/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google min by ??
Fra : CharlotS
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 11-02-11 18:21

Når jeg slår op på Google foreslår den svar, der ligger tæt på den store by nærmest på hvor jeg bor - det er totalt irriterende !! Kan jeg gøre noget fx. indstille Firefox med noget, så google ikke kan se min nærmeste store by ?

Altså spørgsmålet er: at Google kan se den store by tættest på hvor jeg bor, kan jeg forhindre google i at se hvor jeg kommer fra ??

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-02-11 18:29

Hej CharlotS du må undskylde, men jeg forstår ikke dit spørgsmål.
Vil du være annonym?.
Eller vil du have at Googel skal skrive navnet på din by og ikke byen der er lidt større i nærheden?.
MVH: alan.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 11-02-11 20:44

Ja kan du ikke sætte "xxxx" om bynavnet?
Ellers prøv via:

Google.com/ncr

( ncr = no coocie redirect )

På den side aner den ikke du er fra Danmark osv.

Håber jeg forstod dit spørgsmål korrekt.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-02-11 21:56

Maksimus fint svar på det forespurgte

vedkommende ønsker ikke at blive genkendt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-02-11 11:52

Det kunne skyldes at du har givet tilladelse til 'cookies' i din browser,..
hvis du sletter alle cookies,.. kan google sikkert ikke huske 'hvem du er' (via browser data)
du kan jo prøve at kikke på hvor mange cookies der er lagret,

i windows XP (IE) ligger de under :
menulinien / funktioner / internetindstillinger / generelt / browserdata / indstillinger / vis filer,
prøv at slette alle cookies, så skulle du gerne være anonym.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-02-11 17:11

Jeg synes at det er irriterende at en søgemaskine som google interesserer sig for hvor jeg kommer fra. det burde være muligt at være fri for det.

Nu har jeg installeret....
Firefox Add-on Better Privacy

Ever wondered why you are still tracked though you tried everything to prevent it?
BetterPrivacy is a safeguard which protects from usually not deletable LSO's on Google, YouTube, Ebay...

som kan redigeres i Funktioner og Better Privacy

,,, så må jeg se om det hjælper, men hvis google er inde og kigge på ens ip så hjælper denne add-on jo ikke på det.

Accepteret svar
Fra : Maksimus

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-11 18:08

Prøvede du Google.com/ncr ?

Så ved den ikke hvordu er fra.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-02-11 22:46

Hej igen

Nu har jeg indstillet til : Google.com/ncr og håber at det vil hjælpe

Tak for al jeres hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 12-02-11 22:46

Tak for svaret Maksimus.