/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
åben port
Fra : gril
Vist : 777 gange
500 point
Dato : 10-02-11 16:50

Hejsa jeg skal ha åbne en port så jeg kan forbinde min xbox til min pc. Men hvor skal jeg gør det. skal det vær på min ruter eller skal jeg gør det på min modem eller skal jeg gør det bege steder ?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-11 17:07

Det er i routeren og måske også i din firewall på computeren, ikke nogen ændring i modem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 17:11

Det er i routerens DMZ du skal tillade din computer direkte gennemgang.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 10-02-11 17:20

vis jeg nu ikke hadet en ruter så skul jeg vel ind i mit modem og åben for porten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 18:13

Det skal nok være en router som åbner.................måske er det et modem med indbygget router.
Ruterfunktionen er som navnet siger "en der bestemmer hvilken rute der skal følges" altså en slags vejviser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-11 18:15

De fleste routere har en vej direkte gennem routeren som også hedder "DeMilitariseretZone"

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-02-11 09:45

Altså du mener det er OK - at sætte sin XBOX i en DMZ - således at der er pivåbent til denne ????

Har du haft tjekket med NMAP hvor mange porte der reelt er åbent på en XBOX og ikke mindst at dele mediet i en DMZ zone - så må man da håbe den XBOX verificerer sine brugere godt og grundigt.

Tror reelt bare at manden vil kunne koble sin PC til sin XBOX - Så til at starte med ville jeg nok høre ham om det er Internt eller Externt fra han vil tilkoble sig.

Og kører han via et accesspoint eller lign - har han så tjekket sin konfiguration i Routeren om den tillader intern kommunikation. Der er efterhånden flere og flere routere/Accesspoints der ikke tillader dette som standard - man kan ændres ved et flueben.
Men dertil at sætte han XBOX ud til åben bombardering - er nok ikke det smarteste !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-11 10:46

Ok peque - jeg så det som kommunikation ud til internettet. Ved nærlæsning af spørgsmålet har du nok ret i, at det ikke er DMZ der skal åbnes for.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 250 point
Dato : 14-02-11 10:54

Men ja alt er nemt at misforstå - når der ikke kommer nok og koorekte info.

Seriøst set - Ved at skulle åbne port i router - ja - helt OK - en DMZ er en mulighed, men i bund og grund handler det vel om at finde ud af præcist hvad gril reelt ønsker.

Er det "bare" Internt han vil have fat i XBOX
Eller kan han som mig nørde - så installerer man Linux på sin XBOX og br4uger den som server - Da den kan YDE MAX som webserver/ Frontend til MythTV/Mediecenter eller lign.

Derer rigtig mange muligheder, men derfor er det ret væsentligt at man kan formulere et spørgsmål oredentligt således at os der prøver at svarte slet ikek er i tvivl om dette !

Men det er bare så vigtigt for at kunne svare ordentlig - at det faktisk fraholder mig at svare på spørgsmål - hvis ikke det er formuleret korrekt - da man nok ellers ryger ind i en bunke rod af misforståelser.

Så Gril - Ud med sproget så du kan få den rette hjæp!

Kommentar
Fra : gril

Dato : 19-02-11 12:11

hejsa så er jeg tilbage igen.

det jeg vil er at jeg vil bruge Windows mediecenter fra min xbox til min pc men jeg ved ikke hvordan man får åbnet op at jeg kan få men til at arbejdet sammen

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-02-11 18:42

det for jeg ikke meget ud af

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 12-03-11 10:56

Tak for svaret peque.