/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er Kandu.dk ved at uddø?
Fra : NobleK
Vist : 1277 gange
50 point
Dato : 08-02-11 12:40

Hej

Jeg lagde bare mærke til at der på det seneste ikke kommer så mange spørgsmål på Kandu som der gjorde tidligere. Hvis jeg kigger på den seneste periode er der i snit noget der ligner ét spørgsmål i timen.
Jeg husker tidligere at man kunne nærmest trykke på "Seneste indlæg" fra minut til minut, og der var nye spørgsmål hele tiden. Og med mindre man var rigtig hurtig var der god chance for at spørgsmålet allerede var besvaret.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-11 13:16

Nej,
til trods for megen strid, en usynlig ledelse og mange nye alternativer på nettet, overlever kandu.

Sejere end Amager Banken...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 13:20

Det er sikkert fordi de udskældte præmier forsvandt.
Der er måske ikke så mange som stiller spørgsmål til sig selv mere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 13:29

Til gengæld har vi fået nogle åndsvage reklamer, som jeg godt kan være foruden.

Jeg er havren jeg har bjælder på; ikke i mit hår, tak...

Iøvrigt findes der en mannagement teori om, at det er de indre uenigheder i et organisation,
der holder hjulene i gang, måske årsagen til at kandu fortsat eksisterer?

Som min nabo siger: "kandu er jo ikke seriøs!", netop...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 13:58

Det unikke ved kandu er jo points systemet der begrænser snakkebassernes spørgelyst,
og opdelingen i kategorier, hvor eksperter hjælper hinanden.

Når så de optjente points har mistet enhver værdi, og opdelingen er tydeligt forældet,
så fortsætter kandu helt sikkert...

Og selv om der ikke kommer mange nye medlemmer falder antallet jo ikke,
man kan jo ikke melde sig ud.
Uvist hvor mange reklamekroner kandu får på forlængst døde medlemmer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 14:19

Jeg er ikke så ofte på kandu som tidligere, der har været alt for meget ballade, jeg gider ikke. jeg er ligeglad med point og når tonen er for rå så står jeg af.

Høflighed er en dyd som en del herinde ikke kender. Og hensynsfuldhed.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-02-11 14:35

Ja jeg er begyndt at bruge andre fora hvor besservisser og uhøflighed ikke er en dyd.

Endvidere er der stadig også utroligt mange herinde stadig der skriver uden at have en bjælde at bidrage med til det stillede spørgsmål.

Måske der kommer andre grupper på et tidspunkt ?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-02-11 14:37

Grunden er jo nok også at det er blevet nemmere at finde viden andre steder på nettet.
viden hvis man tænker tilbage i tiden beskyttet i hoved og r... - sådan er tiderne heldigvis ikke mere.
Men hvis de fleste spørgsmål og svar stadig bliver ved at være rimelig relevante og seriøse vil kan du bestå læge endnu, vi må jo selv lave lidt reklame udad i IT verdenen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 14:39

>andre fora

Hvilke er de bedste alternativer til kandu?
Er de opdelt i kategorier??
Hvilke???

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-02-11 15:08
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 15:26

Svendgiversen... der er dette alternativ til kandu... med alle ønskede kategorier

http://www.24.dk/groupsoverview.jsp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 15:36

Tak, har tilføjet begge til mine favoritter...

For: Som min nabo siger: "kandu er jo ikke seriøs!".

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 15:41

24.dk har mange emner, men som på kandu, er det ofte de samme personer, der er i de forskellige fora.
I de grupper jeg er med i, en gang imellem, syntes det at være en samling mindre begavede, som stiller de mest sindsrivende syge spørgsmål. "Så heller KANDU"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 15:50

Severino.... mon ikke de to sider er nogen ligende hinanden, både med brugere og svar... dvs de sider jeg har været på, har brugerne nu været "gode nok" på 24.... håndarbejde og hus/have

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-11 15:55

Klaphatten JR har da os befængt det forum, han har da indtil videre 3 profiler på 24.dk
og hvor mange han har her på kandu endnu ved jeg ikke, men de sidste 2-2½ år har
han da oprettet og fået blacklistet 165 profiler her på kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 15:56

Nordsted1 - Kan man melde sig ud i 24 timer forum.
Jeg fandt ikke lige medlemsbetingelserne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 15:57

Ja, jeg ved godt Jørn er på 24, men til forskel fra 24 og kandu... så er der ingen der reagerer på hans tilstedeværelse, ergo er der ingen ballade... man svarer ham eller lader være som med alle andre medlemmer på 24 - det kunne kandu lære noget af

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 16:19

Både 24 og KANDU kan man komme forholdsvis nemt ud af, ved at fjerne alle afmærkninger for emner man ønsker nyt fra.

