/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaskemaskine
Fra : Højris
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 08-02-11 16:57

Hej !
Jeg købte for en tre måneders tid siden en vaskemaskine brugt.
Har nok vasket en syv gange med den, men så strækker den pludselig.
Jeg renser så filteret og konstatere at en sort klud sider i vejen, hiver og flår i det der senere viser sig at være et par sorte dametrusser med blonder.
Dem og en sok, havde jeg så fået med i købet.
jeg var så nødt til at demontere slangen i bunden af tromlen, hvor det viste sig at trusserne hang fast i varmelegemet.
Nå pyt ud med det, samle samle, og så kan vi vaske igen.
Men nej, så let slipper jeg ikke.
Når jeg stiller på et program for at vaske giver den højest et enkelt klik.
Hvad kan der nu være i vejen med maskinen??????????
Det er en Bauknecht WAS 4770
Højris

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-02-11 17:20

Har du prøvet at slukek for strømmen og tænde igen? (Microsoft løsningen...)

vh Ben

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-02-11 17:24

Ja det klassiske svar........... Har du checket at alle ledninger er monteret rigtigt efter demontering.........?? Sikringer ???
Jeg var inde og checkede på dba.dk -der sælger de to maskiner til hhv 1600 kr og 500 kr så det er ikke meget du skal ofre før det ikke lønner sig..

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 08-02-11 17:48

Har du åbnet for vandet?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-02-11 18:48

En flok gode og relevante kommentarer. Jeg holder mig fra at bidrage yderligere.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-11 19:59

Tjek lige lågekontakten, for hvis du er kommet til at rykke ledningerne af den eller skubbe/flytte den så den ikke bliver aktiveret når lågen er lukket i, vil maskinen ikke begynde at vaske.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-02-11 21:43

Da du demonterede slangen i bunden af tromlen har du sikkert fået spildt noget vand i bakken i bunden af maskinen...

I den er der en kontakt, der , hvis der ligger noget vand, får maskinen til at nægte at starte.

Check bunden, der bør være en "flyder" af flamingo eller kork der aktiverer en kontakt, hvis der er noget vand.

Mvh Finn

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 12-02-11 17:38

Tak for svaret Hejdu58.
Låge kontakten ??

Det viste sig at lågen skal have et ekstra tryk --- BILLIG LORT !
Men så vasker vi igen
Gevinst et par sorte blonde trusser (Sloggi) samt ½ par sokker str. 6år.

Højris

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 12-02-11 18:12

Selv tak og godt at du kan vaske igen