/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Anilinlæder,
Fra : BentePige
Vist : 1911 gange
40 point
Dato : 09-02-11 22:55

Vi har en ældre sofa som er betrukket med anilinlæder( rigtig blødt og uden den såkaldte lak) hvor min mand har siddet og gennem flere år har afsat store fedtpletter( hårcreme), nu vil jeg gerne rense det lag af og håber at der er en læser, der kan hjælpe med et godt råd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-11 23:45

Anilina læder
Anilina læder har fået en meget svag voks beskyttelse, hvilket gør den meget blød, lækker og smidig. Det er en top kvalitetslæder, der indeholder alle de oprindelige egenskaber og ar mærker etc. der karakterisere livets gang.

Ønsker man derfor et meget smidigt og blødt læder med et naturligt samt oprigtigt udtryk, så er Anilina læder det helt rigtige valg.

Vedligeholdelse
Anilin læder tåler ikke læder creme. Derfor anbefales det at vedligeholde og rengøre Anilin læder med sæbespånevand bestående af, 1/4 dl. sæbespåner til 1l. varmt demineraliseret vand (skal afkøles før brug og brug fortrinsvis kun skummet). Undgå at gnide for kraftigt på læderet.

Bemærk
Anilina læder opsuger let væsker og fedt f.eks. fra håret og det bliver ofte mørkere i brug.
Lysægthed: 2-4
http://www.bolia.com/da-dk/content/denmark/bolia_dk/service/pages/bolia-laederguide.aspx

Anilinlæder kan ikke plet- renses
http://www.daells-bolighus.dk/vedligeholdelse.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-11 23:47

SOFA RENGØRING
Vi vil anbefale at bruge følgende læderplejemidler fra LCK til rengøring
– Kerasoft (anvendes til semi anilin og korrigeret læder).
http://www.ca-mo.com/L%C6DERPLEJE/rengoering1.htm