/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Systemindstillinger
Fra : huelya87
Vist : 956 gange
50 point
Dato : 07-02-11 22:46

Hey er der ikke nogen der kan hjælpe mig. Jeg har en mac, og jeg vil gerne ind på systemindstillinger men den vil ikk, jeg vil gerne skifte min baggrundsbillede. men det vil den ikk???

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 07-02-11 22:55

Øøh - hvad mener du mere præcist med at " den ikke vil ind på Systemindstillinger"?

Systemindstillinger er et program, som du finder i mappen med programmer og klikke du på det åbner det.
I den øverste række, som er de personlige indstillinger, finder du "Skrivebord og skærmskåner" og der kan du vælge et nyt skrivebordsbillede.

Du kan også åbne Systemindstillinger fra Æble-menuen oppe i øverste venstre hjørne - og endelig ligger programmet også som default i Docken, og kan åbnes ad den vej.

Håber du får løst dit problem.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-02-11 23:02

det er umuligt og komme ind på systemindstillinger. hmm

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 07-02-11 23:10

Du mener, at du slet ikke kan åbne programmet, når du klikker på det?
Sker der overhovedet intet når du prøver at åbne det på en ad de tre måder, jeg skrev om?

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-02-11 23:15

nej den vil slet ikk.. :(

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 08-02-11 05:31

Kan du i det hele taget starte din MAC op, så der kommer et skrivebord frem og et symbol af en harddisk?
Eller kan du slet ikke tænde for den?
Hvad er det for en styresystem du har?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 08-02-11 11:02

jo jo jeg kan sagtens tænde den. jeg tror det er macintosh system har jeg. der er slet ikk noget der åbner frem, når jeg trykker på systemindstillinger. overhovedet ik.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 08-02-11 13:30

sorry det er en mac os x

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 08-02-11 14:25

Prøv med "Finder" som det aktive program at 'højre-klikke' (ctrl-klikke) på dit skrivebord, du vil da blive præsenteret for en såkaldt kontekst-sensetiv menu. Fra den kan du så vælge 'Skift baggrund til skrivebordet...'.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 03-04-11 23:50

Doubleclick/Højreclick og tryk "Skift baggrund til skrivebordet" ;)

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 15-04-11 15:38

jeg kan altså stadig ikk få min systemindstillinger til at virke