/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lang batteritid på bærbar
Fra : punkler
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 04-02-11 10:10

Godmorgen.

Findes der ikke noget software der fortæller, hvor meget batteri de forskellige programmer bruger?

Jeg har nettop købt en Toshiba Portege R700-187, hvor man opgiver en batteriholdbarhed på 8,9 timer.
Selvfølgelig holder dette ikke stik i brug, men jeg er helt nede på 3,5 timer, det kan vel ikke være rigtigt og specielt ikke når jeg bruger den til tekstredigeringsprogrammer. Jeg bruger selvfølgelig ØKO-mode.

Jeg må ellers sige, at det er en lækker bærbar, kun 1,4 kg. og hastigheden har den også med sig...

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 12:13

Har du undersøgt hvor meget "skrammel" der kører i baggrunden, 3.5 time er da meget fint,
8.9 time er da rigtigt meget, men mon ikke det bare er "salgs" tid!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 12:20

Hvis hovedparten af alt det software som følger med starter, kan det da godt være derfor at tiden er reduceret... og der står os drifttid (op til)...

Citat
Drivers & Utilities, Toshiba ConfigFree, Connectivity Doctor, McAfee Internet Security Suite (30 dages abonnement), Toshiba Supervisor Password Utility, Nero 9 Essentials, Toshiba Bluetooth Stack, Skype, Toshiba Assist, Windows Live Essentials, ebay, Toshiba Recovery Media Creator, Toshiba Photo Service, Toshiba Bluetooth Monitor, Toshiba Disc Creator, WildTangent Game Console, Toshiba Value Added Package, Chicony Camera Assistant Software, Face Recognition software, Bing Toolbar, Amazon, Nero BackItUp & Burn Essentials, Microsoft Office 2010 Starter

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 04-02-11 15:22

jep i har helt ret, der er en masse skrammel i baggrunden. Jeg har forsøgt at slette meget af det, dog uden væsentlig resultat. Hvis nu der fandtes et program der skannede de åbne programmer for batteriforbrug, kunne jeg gå lidt mere målrettet til værks...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 04-02-11 15:23

i = du

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 15:44

Det kan da godt være der findes et sådanne program men har aldrig hørt om det...

Du kan prøve at slå de forskellige ting fra, og så se om det har nogen effekt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-02-11 20:18

Prøv www.soluto.com. Det er MEGET nemt at bruge og du kan i startfasen selv bestemme hvilke programmer du vil have med i starten og dem, der SKAL starte kan du ikke lukke ned. Min boottid er blevet minimeret fra 1.50 til 55 sek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 21:03

Pas på med det der SOLUTO, du kan ende med en pc der ikke kan starte!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-02-11 22:21

Det har jeg ikke hørt om endnu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 22:25

Det har du så NU!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 02:35

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/features/optimize-system/

Kan justere dit system, men om det kan spare batteri-tid

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 06-02-11 12:01

Citat
Med BatteryCare får du et billede af, hvor slidt dit batteri er på din bærbare computer. Du kan også se, hvor meget kapacitet der er tilbage, og du har mulighed for at se, hvor varm computerens processor er.

http://www.pcworld.dk/download/2/1691

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:15

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 19-02-11 21:03

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 21:31

var så lidt