/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Skjul adresse (URL)
Fra : CLAN
Vist : 952 gange
200 point
Dato : 10-02-11 12:27

Hejsa
Der var engang... og nu har jeg glemt det
Hvordan er det nu man skjuler "adressen", som viser sig nederst t.v i din browser, når man bevæger sig hen over et link.
Eks. stil dig med musen på "Vis din profil" her på Kandu.
Du kan nu (nederst til venstre se "http://www.kandu.dk/userprofile.aspx...."
Håber du/I er med på hvad jeg mener med at skjule den fremvisning på en hjemmeside.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 10-02-11 12:33

1: indsæt denne kode i din head sektion
<script>

//Hide status bar msg script- by javascriptkit.com
//Visit JavaScript Kit (http://javascriptkit.com) for script
//Credit must stay intact for use

//configure status message to show
var statusmsg=""

function hidestatus(){
window.status=statusmsg
return true
}

</script>

2: tilpas dine links
<a href="http://www.dynamicdrive.com" onMouseover="return hidestatus()">Dynamic Drive</a>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-11 12:48

Hej Poul
Det er jo lidt hen a'la

<script language="Javascript">
<!--
//This credit line must stay intact
//Status Scrolling script
//For this script, visit java-scripts.net

myMsg = "I hope you enjoy visiting Java-scripts.net! "

i=0

function scrollMsg() {
frontPart = myMsg.substring(i,myMsg.length)
backPart = myMsg.substring(0,i)
window.status = frontPart + backPart

if (i < myMsg.length) {
i++
}
else {
i = 0
}

setTimeout("scrollMsg()",50)

}

window.onload=scrollMsg
//-->
</script>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 13:23

De der scripts virker ikke i IE, for at de skal virke skal du ind at aktivere
Tillad opdatering af statuslinje via script

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 10-02-11 13:46

Hej CLAN

i dit fremsendte eksempel der her har du bare en rulletekst i din statusbar

window.status =

er bindeledet til din browsers statusbar tekst

resten er blot hvad man ønsker at der skal ske i statusbar tekst

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-11 14:01

Hmmmm!
Kan man mon deaktivere / skjule "femvisningen" i andet en Java eller er det
Syntes nu at ka'ku huske noget om, at Molo havde en løsning... men er ikke 100% sikker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-11 14:03

Klaudi... det hjælper jo ikke! Jeg er jo ikke herre over, hvordan "dem" der sidder og kigger på siden/siderne har indstillet IE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 14:11

Nej, det er derfor du ikke kan bruge de script til en sk...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 14:28

Making it work for most browsers
Firstly consider the HTML for the above link:

<a href="http://www.cryer.co.uk">www.cryer.co.uk
To change what is shown in the status bar requires adding an 'onMouseOver' and 'onMouseOut' event handlers. The 'onMouseOver' event handler needs to set the status bar to show what we want and the 'onMouseOut' to clear it. Thus:

<a href="http://www.cryer.co.uk"
onMouseOver="window.status='Cryer Internet Resources'; return true"
onMouseOut="window.status='';return true">www.cryer.co.uk

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 10-02-11 14:30

Prøver lige igen
Kode
Firstly consider the HTML for the above link:

<a href="http://www.cryer.co.uk">www.cryer.co.uk</a>
To change what is shown in the status bar requires adding an 'onMouseOver' and 'onMouseOut' event handlers. The 'onMouseOver' event handler needs to set the status bar to show what we want and the 'onMouseOut' to clear it. Thus:

<a href="http://www.cryer.co.uk"
onMouseOver="window.status='Cryer Internet Resources'; return true"
onMouseOut="window.status='';return true">www.cryer.co.uk</a>This produces: www.cryer.co.uk, which shows ''Cryer Internet Resources" in the status bar when the cursor is moved over the link.

http://www.cryer.co.uk/resources/javascript/script2.htm

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-11 23:31

Hmm, hmm... der kan man bare se (spændende side i øvrigt)
Tak for svaret Klaudi... og go' weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 23:43

Velbekomme og Go' weekend