/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beatles LP'er
Fra : josephine22
Vist : 1992 gange
50 point
Dato : 07-02-11 22:06

Jeg har fået fat i en masse gamle LP'er, deriblandt nogle beatles singler. er der nogen der kender nogle steder hvor man kan finde ud af hvad sådan nogle er værd?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-11 22:36

Jeg har selv en stak Beatles singler....uden ridser.

Søgte selv på et tidspunkt for at finde værdien, jeg kan ikke huske alle de sider jeg var inde på, men det korte af det lange blev at de ikke er en formue værd, medmindre at de har det "rigtige" pladenummer samt meget vigtigt....et ubeskadiget cover.

Pladenummeret har den betydning at de kan være trykt i billiglande som f.eks. Brasiliien, det er ikke piratkopiering, men værdien falder alligevel, også grundet af at det tit ikke er 1. trykte oplag.......og man kan kun opklare dette ved alene at bruge pladenummeret.

Et eksempel: Jeg har et album med to monosingler, "Magical Mystery Tour", både pladerne og coveret med en masse flotte billeder op flere sider er perfekt.
Jeg måtte droppe tanken om opbevaring i en boks da det kun kunne indbringe 25 kr

Jeg skal dog ikke tage illusionerne fra Dig, der kan være guldkorn imellem Dine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-11 08:06

Du må ind til en storby og finde et antikvariat der tager gamle plader. Eller ring til Bruns Auktioner eller Laurits.com om hvad de kan være værd.

Min flotte singleplade med perfekt cover "She loves you" var 20 kr værd.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 08-02-11 14:50

Ja tror heller ikke de er meget værd, men har overhovedet ingen forstand på det, og ville da ærge mig hvis jeg sælger dem til ingen penge og så finder ud af bagefter at de var langt mere værd... hehe... Jeg må prøve og køre ind til en der sælger gamle plader...

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 10-02-11 23:24

Man skal lige huske på, at netop Beatles er trykt og solgt i kæmpe-oplag. Så særlig sjældne er de nok ikke. Kun fanatiske samlere er interesseret, og de har sikkert det meste. De fleste "almindelige mennesker" ejer jo i dag slet ikke en pladespiller. De har købt cd-genudgivelserne og smidt lp'er og singler ud sammen med grammofonen. I skraldebøtten eller i bedste fald givet dem til et loppemarked. Ak ja - tiderne skifter!

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 28-02-11 18:30

Tak for svaret LuffeA.