/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
garant renter ???
Fra : iceman1000
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 05-02-11 18:37

hej jeg ville høre hvor jeg får danmarks bedste garant renter henne ???? hvlikken bank ???

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 05-02-11 19:09

Til ære for de mindre oplyste, så er garanter en slags aktionærer i pengeinstitutter, som ikke er aktieselskaber, og de mister altså deres indestående, hvis banken går fallit og overtages af Finansiel Stabilitet. De pengeinstitutter, som tilbyder de højeste garantrenter, er også de pengeinstitutter, som har den højeste risiko for at gå fallit, og i modsætning til børnoterede banker er gennemskueligheden i deres regnskaber typisk meget begrænset - bl.a. fordi personkredsen omkring bankens/sparekassens ledelse er lille. Og endelig så vi f.eks. i relation til Løkken Sparekasse, at den tilsidesatte alle almindelige aftaleretslige regler ved at nægte at ville udbetale opsagte garantbeløb, da det for alvor begyndte at brænde på. Så jeg har faktisk slet ikke lyst til at anbefale nogen at placere sine midler på garantkonti. I stedet kan man overveje at købe hybridkapitalobligationer i et par større børsnoterede pengeinstitutter - her er renten højere og risikoen med stor sandsynlighed mindre.

Mvh

Claus

DAF-direktør 1995-2007

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 19:55

Citat
Til ære for de mindre oplyste,

Så må du da vide?
Citat
hvor jeg får danmarks bedste garant renter henne

Ikke for mit vedkommende, men på spørgers, spørgsmål.

Men i er vel også kørt fast...nu omdage/ eller blev du fyret.
På grund af manglende indtjening.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-02-11 20:30

prøv mybanker.dk

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-11 21:33

Doggerbank

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 22:40

PAPPE_BANK::__...___ og resten af det Danske

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 22:42
Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 06-02-11 11:07

Blot til info: Aktionærforeningens medlemstal toppede ultimo 2007, hvor jeg valgte at lave en fratrædelsesaftale med min bestyrelse, og i ingen af de år, hvor jeg styrede foreningen, havde vi underskud. I løbet af mine 12 år voksede medlemstallet fra 600 til 19.450 medlemmer og egenkapitalen fra -30.000 til 4.5 mio. kr. Siden har det desværre knebet med omkostningsstyringen.

Mvh

Claus
DAF-direktør 1995-2007

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-02-11 16:21

Hvad med Fjordbank på Mors, de har gode tilbud.