57 år regne med at den bliver bedre. Så hold dig at diskutere kvaliteten af Pixibøger og se Bananer i pyjamas, så mærker du ikke modvind hvis du åbner munden

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-02-11 12:16

Noget af det jeg syntes er spændende ved det der sker i araberlandene er, at det ser ud som om det ikke kun er de unge, der demonstrerer, men også voksne, ovenikøbet af begge køn. så det er en rigtig folkesag!

Hvis vi kun havde soldater (af begge køn) på over 50, er jeg sikker på vi ikke havde soldater i udlandet, ingen der kender livet ville drømme om at rende rundt og blive skudt på i Irak, Afghanistan mv., men det kunne da være der stadig var nok til at bevogte Amalienborg

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-02-11 04:28

Det er ikke mine ord, men, en professor Sløk der kom med disse ting, som forklaring på hvorfor unge mennesker tror at de er udødlige og jo soldaterne bliver sendt i krig af politikerne, for du har vil ikke bedt dem om at drage i krig formoder jeg.
Hvorfor du ikke kan lide pixibøger og bananer osv: ved jeg ikke, kan du ikke falde i søvn af skræk over børne tv/ bøger, så lad være med at se det og husk at holde munden lukket.
ps jeg er 54 år men født i 1957.
alan57

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-02-11 16:09

Nu kan selv en professor kan tage fejl, og gør han det, så gør du dig til talsmand for et postulat, som du ikke aner en hujende fis om. Det kunne du have omgået ved at skrive at du citerede Johannes Sløk, i stedet for at fremstå som den store hjerneforsker. Jeg har sandelig ikke noget imod hverken Pixibøger eller Bananaer i pyjamas, men jeg er kommet betydeligt videre.

Der er ikke meget originalitet i dine holdninger og meninger, og det lugter langt væk af medie vej/vildledning, som du råt sluger.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-02-11 16:15

BTW....Alt godt ønskes for Libyen. Smid den sindsyge, despotiske og selvoptagne narrøv i et sort hul og lad ham rådne op. Er der plads i hullet, så smid hans dekadente og snotforkælede sønner i samme hul, eller grav et mere. Det må snart i verden have en ende med disse latterlige overkonstabler og beduinhøvdinge i den 3. verden, som opkaster sig selv til konger, kejsere og præsidenter godt tilklisteret med 1 m² sildsalat som de selv har opfundet, hvorefter de begår folkedrab på deres landsmænd og bestjæler staten for mia af valuta. Hajføde....det kan de bruges til, hvis ikke dyrenes beskyttelse gør indsigelse

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 22-02-11 17:07

Nu må du holde op Dulcona, alle de ting vi mennesker ved har vi jo lært fra andre og når du nu kan se at jeg ikke er hjerneforsker, må min viden om disse ting jo stamme fra en eller flere andre.
Jeg går ud fra at du heller ikke havde den viden du har da du blev født, men har samlet den op under din opvækst og jeg regner heller ikke med at du altid skriver hvor du har din viden fra, for så kunne vi sku få nok at bestille.
Jeg ved selvfølig ikke om Sløk tog fejl, men jeg regner med at det var noget han havde en viden om.
Sløk var bestemt en af de meget kloge mennesker, som jeg har beundret meget.
Jeg kendte bla: en af hans elever der havde ham mens han læste til læge og han fortalte mig meget om Professor Sløk.
Ang: om det er et postulat, hør nu her det er jo ikke dokterduspitat jeg eller andre (bla: dig), skriver herinde på disse sider.
Om du er kommet vidre end pixibøger og bananer i pyjamas ved jeg ikke, men at bringe sådanne ting ind i en så vigtig sag, gør mig lidt ked af det fordi det kun bliver brugt til at fortælle mig og andre at du er meget mere smart end alle os andre og hvis det er originalitet det der er i dine holninger og meninger, så vil jeg meget gerne have mine lugter af medievej/vildledning, også selv om de skulle være rå.
alan57

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-02-11 18:30

Det var nu ikke min mening at gøre dig ked af det, men jeg ville anfægte det postulat om den manglende hjerneudvikling hos de udsendte soldater. Prof. Sløk var teolog og filosof og havde formentlig ikke mere viden om hjerners udvikling end hjerneforskere. Derfor tvivler jeg på rigtigheden af hans postulat - Jeg tvivler ikke på at han har sagt det.

Det er rigtigt - har jeg så sent som i går i en videnskabsudsendelse i TV set - at hjernen formentlig først er færdigudviklet omkring 28 - 30 års alderen. Dermed er ikke sagt, at dette organ ikke er i stand til at vurdere risikoen ved at drage i krig før hjernen har holdt 30 års fødselsdag. Selvfølgelig ved vores soldater, hvad de går ind til, men det er da muligt at de har den holdning, som så mange andre mennesker har, at ulykkerne altid højst rammer naboen...ikke een selv. Havde vi ikke den "fortrængningsmekanisme", var der ingen der røg tobak, spiste usundt, gik over for rødt, kørte spritkørsel, lavede oprør i Tunis, Egypten, Bahrain, Libyen, Algieriet, Yemen, Oman eller gik frivilligt i krig i Afghanistan, Ikaq, Balkan mv. Det er jo ikke kamikazesoldater vi sender ud.