Jeg kan forstå at du Nordsted, har valgt nogle gode grupper, hvor folk er seriøse.
Jeg er bl.a. på en lukket gruppe "stifinder", hvor man støder på de mest sindsyge spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 16:20

Eyvind.... det ved jeg ikke om man kan... og jeg må indrømme, at jeg sådan set også er ligeglad, for hvis jeg ikke har lyst til at være på det forum, så kan jeg jo bare framelde mig mails - som på kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 16:29

OK - Tak Nordsted1.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 08-02-11 16:41

kandu er fin nok, man får svar når man stiller et spørgsmål.
men det er ikke altid svarene kan bruges
hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-11 17:02

Det er os brugere som bestemmer om Kandu er værd at komme på - husk det
jeg tror på at Kandu overlever, forummet er ikke hvad det har været ,rm rt fry ikkr altid sådan med de "gode gamle dage" som måske slet ikke var gode når man rænker sig om.
De spørgsmål jeg har stillet har der altid været gode og seriøse svar jeg har ikke set andre fora som kan tilbyde det samme som Kandu, man kan stille et spørgsmål og få et hurtigt svar hvis man selv deltager, eller man kan stille et sludrespørgsmål og få både seriøse og useriøse svar det som måske kan true Kandus fremtid er de useriøse spørgsmåls stillere som stiller et spørgsmål og så høre man ellers aldrig mere fra dem, hvis jeg ellers husker brugernavnet så holder jeg mig langt væk fra nye spørgsmål fra samme bruger, det mindste er vel at sige Tak for hjælpen, om spørgsmålet bliver accepteret er i mine øjne ret ligegyldig men et tak er vel ikke for meget at forlange?
Den 24 ting ser ret uoverskuelig ud, der holder jeg mig fra.
Hvis i har set mig som spørgsmålsstiller et andet sted, så er det enten
http://community.linuxmint.com/
http://ubuntudanmark.dk/forum/
http://www.malwarecheck.dk/forum/

alle 3 steder er meget seriøse hvis man vil drille eller være useriøs så er det på Kandu det foregår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-11 17:04

Hvem har byttet rundt på bogstaverne på mit tastatur håber i forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 17:07

Nå men den 24.dk skal lige afprøves..................det er måske også meget godt med et sted når/hvis Kandu går i stykker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 17:08

Cimbombom, hvis en spørger bare ville gøre sig den ulejlighed, at gennemtænke sit spørgsmål, og så give de oplysninger der er nødvendigt for at opnå et hurigt svar, så er vi kommet meget langt her på kandu.
Der er jo ingen her, som kan tankelæse spørgeren og få de nødvendige oplysninger, så derfor er det vigtigt, at spørgeren selv deltager aktivt og konstruktiv i spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-11 17:21

Jeg er meget glad for kandu, og håber den vil bestå.... det specielle ved denne side er, at man får hurtigt svar på sine spørgsmål

Jeg stiller spørgsmål, når jeg ikke selv kan finde svaret, og er ved at være oppe i det røde felt, så er det sgu dejligt at der altid er hjælpere ved tasterne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-02-11 17:30

Ditto - Nordsted1

Den sidste tid har da været både seriøs og til smalltalk, uden diverse ubehagligheder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 17:31

Jeg vil også prøve den 24, så tak for det Nordsted.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-02-11 17:32

Som jeg husker det (tilgiv min hukommelse), så havde kandu mange gode/seriøse spørgsmål for godt et års tid siden.

