/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning
Fra : thoustrup
Vist : 1678 gange
100 point
Dato : 08-02-11 19:24

Jeg kan ikke læse vejnavnet på det sted hvor moderen var på 10 månedsdagen før en fødsel.
Navnet har jeg forsøgt at finde frem til genne folketællinger i 1911 for København, men forgæves.
AO, Svendborg sogn, Sallinge Herred, Nørre Broby sogn.
1908 til 1916
Opslag 22,
15, den øverste,
Victor Johannes Stolborg, moderen boede hos Henrik Richard Stolborg i København, men hvad er vejnavnet, det er noget med E, men længden på navnet kan ikke passe ind i gaderegisteret i folketællinger, syntes jeg ikke.

Mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 19:51

Står der ikke bare Esromsgade18 ? København

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-11 19:53

Som findes...

fra nettet:
Esromsgade 15: oppg 2 kld, 2200 København: København: Denmark: mail@silksound.dk:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 20:04

Det er en sidegade til Nørrebrogade mod Hillerødgade,
meget centralt og meget kendt, bare ikke af os Jyder og Fynboer...

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 08-02-11 20:53

Du skriver Esromgade nr. 15, hvad mener du?'
jeg har været hele Esrumgade igennem i FT 1911, og fandt ingen Stolborg eller Joensen.
Har lige fået at vide at Stolborg er tysk, og Joensen er fra Færøerne, så jeg ville jo gerne se i FT, om hvornår de 2 kom til sognet og hvorfra

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 21:13

Nej Esromgade 18,
det med Esromsgade 15 var kun et eksempel for at vise at Esromsgade findes...

>noget med E, men længden på navnet kan ikke passe ind i gaderegisteret i
så jeg troede ikke du kunne læse gadenavnet...

Nummer 18 fandtes dengang men kan jo være sløjfet??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 21:26

>Har lige fået at vide at Stolborg er tysk

Nej Stolberg er Tysk og Henrik Richard er sikkert Heinrich Richard

prøv at søge med dette...

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 14:38

Der er ikke noget at sige til at du ikke finder dem i Kbh. I 1911 er de i Nr. Broby. FT 1911, Nr. Broby, opslag 70 og 73.
Richardt Stolborg, født 2/10 1877 i Odense. Blikkenslagermester. Han er enkemand og opholder sig midlertidig i Ringe.
Susanne Joensen, født 9/7 1885 på Færøerne, ugift og husbestyrerinde hos ovenstående.
De er begge tilflyttet sognet i 1910 fra København.
Endvidere findes 2 sønner født henholdsvis 1905 og 1909.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 14:44

Jeg glemte at nævne at drengene, Svend Aage Stolborg og Frits Adolf Stolborg er født i København.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 16:01

Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Asylgade 29, forhuset stuen, 267, FT-1880, B0082
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Sophie Stolberg født Frandsen 59 Enke(mand) husmoder, vadskekone Faaborg
Richard Markus Adolph Hoel 2 Ugift barnebarn Odense
Bartholine Franzine Therese Rohr 24 Gift logerende Odense
udøbt drengebarn under 1 aar Ugift barn Odense

Richard Markus Adolph Heinrich Stolborg er døbt Hoel, tager navneforandring i 1908.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 16:13

Her er Richardts mor og bedsteforældre:
Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Vesterbroe 28, forhuset ??, 1, FT-1860, B0289
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Evald Stolberg 33 Gift tøimagersvend, huusfader Odense
Sophie Frandsen 39 Gift kone i huuset Faaborg
Bartholine Frandsine Therese Stolberg 5 Ugift deres datter Odnese
[B]Christofine Cicilie Emilie Stolberg [/B]5 Ugift børn i egtestanden Odnese
Alvine Genita?? Stolberg 2 Ugift børn i egtestanden Odnese
Mathilde Sophie Stolberg 2 Ugift børn i egtestanden Odnese

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 16:15

Som du kan se er det Stolberg og ikke Stolborg. Der er en del FT på DDD.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-02-11 16:32

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Vimmelskaftet, Frimands Kvarter, Matr. Nr. 20, Baghuset 3 Sal til høire, 75, FT-1880, D4640
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
William Theodor Mulvad 50 Gift Husfader Pakhusforvalter Kjøbenhavn
Caroline Jacobine Mulvad f. Skeiberg 43 Gift hans Hustru Kjøbenhavn
William Michael ??stinus Mulvad 13 Ugift deres Søn Kjøbenhavn
Harriet Elna Gerda Mulvad 5 Ugift deres Datter Kjøbenhavn
Christaphine Cecilie Emilie Stolberg 24 Ugift Tjenestepige Odense

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 13-02-11 18:24

Tak for svaret svendgiversen.