/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Brændmærke på trægulv
Fra : metteolsen
Vist : 1936 gange
20 point
Dato : 07-02-11 13:51

Jeg har haft et fyrfadslys stående på gulvet, hvor der gik brænd i den. Den blev så varm, at der kom et brændmærke på gulvet i en lille cirkel, der præcis afmærker fyrfadslyset. Det er et trægulv, der er malet. Hvordan kan jeg fjerne det? Uden at skulle slibe helst, for jeg har ikke ekstra maling og kender ikke farvenuancen.

Håber på et godt tip.

MVH
Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-11 13:55

Jeg tror ikke du kan slippe for at slibe og male.... malingen er jo "brændt" af, men du kan da prøve at blege mærket med brintoverilte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 14:33

Citat
Hvordan kan jeg fjerne det? Uden at skulle slibe helst

Læg et tæppe over

eller stil en lænestol....

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 07-02-11 15:08

Jeg tror ikke du kan fjerne det helt, men du kan bruge brintoverilte til at blege.

Du kan også prøve at duppe på mærket med lidt rense benzin og derefte sætte ild til det tager nogle gange ring mærker o.lign

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 10-02-11 20:25

Hvis du kan løsne et lille stykke maling, kan du tage det med til en farvehandel med farvescanner. Så kan du få en lille bøtte maling, der passer præcist i farven. Om galt er så mal hele brættet, Små farveskel, der ses på det enkelte bræt, ses ikke fra det ene bræt til det andet.

Kommentar
Fra : metteolsen

Dato : 14-02-11 12:03

Hej!

Tusind tak for de mange tip. Dem har jeg til gode at afprøve. Jeg kan lige starte med at sige, at der ikke er brændt maling af. Det er som om at mærket ligger ovenpå træmalingen. Som om det er sod eller lign. der har lagt sig i et lag ovenpå.