/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemet stoppede
Fra : martingreen
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 15-11-01 10:00

Når jeg lukker min cpmputer ned, sker det tit at der kommer en blå skærm, hvor der står:
Windows stoppede, beskyttelsesfejl. Genstart computeren.

Så blir´ jeg nød til at genstarte computeren eller trykke på afbryderer knappen.
Hvad er der galt?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 15-11-01 10:08

Det tyder på at der er et eller andet galt med en systemfil
instalerer din windows igen bare kør den oven i den gamle,når du i instalationen kommer dertil hvor windows spørger om du vil gemme dine systemfiler siger du nej,du sletter ikke noget af det du har i din maskine på denne måde
bare i med windows og find en install eller setup så kører det næsten af sig selv
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-11-01 10:13

Du kan også lige prøve at køre de driver ind igen der ligger på den cd skive med dit bundkort især den der hedder viadriver 4-1,den instalerer du også bare oven i den gamle,der skal du bare huske at genstarte din maskine bagefter
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-11-01 10:36

Lige et lille tillæg
Det er ligeledes en god ide at sørge for at din windows er up to date,sørg for at de sidste nye driver er instaleret
klik på start-klik på windows update-når du kommer ind klikker du på opdateringer-så kommer der nogle forslag netop til din maskine.OBS-denne side skal man ikke være bange for at bruger da den ikke sender oplysningerne videre til Microsoft.
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-11-01 13:42

Hej

Jeg sidder faktisk og tænker på hvilken Version af Windows du kører med, da det jo er meget vigtigt at vide i forhold til at finde den rigtige måde at hjælpe dig på ???????

Mvh
Parkenss
ps:
Ikke fordi briani har uret---det ville jeg selv ha`foreslået,--men Win version er nu vigtig at vide.

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 15-11-01 17:51

Hej

Nu kender jeg ikke din version af Windows, men jeg vil gætte på at det er Windows ME. Denne version er efter min mening og erfaring, temmelig ustabil, og resulterede for mit vedkommende i at jeg overhovdet ikke kunne lukke min maskine ned.

Hvis du har mulighed for det vil jeg stærkt anbefale dig at få fat i Windows XP. Det kører med noget der minder om Win 2000's stabilitet, og WinME's kompabilitet... Du kan altså stadig spille de samme spil (99% af gangene), køre de samme programmer, samtidig med at du får en langt mere stabil og "lækker" maskine at arbejde med.

Håber du kan bruge dette til noget :)

Mvh Martin