/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi k model problemer
Fra : andreas598a
Vist : 2499 gange
200 point
Dato : 11-02-11 20:08

Hej.

Jeg har fået købt en gammel puch maxi som starter fint (1 huk) og kan godt trille men dør når den får fuld gas og nogle gange vil den næsten overhovedet ikke tage gas. Hvis jeg tager 2 fingre for der hvor luftfilteret sidder på vil den godt eller hvis jeg giver chokker vil den også, men det burde bare ikke være nødvendigt :D

jeg har renset kaburatoren og fyldt nyt benzin på med rigtige blandingsforhold og strålen løber fint. Jeg syntes ikke der sker noget når jeg skruer på den skrue over tomgangsdyseskruen.

der sidder nyt stempel og cylinder på og bundparkningen, topparkningen og indsugningsparkningen er skiftet og de gamle rester er fjernet

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 23:36

Det kan godt være det lyder lidt dumt, men prøv lige at tage tankdækslet af og se om den går bedre. Hvis tankdækslets udluftning er stoppet, kan det gøre at den ikke får nok benz. Nem ting at checke.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-02-11 05:56

den får for meget luft, sørg for at luftfiltret er komplet, også den bøsning med det lille hul i. sådan en puck er meget følsom over for for meget luft.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-02-11 06:43

Jeg tro også den får for meget luft. Eller sagt på en anden måde for lidt benzin.
Så check luftfilteret er helt tæt og det sidder korrekt på karbuartor og indsugningsstuds sidder tæt så der ikke kan komme falsk luft ind.
Hvis det ikke virker kunne du prøve og sætte nålen højere op i karburatoren så den får mere benzin eller sætte en større hoveddyse i.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 08:57

Har prøvet med både 50 og 54 dyse og der sidder 46 nu på og det virker bedst luftfilteret er kun lidt ødelagt oppe ved hvor det sidder på man kan godt sidde ordenligt på endnu prøver lige det hele imorgen

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 09:00

Men hvad er det for en bøsning du mener skal bare være sikker

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-02-11 11:00

Du kan prøve med et nyt filterfilter.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 11:53

Det med tankdækslet virkede ikk den er ikk stoppet til eller noget.
Har lige prøvet at dække helt til ved luftfilteret og det ændrede ikk noget så det er nok ikk det har i andre ideer

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-02-11 13:44

Kan man overhovedet skille luftfilteret ad ?
Og hvad er det der er istykker ved det ?
Kan du tage nogen billeder af det ?

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 13:50

Kun lige den yderste rile hvor den sidder fast ved karburatoren men den kan godt sidde på når skjoldene kommer på den er ikk så meget i stykker at den får falsk luft og nej man kan ikk skille det ad

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-02-11 14:33

Prøv at skrue udstøningen fra cylendren og start den med fri udblæsningen, sådan fik jeg en lille Puck 2 gears igang.
alan.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 14:41

Okay det prøver jeg lige imorgen er ikk hjemme nu

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-02-11 17:40

i indsugnings røret i luftfilteret skal der side en prop. med ca et 6-7 mm hul i. er den der ikke, får du det problem med aat den ikke ka trække. det er lidt underligt med sådan en puck. men den skal altså ha lidt besværd med at suge luft.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4893691897&n=1709621275&pn=1709622476

se billede. den bøsning/studs. sider i midten af luftfilterhuset, det rør der stikker ind i stellet.

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 12-02-11 20:35

Den sidder ikk i men så må jeg lige få fat i sådan en. Jeg håber det virker

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-11 15:50

du kan lave en selv. en eller anden plastik prop der passer i hullet og bor et hul i den

Kommentar
Fra : andreas598a

Dato : 13-02-11 19:11

Har chekket den sidder alligevel i så det er ikk det der er problemet

Godkendelse af svar
Fra : andreas598a

Dato : 16-02-11 13:42

Nu virker den endelig ordenligt
Tak for svaret edison.