/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Salg af foto.
Fra : Teil
Vist : 882 gange
100 point
Dato : 04-02-11 20:22

Jeg har mulighed for at sælge fotografier til turistkataloger.
Men hvad tar man betalt ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-11 22:36

Kors det er svært. Kan du ikke ringe til et par fortografer og spørge?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-11 22:38

turistbureauerne kontakter et reklame bureauer om laver en "prøve" og når den er godkendt bliver den trykket

så start for en ende

http://mediavejviseren.dk/marketing/reklame-bureauer.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-11 22:45

Citat
så start for en ende

Jeg er ved vejs ende, billeder klar til levering, godkendte m.m.

Kun prisen mangler.
De køber direkte af mig, ikke noget med reklamebureau

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-02-11 23:57

700.- pr stk

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 05-02-11 01:15

normalt tager de selv de billeder de ønsker skal fremgå i deres kataloger, de sender dem derefter til redigering ved et proff. firma. jeg har en kammi som ikke laver andet end at redigere foto fra div. rejseselskaber, det er noget med at gøre vandet klare, græsset grønnere,osv.
Så han sidder og fusker fotos til en halv mil om året, det er okay

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-11 07:57

Citat
700.- pr stk

Godt bud, under 900 er min tanke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-11 09:26

Hvor længe tager det dig at tage et foto og redigere det?

Når jeg underviste på konsulentbasis fik jeg 800 kr. pr time.

Vil det ikke være en passende pris?

Så kan du selv fastsætte din timepris i fremtiden.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-11 09:35

De letpåklædte damemennesker skal vel også tjene lidt, for at posere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-11 10:00

Damerne på stranden er glade for der bliver lagt mærke til skønheden.

Jeg har et stort billedarkiv, så jeg kører ikke ud til en bestemt opgave.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 12:34

Citat
Godt bud, under 900 er min tanke.

Der har været en tråd herinde om samme (CA 4 år siden), det var bare en der havde brugt et billede uden tilladelse, og brugeren ville dengang vide hvad han kunne forlange for billedet, ikke erstatning, og det blev til noget med en pæn timeløn = 6 - 700.-

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 05-02-11 12:43

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind