/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Hvad foregår der!!!!!!
Fra : jolsen
Vist : 491 gange
1 point
Dato : 13-05-03 22:12

en hjælp til alle i derude, der går sådan op i spiritisme....pas på
det ikke bliver sensationelt...jeg vil væde med at en masse er jer derude harr tænkt, orh, jeg kunne godt tænke mig at være clavoi..kig indad, hvad er årsagen til at "jeg" gør dit eller dat..jeg har kenskab til flere clavori..og terapeuter mm. der
kan se en masse, men det er Ikke ensbetydnet med at de kender sig selv
og hvad de egentligt laver med deres liv...vær nærværende overvåg
dig selv, og når du tror du kan det, så gør det en gang til...
dette er IKKE en røvfuld, men et budskab...lev vel...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-05-03 22:24

øøøhhh tak og i lige måsen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 13-05-03 22:30

.....man kan sagtens være dygtig til at hjælpe andre, og stadigt ikke kende sig selv til bunds. Det er den sværeste person at lære at kende - sig selv.

Mvh

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 13-05-03 22:34

kære jolsen
hvorfor er du så vred?
Jeg tror du har ret i, at det at være clairvoyant eller besidde denne eller hin evne ikke behøver hænge sammen med graden af selvindsigt! Synes du, det burde det?
Hvis du har lyst, så prøv at læse Marion Dampier Jeans bog "mit liv med ånderne"
Den er befriende "nede på jorden"!!!
VH TAG

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 13-05-03 23:01

Er du selv clairvoyant?! Hvad er pointen?! Det at lave en clairvoyance er ikke som at være psykolog. Man skal gå dybere og det kræver at man/ jeg har ro i sit liv og det kræver en god jordforbindelse. Hvis jeg har en masse rod i mit liv orker jeg ikke at lave en clairvoyance, da det kræver en masse energi. Man skal være i kontakt med selvet og ikke have bekymringer, for ellers er der ikke plads til at modtage de rette informationer. Jeg laver kun clairvoyance når jeg kan stå inden for mit arbejde og give det som folk skal vide. Jeg går meget op i at være specifik og at dem som kommer til mig får de informationer og vejledning som de har brug for. Jeg står for at gøre en forskel i andre menneskers liv, for det ved jeg at jeg kan. Jeg har derfor et stort ansvar, for at vejlede dem professionelt og ikke som en fupmager.
Jeg vil derefter sige at ALLE mennesker har problemer i sit liv og tit grunden til det er at man i forskellige konflikter/modgang ikke kender sig selv, for så var man altid være forudindtaget og ved hvad for en situation man sætter sig selv i. Vi skal alle lære og vælger hvad vi vil ud fra det. Jeg føler ikke at det er noget budskab du kommer med. Det er ikke særlig godt overvejet. Jeg lære mig selv meget gennem mine vejledninger til andre. Jeg får hele tiden nye insigter og lære mig selv bedre at kende. Det ser jeg ikke noget galt i, tværtimod. Så længe at dem man hjælper får en masse ud af det. Der ville ikke være særlig mange psykologer, psykoterapeuter og clairvoyante hvis vi skulle leve et perfekt liv, hvor vi kender os selv, før vi ville kunne hjælpe andre. Og når vi/en del af os er gode til det, hvorfor så ikke gøre en forskel i andres liv?! Hjælp til selvhjælp.. Dit "budskab" virker som du har en jantelov kørende.. P.s. Grunden til jeg blev clairvoyant er fordi jeg fik en masse klarsyn, hvor jeg kunne se og fornæmme ting som mange ikke ser. Kontaktede et medie for at finde ud af hvad jeg skulle bruge det til. Jeg er også en ret god menneske kender pga mit liv. Er du typen der godt kan lide at give folk råd og vejledning når de ikke har bedt om det? Og hvorfor gør du så det? Du ved ikke altid hvorfor folk gør det de gør. Du kunne jo spørge dem. Man skal ikke være så forudindtaget, når det handler om andre mennesker. Folk er hvor de er, og de skal nok rykke sig når de er parate. Håber at du er åben til at modtage denne tilbagemelding.