Så kom der pludselig en flok psykopater med profil x 200 og ødelagde en stor del afkan du. Jeg tror der var en del der "forlød os" den gang. Jeg var selv en af dem, der havde løst til at forlade kan du dengang, men man kan jo lade være med, at lade "sit pis komme i kog" og afvente, at de bliver træt af at komme med deres psykiske indlæg - og det er tilsyneladende lykkedes rimeligt godt. Blot synd, at de fik "ødelagt"!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 18:33

Jeg må lige tilstå at meget af det jeg har spurgt om på kandu, kunne jeg have fundet selv.

Men det er hurtigere og mere sikker, når andre finder det samme,
det er så også dokumenteret et sted på nettet hvor det er let at finde,
og så får vi da også en hyggelig dialog...

Der er nok andre der bruger kandu på samme måde?
Hvad med 24.dk?? Er det som kandu, eller eksempelvis DIS, hvor man skal være yderst seriøs.

Og så er der annonymiteten, i DIS skal man fortælle hvem man er, hvad med 24.dk???

Mange useriøse indlæg ville ikke være på kandu, hvis man skulle legitimisere sig,
men der er jo også fordele ved at de fleste kandu medlemmer er annonyme...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 18:35

Citat
Jeg er meget glad for kandu, og håber den vil bestå....

Det samme her.For mig har Kandu også et underholdnings-værdi.En morgen uden Kandu.....
Jeg har nemlig en "stram" morgen ritual.Konens gode kaffe (i morgenkåbe) mellem kl. 8-9.Til tv2`s Godmorgen Danmark.Når "ni" nyheder er slut,tændes komputer (varer lidt den indlæser,da jeg bruger F-secure) Taster på tv2-tekst,EB og KANDU.Ellers kommer mit blodsukker,ud af balance.
Undskyld dem der har denne lidelse.
Men skal indrømme,at der er mange tossede spørgsmål........ og endnu flere svar.
Citat
Hvorfor ryster min BMW 320 i rattet,når jeg kører 230 km/t.

Citat
Det er fordi høre forhjul,er faldet af.

Citat
Min bil humper på tre cylindrer,ved ca.85 km/t.

Jamen,det er jo elementært:Een har stjålet tændrør,nr. fire.

Derfor er det også meget sjældent,at jeg svarer på spørgsmål ang.murerarbejde,skønt jeg har været murer siden 1961. (I lære).For det er jo nærmest umulig,at gi`"gode råd" til den enkeltes behov.Der er jo utrolig mange ting,der spiller ind.(Økonomi/perfektionisme).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 18:40

Citat
Mosebaek.

Jeg er atså ikke en tvilling.Undskyld.Et underskrift,burde være nok.

XXXXXXXX.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-11 19:09

Øeh... hva' er klokken ..og hvor eller hvem ..er jeg?
Var det spørgsmål nok .. NobleK?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 19:43

Har du sovet i time molokyle, det er en debattråd.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 19:59

Kære Molo,klokken er nu 20.12 i København.

http://www.timeanddate.com/worldclock/

Velkommen til omverdenen. Bedre end aldrig end sent......... ???

Mosebaek

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-11 20:30

Citat

Kære Molo,klokken er nu 20.12 i København

Hermed fik vi så BEVIS for Kandu må ligge i Esbjerg - de er 13 min bagefter

De bruger åbenbart solur

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 21:26

Hvordan kan de bruge solur i Jylland...............når det er på Sjælland, at solen skinner.
Når de stiller uret, hvor sætter de det så.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 21:44

De stiller uret på et løbebånd, så håber de at uret kan indhente tiden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 21:49

Jaja,så ramlede jeg lige på,et af mine egne kommentarer:
Citat
Velkommen til omverdenen. Bedre end aldrig end sent......... ???

Og man krummer tæ`er.Det er pibens skyld.......
Jeg var ved at tænde piben,så røg der en gnist,ned i tastaturet.Så fòr jeg ud i køkkenet efter en glas vand.Til at slukke med.Tilbage kom jeg til at sætte glasset ovenpå venstre musetast.Mens den stod på "SEND".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 21:54

Jammen Mosebaek - så du har altså et tastatur.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 22:06

Såså granner01,enhver ved jo at København,er halv svensk:

En dame ser i en park en mand meget beruset med sin whisky i hånden og går over til ham og siger så: ''Ved du ikke godt der er over 8.000 mennesker i Danmark der dør på grund af spiritus?' 'Manden tager en ordenlig slurk af sin whisky og siger så: ''Det er jeg skide ligeglad med, jeg er svensker!''

