/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ovnen slukker hele huset konstant
Fra : Maksimus
Vist : 727 gange
50 point
Dato : 06-02-11 21:16

Hejsa.

Nogen der ved hvad der kan være galt når mit komfur/ovn sprænger alt lyset i huset hver eneste gang jeg bruger den?

Det er 16 ampere sikringer det bruger. Der er røget rigtig mange allerede.

Nogen der ved noget om hvad det kan være?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-02-11 21:29

Hvis dit lys også er på en 16 Amp sikring - er der noget helt galt...

Sikringer til lyset er normalt for sig selv og kun på 10 eller 13 Amp..

Køre dig Komfur sammen med lyset ?

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-02-11 21:32

Glemte lige, at du skal være glad hvis din sikring på 16 Amp springer, da fejl i Elinstalationer er skyld i mange brande.

Ring efter en EL Instalatør og få din instalation efterset, han kan samtidig fortælle hvad der er galt med dit komfur... (Hvis det er noget galt - andet en en forkert instalation....)

vh ben

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-11 21:36

Jeg går ud fra at det er dit fejlstrømsrelæ som popper ud.
Og så kan det være en overgang i dit komfur.
Jeg mener nu også at det er på tide med en elektriker til at kigge på sagen.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 06-02-11 23:03

Hejsa.
Ja lyset er på 10 og ovnen er 16.
Bor til leje, så det kommer ikke til at koste mig noget, men ville da lige høre hvad det kunne være.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-02-11 23:16

Der er enten kommet vand ind til ledningerne i dit komfur, eller en mus har gnavet i dem.
Hvis du ikke direkte kan se årsagen, vil jeg også mene at en elektriker må se på sagen.
Pims

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-11 00:10

Og hvis du bor til leje, så er det viceværten du skal have fat i omgående. Eller administrator hvis du bor privat.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-11 01:03

Er det alle kogeplader hvor den gør det ?
Måske er der noget galt med en af kogepladerne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-11 05:17

1. dit varmelegme i ovnen er defekt derfor går sikring og hpfi-relæet
2. du skal kontakte varmemesteren/ejeren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-11 05:18

husk lige at læs din lejekontrakt om der står at komfuret er med i "lejen"

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 08-02-11 01:04

Tak for svaret Eyvind.