/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
VIA AGP drivere til Win XP ???
Fra : SuperflyDK
Vist : 595 gange
30 point
Dato : 14-11-01 23:39

Jeg har for nyligt installeret Windows XP, og har erfaret at grafikken kører væsentligt langsommere end den gjorde i Win ME. Det er særligt Diablo 2 Expansion jeg spiller.
Da jeg kørte Win ME lå min framerate på omkring 40-50 fps, men nu er den ret tit nede omkring 20... Det er altså en forskel der kan mærkes...
Jeg har installeret de sidste nye Geforce drivere, som jeg fandt på Tweak.dk

Min maskines configuration:
AMD Duron 700Mhz
256Mb ram
Geforce 2 MX 400
Chaintech bundkort m. VIA chipset

Kommentar
Fra : britta

Dato : 14-11-01 23:58

Hej

De nyeste drivere du installerede, var det version 22.80?

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : britta

Dato : 15-11-01 00:01

Men, ellers er der til WinXP på denne site:
http://www.giga-byte.com/support/d_via.htm

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 15-11-01 00:08

Ja det er version 22.80 jeg installerede, og jeg har osse downloadet og installeret de nye 4in1 drivere til VIA, men problemet er bare, at den kun installerer IDE driveren i XP... Hvis jeg vil bruge AGP driveren må jeg tvinge den til at "æde" den, og det har jeg ikke haft stor held med ... Alt for mange "gå i sort" oplevelser :)

XP er jo selvfølgelig osse ret nyt endnu, så det kan jo være jeg bare skulle vente lidt og se.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 15-11-01 00:10

Hmmm Ja--det kan være Jeg kan ikke komme på mere lige nu.
Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 15-11-01 15:14

Hmm... Jeg tror min modstridenhed ligger i, at jeg ikke har andre AGP drivere installeret, end dem der ligger i WinXP. Men jeg kunne jo måske prøve at opdatere min DirectX til den nyeste version?

Kommentar
Fra : SaD

Dato : 17-11-01 15:39

Mja, der er ihvertfald lige kommet en ny DirectX version; prøv da den - men er Diablo2 et DirectX spil? Er det ikke OpenGL?

/SaD

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 18-11-01 14:01

Man kan selv vælge om man vil spille OpenGL eller DirectX i Diablo 2 :)

Kommentar
Fra : spanner

Dato : 26-11-01 14:10

Prøv her for via agp driver til windows xp:

http://www.spilzonen.dk/content/nyhed.asp?id=6324

Accepteret svar
Fra : bullit

Modtaget 30 point
Dato : 08-12-01 17:43

Du kunne også prøve at gå ind på webstedet, www.geforce.dk Vælg i menuen tilvenstre driver, vælg derefter NVIDIA Detonator XP series 21
21.83
VHQL-W9X-W2K/XP, hvis du ikke på nuværende skulle ha´løst problemet.

Mvh.
Bullit