/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik på youtube
Fra : js270630
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 06-02-11 09:12

Jeg har set, at der på Youtube findes en del musik, som samlere af gamle grammofonplader har lagt ind. Der dukker af og til sjældne indspilninger op, som det kunne være sjovt at downloade til en cd. Det må kunne lade sig gøre - men hvordan? Jeg er ikke interesseret i "billedet" - kun lyden. Lydkvaliteten er godt nok dårlig - men alligevel. Kan I anbefale et program, som kan må musikken ind i min computer til senere brænding? Man kan selvfølgelig indspille det på et bånd, og så overspille det, men denne omvej må man kunne undgå.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-11 09:18
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 09:26

Eller afspille dem fra youtube og så optage det mens de afspilles

Free Sound Recorder
http://www.sound-recorder.biz/freesoundrecorder.html

FREE Hi-Q Recorder
http://www.roemersoftware.com/free-sound-recorder.html

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 06-02-11 09:33

Ja, det er netop det med at optage nummeret, mens det afspilles. Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-02-11 10:48

realplayer 11, kan bruges

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 10:53

Drop Realplayer

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 06-02-11 11:16

Jeg synes realplayer er klart bedre og nemmere end sound recorder, gå efter de klip med bedst lyd, download og konverter til mp3 format..

http://europe.real.com/realplayer/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-11 11:39

Drop Realplayer og brug Youtube downloader fra Klaudis første link.
Jeg er enig med Klaudi: Realplayer bør du ikke installere på din computer

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 06-02-11 17:22

Nej det med at optage er unødvendigt, lydkvaliteten bliver bare endnu værre.

Hvis du kun vil have lyden skal du have fat i en youtube-til-mp3 downloader. F.eks.

http://free-youtube-to-mp3-converter.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 06-02-11 17:34

Du kan også konvertere online. Gå ind på den youtube video du vil hente, kopier linket fra browseren og sæt den ind f.eks. her:

http://www.video2mp3.net/

Du skal så vælge høj eller lav kvalitets konvertering. Så konvereteres videoen og lidt efter kan du downloade den. Der findes flere andre lignende steder du kan konvertere, men denneher har jeg prøvet et par gange, og det virker fint.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 07-02-11 21:36

Tak, tak! De lærde er godt nok uenige. Som jeg startede med at skrive, er det kun lyden, der interesserer mig. Billedet af en grammofonplade, der snurrer rundt, kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 21:53

Hvis du er hurtig er der et fint program på Giveaway til i morgen kl 9
med det kan du både optage og redigere

Sound Editor Deluxe
http://www.giveawayoftheday.com/sound-editor-deluxe/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-11 22:23

Citat
Som jeg startede med at skrive, er det kun lyden, der interesserer mig
har du prøvet at se Klaudis guide? Det er netop en vejledning til at gemme lyden og ikke filmen, filmen kan du slette efter at have trukket lyden ud.
Fin guide Klaudi

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 08-02-11 09:14

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-11 10:06

Velbekomme