/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke komme på internettet
Fra : ebg_888
Vist : 775 gange
300 point
Dato : 07-02-11 21:19

Min ene computer kan idag pludselig ikke komme på internettet.

Den fungerer på andre måder godt nok, den vil bare ikke på nettet.
Den er kun 3 år gammel.
Bruger kabel.

Det er ikke ledningerne eller forbindelsen, der er noget galt med, for den anden computer kan godt komme på nettet.

Hvad kan der være galt?
Kan der pluselig gå noget i stykker inden i den, som kun har noget at gøre med internet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-02-11 21:33

Har du prøvet og geninstallere driveren? Hvilken computer har du?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-11 21:34

Hvis det er Vista eller win7 du har, så prøv lige at holde musen ned over de to små computere nede ved uret.

Eller prøv lige:
start > højreklik på computer > egenskaber > enhedsdshåndtering > klik på + ved netkort
Hvad står der så

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 21:42

Computeren er en acer aspire 9500.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 21:43

Windows XP

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 310 point
Dato : 07-02-11 21:45

Der hvor du sætter netværkskablet ind i computeren, er der noget der lyser eller blinker?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 21:57

webnoob - det lyser og blinker kun, når den "brugbare" computer har netværkskablet i.

Ikke når jeg sætter kablet til den compute,r der giver problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 21:57

Klik Start > Kontrolpanel, dobbeltklik på Netværksforbindelser, højreklik på LAN-forbindelse og vælg Aktiver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 21:58

Ingen lys, nyt kabel eller netkort

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-02-11 21:59

Så er det måske et problem med netværkskortet, er der noget og se i enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 22:00

webnoob - Jeg er desværre ikke så ferm til computere, så jeg ved ikke rigtigt, hvilken driver, du mener, jeg skal geninstallere?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-02-11 22:02

tryk på windows tasten + r skriv devmgmt.msc og klik på OK.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 22:05

Citat
Det er ikke ledningerne eller forbindelsen, der er noget galt med, for den anden computer kan godt komme på nettet.

er det så på samme kabel?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 22:13

Klaudi - ja , har valgt kontrolpanel og set på LAN-forbindelsen, den er aktiveret.

- og ja, det er det samme kabel, som fungerer godt nok til den ene computer.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 22:14

webnoob - enhedshåndteringen siger jo en masse ting, hvad skal jeg se på især?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-02-11 22:16

Hvis du har forbindelse over en router, så du kan komme på med begge maskiner samtidig, så er det opsætningen i den genstridige maskine der driller.

Hvis du flytte kablet fra den ene til den anden maskine, kan det meget vel være et ID problem hos udbderen, som skal omstilles fra denene maskine til den anden, da udbyderen måske checker din MAC-adresse.

Hvem er din udbyder?
HAR du en router?
Hvor mange IP-adresser har du fået hos din udbyder?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 22:21

Tjek Netværkskort i enhedshåndteringen, er der gule mærker?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 22:25

Klaudi -der er grønne mærker ved netværkskortet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 22:33

Mit ser så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/289002/full

Prøv at finde dit og højreklik på det og vælg opdater driver

men det er jo nok som Severino skriver

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-02-11 22:34

Severino. Min udbyder er Stofanet, og det har fungeret fint 1 års tid med at flytte kablet fra en computer til en anden.

Routeren, det er vel ikke den firkantede kasse, hvor der står kabelmodem på?

Det er de,r jeg dagligt skifter kablet ud, alt efter hvilken computer, der er i brug.

Hvor er det dog træls at være så uvidende om alt dette her, jeg må vist se at få meldt mig til nogle kurser.

Mon computeren overhovedet kan komme til at virke, når det nu ikke lyser og blinker, der hvor man putter kablet ind?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-11 07:11

Citat
Routeren, det er vel ikke den firkantede kasse, hvor der står kabelmodem på?

Nej - det er kabelmodem

Citat
Min udbyder er Stofanet, og det har fungeret fint 1 års tid med at flytte kablet fra en computer til en anden.

Det er så fordi du nu kører med "always on" - så kan du ikke bare skifte komputeren (Macadressen) ud.

Gå ind på stofas "min side" (på den komputer der virker) og slå "always on" fra...

Stofa tillader kun EEN komputer (Macadresse) ad gangen og derfor kan du ikke bare flytte kablet fra en komputer til en anden....

En router kunne løse problemet, men en kabelflytning er IKKE nok - den forventer den komputer hvorfra du har flyttet kablet da den STADIG er logget ind.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 08-02-11 15:47

refi - jeg har aldrig brugt "allways on" - der bliver normalt logget af en computer, inden kablet flyttes til den anden computer.

Faktisk har Stofa solgt mig en kabelfordeler, da jeg fik computer nummer 2, den bliver bare ikke brugt efter hensigten, da kablerne ikke er lange nok.
Meningen med kabelfordeleren var, at både min mand og jeg kunne være på internettet samtidig.

Stofa siger, at man må have 3 computere her.
Stofa nævnte ikke noget om en router, da vi fortalte, at vi nu havde 2 computere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-11 16:02

Netværkskabler kan forlænges eller der kan bruges længere kabler.
Det er jo nok noget nemmere at benytte fordelerstikket, end indkøb og brug af en router.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 16:07

STOFA er og bliver noget SKOD!
Men da du nu har det, må du jo få det bedste ud af det.
Stofa har uden tvivl giver dig/jer 2 ip-adresser at køre på.

Men hvis du benytter en router, så slipper du for dette stofa-pengegriske-makværk.
Når routeren har adgang til internettet, så kan du teoretisk have over 100 pc'er på samtidig, uden at stofa kan se det, da routeren optræder som en enlig PC, og danner derfor sit eget lokale netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 16:11

Jeg kommer til at tænke på, hvis I har fået tildelt 2 ipadresser, og begge maskiner forsøger at komme på med den samme ipadresse, så opdager stofa, at der er to forskellige MAC-adresser, og så er det der lukkes af.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 08-02-11 23:39

Ja, Stofa er vist ikke for godt.
Det har i hvert fald været svært at få hjælp/vejledning, når man har haft brug for det.

Har tænkt på at flytte til SEAS-NVE, men skal først have undersøgt, om det er bedre end Stofa.

Denne gang tror jeg nu ikke, at det er Stofas skyld, men snarere at et eller andet er gået i stykker i computeren i forbindelse med kabelindstiksstedet.
Måske en sikring?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-02-11 08:51

Nu kan jeg ike lig ehuske om det er en bærbar du har, men kan du komme på nettet på et andet netværk?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 09-02-11 23:58

Det er 2 bærbare, jeg har.
Jeg ved ikke, om jeg kan konme på nettet på et andet netværk.
Det har jeg ikke haft mulighed for at prøve.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-02-11 08:56

Det synes jeg lige du skal prøve, for det er en væsenlig information i forhold til fejlsøgning. Er det begge bærbar der ikke kan komme på nettet?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-11 15:32

Prøv at se efter i denmaskine der ikke VIL, inde i opsætningen skal du have tre IP-adresser, en GATWAY adresse, en supnetmask adresse og en tildelt netværksadresse.
Hvis blot den ene mangler, så er det her der er noget galt.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 02-04-11 21:30

Tak for svaret webnoob.