|
|
Det lyder som en deffekt styre eller bærekugle.
Hvis det er det er det sikkerhedskritisk og skal laves.
vh ben
| |
|
er det noget man kan se/føle sig frem til når man ligger under vognen, eller er det bare at skifte begge dele
| |
|
Man kan reparere meget hvis man er villig til at forsøge sig frem, dermed ikke sagt at man kan finde den præcise fejl når man ligger under vognen.
Derfor kogalejy, spørger jeg om der er en mulighed for fejlfinding, der ville lette arbejdet.
Det kan du vel godt forstå ikke??
| |
|
Når man skal finde en sådan fejl skal man kunne fjerne belastningen forsigtigt....
Du skal have bilen op på en lift eller en donkraft og derefter skal rykke i bære og styrekugler, og finde ud af hvor fejlen er.
Hvis du ikek har helt styr på hvordan man finder fejlen, er det noget der er fornuftigt at overlade til et værksted. Du kan komme galt af sted, når forhjul kan bære en melastnig på omkring 500 kg.
Så derfor er det noget man skal have respekt for... Defor kan det være svært at finde lige det punkt hvor fejlen er synlig eller mærkbar...
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 06-02-11 01:08 |
|
Du kan jo starte med, at løfte bilen så meget, at hjulet svæver frit. Så tager du et dækjern eller et stykke rør ( hvad der nu er nærmest for ) og anbringer det under dækket. Løft lidt op og sænk, mens du lytter efter. Du må ALDRIG lægge dig under bilen på donkraft alene, så skal der bukke under.
Hvis det ikke giver resultat, tager du fat "kvart i tre" og vrider let i hjulet fra side til side.
Hvis det heller ikke giver resultat, skifter du så at sige, til "klokken seks" men igen: Hav sikkerheden i orden først: Bukke under. HVIS bilen falder ned, når du ikke at flytte fingrene og så har du pludselig hele vægten over fingrene.
| |
| Kommentar Fra : Steenk1 |
Dato : 19-02-11 23:18 |
|
Det kan være mange ting men en af de svage steder på peugeot er i torsions affjedringens nålelejer i bagakslen. Det giver netop en "klonk" lyd når man kører over ujævnheder og speedbumps. Det kan være svært at konstatere. Når du har prøvet det andre råd så prøv dette (og håb på det ikke er fejlen da det er dyrt at få lavet). Hæv baghjulene eller evt et ad gangen. Afmonter hjulet. Du vil se et ca 10-15 cm tykt rør. Det er bagakslen. Herfra hænger bærearmen hvorpå bremser og hjul er monteret. Der hvor bærearmen er stukket ind i bagakselen sidder der et leje. Hvis prøver at bevæge bærearmen op og ned helt inde ved akslen kan du måske føle slør men der skal meget til før du kan føle det og ikke ret meget til for at du kan høre det. Kig evt her http://www.206info.co.uk/Forums/viewtopic/t=746.html , hvis min forklaring er for forvirrende.
| |
| Kommentar Fra : eskurt |
Dato : 28-02-11 20:48 |
|
hej, jeg leder efter noget videomateriale angående skiftning af for og baghjulslejer på min gode gamle escort 1,8i ,det ville være rart hvis nogle kunne hjælpe.Jeg tænker nettet måske.
på forhånd tak.
mvh eskurt.
| |
|
eskurt
Er det så ikke en idee at oprette dit eget spørgsmål ?
vh Ben
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|