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 22:15

Citat
Jammen Mosebaek - så du har altså et tastatur.

Den forstod jeg godt.............Som om min Commodore 64,ikke er god nok.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 22:59

Comondore, jeg er vist lidt misundelig, sikke spil man kunne få til den. Dem kunne man da følge med i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 23:42

Jow jow - den er da bedre end min Commodore 10 med nyeste basic og tilhørende kasettebåndoptager til programmer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 23:52

Citat
Comondore, jeg er vist lidt misundelig, sikke spil man kunne få til den.

Ja,og man kunne lave tekst,i forskellige farver.m.m.Det var tider.

Den er forlængst solgt.Men jeg har stadigvæk de originale æsker til at ligge på loftett.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-11 17:34

Mine unger havede en Commendore64 og de spillede, men de kom i seng og deres far og jeg overtog maskinen. Wizard og War og Boulderdash. Det var de spil vi spillede.

Og så må trådopretteren undskylde, det er vist et sidespor, men Kandu kan overleve på sine hyggetråde.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 09-02-11 19:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-11 19:40

Kandu er 2.000.000 værd som jeg læser det.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 10-02-11 08:09

Puhaa, havde godt nok ikke regnet med så mange svar. Men det bekræfter blot min mistanke om at der er en del ildsjæle her som nok skal holde siden kørende noget tid endnu.
Men det ændrer ikke på at kvantiteten af spørgsmål er faldet gevaldigt, og for mig virker det som om siden lidt er blevet til et hyggested. Det er ikke nødvendigvis kun skidt, men er trods alt ikke formålet med Kandu (det har man diverse sociale netværk til).

Jeg holder i hvert fald spørgsmålet åbent lidt endnu (indtil I bliver trætte af det)
for det er meget spændende at læse de tænker folk har om emnet.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 10-02-11 11:52

Citat
Hvordan kan de bruge solur i Jylland...............når det er på Sjælland, at solen skinner.
Når de stiller uret, hvor sætter de det så.

I solariet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-11 12:11

By Rangering efter by
Brugere % Sidevisninger % Sidevisninger per bruger
Copenhagen 1090 15.90% 10.00% 1.10
Middelfart 21 6.90% 12.80% 3.20
Helsinge 11 6.50% 21.60% 6.00
Aarhus 1225 5.30% 3.00% 1.00
Beijing 82399 3.70% 2.10% 1.00
Taastrup 247 2.40% 13.10% 9.00

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-11 12:13

Gad vide hvor meget "spam" der videreformidles via Kandu-brugere/servere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-11 12:48

Se Refi den har jeg selv tænkt på, den med spam fra Kandu. Og hvor mange gange har de solgt vores mailadresser? Jeg synes det maner til eftertanke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-11 21:29

Citat
Gad vide hvor meget "spam" der videreformidles via Kandu-brugere/servere
hvis du mener spam som sendes til den e-mail adresse som Kandu kender, så er svaret 0 ja nul, det er en TDC mail jeg bruger til Kandu og gennem webmail har jeg indstillet så der kommer en mail 1 gang om ugen med oplysning om hvad mail filteret hos TDC har lagt i spam mappen og der er ingenting, i som døjer med spam er sandsynligvis selv ude om det,i har givet jeres mail adresse til nogen som ikke burde kende den, og Kandu er ikke en af dem
hilsen en bruger som ikke døjer med uønskede e-mail

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-11 22:04

o.v.n.

Den holder ikke. Jeg har ALTID haft ofirmail og det er de eneste jeg har opgivet på nettet, også her på kandu. Og de tømmes 1 gang om ugen. Men min hjemmemail var fyldt med spam. De blev sendt til vores private domæne, så alle fik dem. Og det er ikke fordi jeg har opgivet min mailadresse. Den er ikke stilet til mig men til det der stå rmellem @ og .dk.

Jeg har ingen problemer nu, nu har jeg live mail, men opgiver stadig mine ofirmail og de bliver stadig tømt jævnligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-11 17:36

Jeg er her endnu...
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : NobleK

Dato : 11-03-11 11:46

Så er debatten vist værdig