/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken er hurtigst
Fra : PrivateDK
Vist : 1168 gange
100 point
Dato : 11-02-11 16:55

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-02-11 18:08

Du kunne lige så godt spørge hvilken bil er hurtigst en rød eller grøn.
Det kommer jo an på mange ting.
Men den enes processor er lidt hurtigere end den andens.
Til gengæld har den andens processor dobbelt så meget cache.
Så skulle det ikke undre mig at windows 7 bruger flere resourcer end xp.
Men hvis du vil have en hurtig computer så er der da mange andre at vælge imellem.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-02-11 18:35

Hej PrivateDK du er nød til at stille dig selv et spørgsmål, nemlig hvad skal du bruge PCen til?.
Hvis den skal bruges til at spille spil på, eller noget andet.
Man skal altid lige tænke på hvad man skal bruge den til, husk det for så kommer svaret næsten altid af sig selv, det har jeg fundet ud af.
alan.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 19:03

Ha ha, ja jeg kan godt se jeg måske fik spurgt lidt forkert.
Sagen er den, at jeg har en NC10(den øverste) og er utrolig glad for. Bruger den hver dag mange gange. Men jeg kunne godt bruge Win 7 i stedet, som kører på min stationære, som jeg bruger spil m.m..
Jeg kan købe en ny N150 med win7 for ca 2100,- Og kan se at jeg formentlig kan få mindst 1500,- på den blå for min nc10. Der er budt 1475,- på en auktion.
Det undrer mig, men 600,- ville jeg godt bytte for en tilsvarende med ny garanti, batteri og win7.
Jeg tror ikke jeg kan mærke den store hastigheds forskel, med mindre jeg har overset et eller andet væsentligt.

Spørgsmålet er nærmere, mister jeg noget ved at skifte min NC10 til en N150?
Eller er der kun fordele, hvis man lige ser bort fra den lille prisforskel.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-02-11 19:13

Hej PrivateDK scootergrisen har helt ret, der er da mange andre PCer end lige de 2 du taler om, der er meget bedre, jeg ville se mig godt for, du har vil ikke en du kan tage med ud når du skal købe din PC der bare har lidt fordtand på dem?.
Bare så de ikke smørre dig noget skidt på?.
MVH: alan.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 19:33

Nej Alan!
Der er ikke en der er bedre til det jeg skal bruge efter min mening. Har undersøgt en del inden jeg købte denne. Skærmtype, strømforbrug mm gjorde at netop Samsungen vandt. Den var lidt dyrere end de konkurerende modeller da jeg købte denne for et par år siden, men har klart været det rigtige valg. Dejligt at have en maskine der stadig holder strøm omkring de 6 timer efter 2 år.
Derfor står valget mellem den jeg har eller udskifte med en N150.
Jeg er ikke meget for at lukke et spørgsmål uden svar, men jeg har ikke fået et svar på mit spørgsmål endnu.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-02-11 19:34

Jeg ville nok være lidt betænkelig ved at køre Win7 på en PC med kun 1G RAM

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 19:40

Har selv lidt de samme tanker, men måske nogen havde prøvet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-11 19:59

Husk nu lige det kun er STARTER-versionen af Win7 den har....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 21:02

Er det en fordel eller en bagdel refi?
Jeg prøver at køre alt online på denne notebook. så få programmer som muligt.
Den bruges hovedsagelig til Mail(gmail) surfing, facebook, kandu....

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-02-11 22:24

Tak for svaret refi.
Det gav mig anledning til at søge på nettet efter forskelle, troede faktisk det var en funktion i win7 der gjorde den kunne starte hurtigt. Så blev man så meget klogere.
Jeg beholder min NC10 lidt endnu.