Med venlig hilsen
Gisèle

Kommentar
Fra : jolsen

Dato : 14-05-03 00:32

det var egentligt bare ment som en opfordring
til at vågne op....eller en påmindelse om at lære
sig selv at kende istedet for at fortabe sig i
alt muligt andet...måske det ku være en ide....

jeg vil gerne høre mere fra gisele, hvis du har noget at tilføje...

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 14-05-03 11:22

Hej igen!
Det er klart at man ikke skal fortabe sig i alt muligt andet. Det er da vigtigt at være opmærksom på hvem man er som menneske og hvad man står for. Det er bare underligt at du nævner clairvoyanter og psykoterapeuter. Det gælder da alle. Der er mange der fortaber sig i parforhold og glemmer sig selv. Eller at man konstant hele tiden skal være sammen med nogen, beskeftige sig med et eller andet hele tiden, så som at have rengøringsvanvid og mere. Det er nok mennesker som ikke kan lide at være alene. Det er måske fordi de ikke er klar til at kigge indad. mennesker skal nok komme vidre og det er sikkert fordi at de står i en krise, hvilket kunne være et brud i et parforhold eller bare familie problemer. Det er ikke forkert. Som jeg sagde før... Mennesker er hvor de er, og de skal nok rykke sig når de er parate. Jeg havde respekteret dit budskab, hvis du havde fordybet dig i det. Det er sandt nok det du siger, men der mangler bare mange vigtige detaljer. Jeg er ikke fortabt i det spirituelle. Jeg syntes at det er sundt for sjælen, men med måde. Man skal ikke være enesporet. Jeg syntes at det er vigtigt at være åben for mange ting i livet. Ens arbejde, økonomi, ens medmennesker, andres ideer og at lære af sine fejl, hvilket ikke har noget som helst at gøre med det åndelige plan og dog. Det er godt at have erfaringer med fra mange steder. )

Kommentar
Fra : jolsen

Dato : 15-05-03 00:38

hva ka jeg sige totalt pletskud,
ja det er jo lidt svært at forklare et så helstøbt
emne som spirit.. det er jeg vist beviset på ha ha...
iøvrigt er jeg ikke efter claiv.. eller lign..tænker du
fornemmelse for snyd programmet har været en inspiration
overhovedet ikke, jeg har bare undret mig over at nogle
terapeuter ikke har haft den kerne som i virkeligheden opbløder
os og gør os bedre mennesker for os selv og andre....og den
lære prøver jeg at tage del i, ikke på den stramme smalsporede måde
men ved at leve og forsøge såvidt muligt at udvikle mig....
dejligt at komme tættere på, det er dælme ikke så nemt på skrift....skriv endelig igen hej...

Kommentar
Fra : Dylan

Dato : 29-08-03 20:52

Hvis jeg lige må komme med en kommentar; Ønsker man at arbejde som clairvoyant eller inden for lignende/ulignende områder SAMTIDIG med at man ønsker at hjælpe mennesket overfor en på den bedste måde; Ja, så er det vigtigt at man også først (og løbende i sit liv og praksis) bliver afklaret med sine egne problemer. Det er overmåde nemt at overføre, også ubevidst, sine egne 'lig' og 'skeletter' på andre og deres situation. Man har et ansvar overfor sin næste. Når det er sagt må man så lige huske på at dette ikke gælder alle, at vi ikke altid støder ind i mennesker med en høj moral, og netop derfor er det nok allervigtisk at huske ansvaret for EGET liv. Vi kommer ikke uden om at der findes brådne kar alle steder-ikke kun inden for den alternative verden, men måske netop især hér fordi der er kommet så meget fokus på emnet igen og der er en masse der er ved at prøve sig selv af inden for området. Man må ikke blindt opsøge enhver behandler uden at have, eller finde, sin intuition-og medbringe den.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 29-08-03 21:57

