/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Diktafon/optage lyd på PC
Fra : viskinge
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 05-02-11 11:41

Jeg er på jagt efter en diktafon. Jeg skal optage et møde/foredrag på mindst 3 timer. Jeg har et liniesignal til rådighed, hvor den lyd jeg skal optage er. (jeg skal ikke optage med mikrofon).

Har søgt på digitale diktafoner, men ikke fundet nogle der kan optage et eksternt linesignal (alle dem jeg har fundet er til ekstern microfon)

Findes der et program til PC, der kan optage i feks. 4 timer uden at filen bliver gigantisk stor??
(feks i mp3)

Lad nu være med at foreslå lydoptageren i windows, da filen (wav) vil blive alt for stor!!!
Jeg har i øvrigt ikke kunne finde ud af, hvad max tid er på windows lydoptageren.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 12:00
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-11 12:17
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 14:22

Hallooo

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-02-11 17:01

Ja-ja jeg er ikke død

Jeg prøvede den første du foreslog. Den så helt fin ud, men jeg kunne ikke rigtigt justere indspilningsstyrken med den, selvom der en volumeregulering. Enten var det meget lavt, eller også var det kraftgt overstyret (forvrænget) Jeg prøvede at justere på alt på "windows mixeren", men resultatet var det samme hvergang
Den opgav jeg så, efter mange forsøg.

Så prøvede jeg den anden du foreslog. (free HI-Q recorder) Den er meget bedre end den første. Jeg har dog et par små problemer (men det er ikke progammet skyld) Jeg kan kun få microfonindgangen til at virke (aner ikke hvor linieindgangen er på min bærbar) Jeg er så i den heldige situation, at jeg kan dæmpe mit indkomne signal, fra højttaleranlæget, så indspilnings styrken kommer til at passe.
Jeg opdagede så at der næsten ingen plads var tilbage på mit c-drev, så jeg måtte igang med en størrere oprydning

Det ser dog ud til at den sagtens kan opfylde mit behov, så når jeg har leget lidt mere med den, køber jeg sikkert den fulde version, da den kun koster 23 US$. Jeg vil da lige prøve hvad der sker, når jeg sætter kvaliten ned (mindre filer) da det jo først og fremmest er tale, jeg skal optage.

Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har leget lidt mere med den.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 17:05

Du kan roligt sætte den ned til 64 eller 96 når det kun er tale

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 17:08

Der er forresten et super program på Giveaway i dag, et rediger og optage program
Sound Editor Deluxe
http://www.giveawayoftheday.com/sound-editor-deluxe/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:09

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 15:41

Hallooo, er der nogen, Audacity kan da os bruges GRATIS
http://www.filehippo.com/download_audacity/

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 18-02-11 17:06

Tak for svaret Klaudi.

Hi Q recorderen er hel fin, så den bliver brugt.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 17:26

Var så lidt