Såååå godt ord igen Alan...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-02-11 07:46

helt iorden Dulcona, men glemmer vi ikke et par ting ang: de lande der nu smider diktaturets lænker af sig?.
Hvem skal styre disse lande?, Iran osv:.
Og hvad med den forsyning af olie vi er så afhængig af?.
Jeg er meget glad på disse landes befolkninger de har fortjent meget bedre end det de har været igennem, men jeg er bange for at det flere steder vil gå meget dårliger bla: fordi at det sikkert ikke vil gå så hurtigt som de håber på og derfor vil der stå nogle hellige krigere parat i kulissen, nej hvor jeg håber at jeg tager fejl.
alan57

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-02-11 10:18

Det er rigtigt. Oliemarkedet / priserne kan bedst li ro og fordragelighed og vesten er hvad olien angår bedst tjent med dette. Men vi kan ikke sætte olien over så mange menneskers frihed, som styres af disse stammedansende beduinhøvdinge. Det ville være for egoistisk. Det optimale vil være demokratier med national vækst, uddannelse mv. så indbyggerne kan få et anstændigt liv. Så må vi andre betale hvad det koster, frigøre os fra afhængigheden af olien (det skulle vi for længst have gjort, både af de aktuelle årsager, som vi vidste ville komme på et tidspunkt og af hensyn til miljøet) eller fryse og cykle.

Man laver ikke bare et diktatur eller U-land om til et demokratisk I-land alene med en revolution eller lign. Det tager flere generationer, men hvis man ikke begynder, sker det jo aldrig. Det bedste vi i vesten kan gøre, er formentlig at støtte disse faldne diktaturer med uddannelse, know-how og økonomi i den udstrækning det er nødvendigt. Flere af disse mellemøstdiktaturer har jo selv råd til at finansiere deres udvikling til demokratiske stater.

Alt dette er jo alm. kendt og har været drøftet i årevis af kloge hoveder og i div media, så det er ikke en "plan" jeg i min egen visdom har opfundet, men udelukkende noget jeg kan tilslutte mig.

Hvad disse rabiate gale hunde - de radikale muslimer, som kun har terror og jihad i mellem ørerne angår , har jeg kun een løsning - Skift holdning NU eller få en onewayticket til Guantanamo. Det er jo ikke moderne mere at aflive den slags syge afvigere. Det ville ellers både være hurtigere og billigere

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 10 point
Dato : 23-02-11 17:13

Nej du har ret Dulcona det er desværre ikke mere morderne at aflive disse tåber, men pga mange års ligegyldighed overfor disse idioter slogs vi med dem hele tiden, og det er jeg sur over, de skal have deres rettigheder, men hvad med vores rettigheder, det er sku da Danernes land som de frit og frejdigt hævder skal være deres og de er ikke tilfreds før de har gjort hele kuglen muslimsk.
Og hvis jeg vil tegne deres profet skal jeg have lov til det, efter min ringe mening skal ikke muslimer have lov til at tegne profeten, for deres regler kan aldrig komme mig ved das jeg ikke er muslim i Danmark.
alan57

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-02-11 19:49

Ahhhh Alan. Nu får du listet tråden over på noget nationalt, omend det er samme familie. Men det var internationalt disse diktatoriske massemordere jeg var på nakken af og ikke de små fisk, der tosser rundt i DK og leger terrorister

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-04-11 14:02

Det er da utroligt at man ikke fra NATO's side indser at de kun kan få bugt med den køter til Gadaffi ved at sætte landtropper ind. Hvis de gjorde dette ville "krigen være overstået på en uge. Nu sylter de sagen og ingen tør tage skridtet og imens kan den rablende vanvittige hund smadre civilbefolkningen.

Indkald sikkerhedsrådet i FN og sig som DyneLarsen...Vi har et tilbud, som der ikke kan siges nej til: Enten laves der er revideret / ny resoulution i sikkerhedsrådet, som gir mandat til at rykke ind i Libyen med landtropper og fjerne denne syge parasit. Eller også gør NATO det uden sikkerhedsrådets godkendelse. Op i røven med russerne og kineserne. Grunden til at de er imod dette er udelukkende, at de selv terroriser deres civilbefolkning.

Det ender under alle omstændigheder med at der sættes landtropper ind - Det er kun et spørgsmål om tid - hvorfor så ikke spare adskillige civile libyeres liv.

Okay...der er selvfølgelig muligheden for, at Gadaffi-svinehund frivilligt forlader Libyen men så tror jeg også på, at Jorden er flad som en pandekage og Månen er lavet af grøn ost.

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 23-04-11 08:09

Tak for svaret alan57. Likvidér den gale hund Gadaffi!!!!!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-04-11 14:55

Tak selv Dulcona for en god diskusion.
MVH:
alan57