/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Voksbilleder.
Fra : mari7anne
Vist : 1711 gange
100 point
Dato : 03-02-11 23:12

Jeg har læst en del omkring voksbilleder/voksmalerier og set en masse Youtube videoer omkring emnet og har fået vildt lyst til at forsøge med det selv. Men jeg har store problemer med, at finde de materialer/redskaber man skal bruge til fremstillingen af disse billeder. Kan nogen hjælpe med oplysninger omkring evt. steder der forhandler disse ting?? Det omhandler voksfarver, specielt strygejern o.s.v. Tak.

Marianne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-11 06:41

Det lyder som noget en af brugerne på kreahulen.dk beskæftiger sig med.
http://www.kreahulen.dk/upload/index.php?showtopic=4158&hl=strygejern

Jeg vil tro, at der er nogen på Kreahulen.dk , der kan hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 04-02-11 09:32

Strygejernet, vil jeg kigge ind i en genbrugsforrettning; men de andre materialer vil jeg høre Stelling( www.stelling.dk )

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-11 15:07
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 22:48

Hvad mener du ? link.

Mange måder man kan lave voks-billeder på.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 09-02-11 12:53

Hvis man bruger voksfarver, kan et lille glas snaps være godt :) . Prøv at dyppe en finger, og gnid så forsigtigt det farvede sted, så det bliver glittet :D