/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Motions cykel adspredelse
Fra : svendgiversen
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 03-02-11 12:25

Jeg er lidt slidt, især mine knæ, og har nu anskaffet mig en motions cykel,
det er jo farligt at cykle udendørs her om vinteren, men...

Jeg har stillet cyklen, så jeg kan se ud af vinduet, mod Sønderskoven og min,
ikke lige nu så velholdte have, træerne er jo ikke så grønne på denne årstid
og det bliver hurtigt lidt kedeligt bare at trampe.

Hvem kan komme med forslag til, hvad jeg kan gøre for at lette/adsprede min indendørs motion?

Og nej, jeg vil ikke slæbe motions cyklen ind i stuen og tilkoble den til fjernsynets
spændings forsyning, så jeg kun kan se TV når jeg tramper.

Alle andre bedre forslag, fra at jeg flytter min DAB radio,
til at jeg anskaffer mig et ekstra mini motions TV, er velkomne...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-02-11 12:35

Du kan få en forholdsvis billig MP3, som du kan overføre lydbøger og musik til.

den er ikke meget større end en tændstiksæske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-11 13:09

Solbriller vil nok hjælpe lidt på haveudsigten. Og med lidt god vilje kan en smule regn måske få det til, at ligne havudsigten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-11 13:11

Jeg har set en der altid læste bøger imens hun cyklede

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-02-11 13:32

Som Nordsted1 skriver du skal bare have sådan en bogstøtte:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=10&pfgnr=900251

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 03-02-11 14:01

Det der med solbrillerne som ovenfor omtalt, fik mig til at tænke på en episode for nogle år siden.
Jeg stod i køkkenet og overfor er der et genbohus.
Jeg var beskæftiget med at skrælle og findele ret mange løg, så jeg hentede i skuret mine lukkede plast- beskyttelsesbriller.(motorbriller)
Det puslede så udenfor køkkenvinduet ovre hus genboen, og jeg stillede mig så lige bag køkkenvinduet iført pågældende briller og kiggede. Naboen fik sig noget af et chok, han var jo ikke klar over det med løgene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-11 15:36

Gå på biblioteket og lån lydbøger, tiden går hurtigt når man lytter til lydbøger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-11 16:07

Jeg tror ikke jeg sidder så stille at jeg kan læse mens jeg cykler, så skal jeg da have store font s.

Men det med lydbøger lyder fint, hvad skal man have for at afspille/læse dem op?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-11 16:12

En TV-skærm med Tour De France

Selv tror jeg ikke på at jeg kunne læse mens jeg cyklede, men vi er jo forskellige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-11 16:22

Ude i Tuborg havn inde i eksperimentariet, har de motionscykler med skærme hvor det er en cyklist som kører om kap med en anden. Det er motionscyklens energi som overføres til skærmen.
Måske du kan låne en af dem.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-11 16:30

Citat
Men det med lydbøger lyder fint, hvad skal man have for at afspille/læse dem op?

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=444097

Det er sådan en lille fyr jeg har, men måske der er nogen der er billigere. fordelen ved denne er at man kan downloade fra biblioteket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-11 16:41

Hende jeg så der læste imens hun cyklede, havde ikke en holder til bogen/bladet, men holdt i den, samtidig med at hun støttede håndleddet på styret...........du kunne da lave et forsøg før du opgiver

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-11 16:59

Citat
Ude i Tuborg havn inde i eksperimentariet, har de motionscykler med skærme

Dem brugte de også i TV-studiet under sidste års Tour, der var så to kendte sportsfolk fra andre grene inde og prøve kræfter.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 09-02-11 11:55

Hvad med at montere en plade på styret.
Her kan du så pladsere den trådløse bærbare og være på kandu, mens du får motion

/f.larsen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-02-11 22:24

Uhada....MOTIONSCYKEL.!!!!
Det var dog et djævelsk toturinstrument. Hvis jeg var dig, kørte jeg den pedaltramper på genbrugspladsen - husk endelig; Motionsdyret skal "arkiveres" i den container, hvorpå der står -"METAL" Det er endog meget vigtig....Ellers ødelægger du dagen for genbrugspersonalet.

Min nabo var en frisk ung gut på 59 år. Røg ikke, drak ikke, cyklede 20 km. hver dag når han havde fri fra arbejdet - i weekenden cyklede han længere. Foruden sit cykleri, spillede naboen fodbold på Old Boys holdet - jo han var sku' i form, den gode nabo. Udover sin gode kondition var han oveni hatten døbt, Bjørn.

Byens borgere var sikker på, med al den motions Bjørn fik, ville han blive mindst 110 år.
Alt imens Bjørn fløj land og rige rundt, glædede han sig til han skulle på efterløn.
Men ak og ve, lige pludselig mens Bjørn spillede en fodboldkamp, dejsede Bjørn om - død - og kun 59 år gammel.

Derfor - Svendgiversen, nyd livet mens du har det. Der er ingen grund til at knokle sig ihjel på torturapparatet. Dit "tog" kører den dag det skal - uanset hvor meget du hjuler rundt med pedalerne.

Nææææ, ryg et par smøger, drik et par bajsere, så skal du se - det bliver meget sjovere at være i live.

HH.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-11 10:43

Jeg tror ikke du har ret Heidi, motion er godt.

Foreløbig har jeg stillet min PC foran cyklen, og da jeg har Stofanet kabel TV
kan jeg se op til 40 programmer mens jeg cykler...

Noget der irriterer mig er at Update hurtigt gentager sig selv,
men ikke mere, så er det tid at forlade tortur instrumentet...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-11 12:51

Tak for svaret smuller54.