Hej Dylan

Du har ret i mange af de ting du siger der... Man skal kunne tage ansvar for sit liv, for den eneste mulighed for at udvikle sig er jo netop at lære af sine erfaringer. Dem kan man så dele med andre, hvis de mennesker står i samme situation som man selv har stået i. Det jeg giver dig ret i, er hvis du mener at man ikke ville kunne hjælpe andre, hvis man ikke selv er åben og modtagelig for ens egen udvikling. Der opstår da løbende problem stillinger i mit liv, men dem tager jeg så også ansvar for og finder løsninger og muligheder. Jeg mener at man kan give en rigtig god rådgivning, hvis man har oplevet/erfaret meget i livet, end hvis man ikke har været særlig meget igennem. Jeg har tit oplevet at dem der tænker mest og dyrker sine problemer mest, er mennesker som ikke har store ting i livet at gå op i. Mennesker der har været store ting igennem kan ofte se mere objektivt på tingene, fordi de kan skelne, sortere og relatere. Det kommer selvfølgelig også an på hvem/hvordan man er som menneske. En dårlig ting er at analysere problemer for meget, for man kan tit dramatisere situationen værre end den i virkligheden er. Jeg giver dig meget ret i at man skal lytte til sin intuition, for den plejer som regel ikke at fejle noget og det er en god ting at opsøge behandlere man er blevet anbefalet af og se om det er noget for en.

Venlig hilsen
) Gisèle

Kommentar
Fra : Dylan

Dato : 30-08-03 09:54

Hej Gisèle

Jeg er jo meget tilbøjelig til at give dig ret. Jeg tror også at den der har lært af livets skole er den der har et nuanceret/bredere/mere åbent syn på andres problematikker. Især, som du siger, hvis situationen hos den du sidder overfor ligner din egen. Dér er der en chance for at hjælpe. Men som sagt, netop fordi man selv har nogen problematikker man kender til, så kan der nemt opstå en situation hvor man overfører dette til den anden UDEN at det måske er dette der er personens virkelige konflikt. Det er ikke altid at den der opsøger en behandler er helt klar over de underliggende temaer der kan være årsag til hans/hendes konflikt-her skal man træde varsomt, og måske netop prøve at sætte sig ud over sine egne problemer. Jeg hentyder mest til disse mennesker som har taget et superhurtigt psykoanalytisk kursus og herefter udøver praksis på linie med de langtids-uddannede. Nu er jeg med på at dette er et forum om spiritisme, men mange psykologer har vinkler til den alternative verden. Altså; jeg hentyder ikke til dig;det lyder som om du har en del erfaring;)
Mht at overdramatisere tingene, analysere for meget; Jeg er glad for at du hentyder til at det afhænger af det enkelte menneske. Jeg har nemlig ofte erfaret netop det modsatte; at samfund, familien m.m. har en tendens til netop at underkende vigtigheden af at et menneske har behov for at gennemgå en gennemgribende periode med 'navlepilleri' for at komme over på den anden side igen. Personligt må jeg sige at jeg sgu godt kunne have undværet et par oplevelser eller to! Fordi situationen er opstået på et tidspunkt hvor mit barn ikke var særlig gammelt-der var bare ikke andet at gøre end at få rede på det selvom det efterlod mig med følelsen af ikke at være meget tilstede for ham i denne periode. Hér var der bare ikke noget at gøre da jeg jo netop ville sikre at jeg kom igennem så jeg efterfølgende KUNNE være der.
Tak for dit svar. God dag

Kommentar
Fra : dagmar

Dato : 08-02-04 13:55

Tja, hvad kan ikke bruges til at flygte fra sig selv i? Især titler og andet der får andre til at tro man er noget.

Til dem der evt søger hjælp gennem clairvoiranter, seere osv - mærk efter i dig selv, - er det en person du føler tillid til?
Hvis ikke, så fortsæt din søgen til dit eget indre siger ja. - Gør du ikke det - er der utrolig megen vildledning at få.

Kommentar
Fra : bieber

Dato : 09-01-05 17:33

Opf.
Brug din intuition - den er vi alle født med, såvel som vi er født med følelsen kærlighed, alt er blevet forstyrret fra sekund 1, men man kan stille og roligt arbejde (tænke) på det og finde et stykke ind.

Kærligst - glem ikke glæden

Kommentar
Fra : Hekla

Dato : 01-04-05 11:24

Jeg har læst et sted at en god clairvoiant i dag er højest 25% korrekt i sin clarsynethed.
Du kan sammenligner det med Jesus som naturligvis er 100%
Hilsen Hekla

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 03-04-05 13:47

Hej Jolsen

Jeg kan KUN give dig ret i, at det med det spirituelle, ikke skal gå hen og blive et cirkus, for det ødelægger det for os andre, som er meget seriøse og virkelig kan hjælpe andre.

Hilsen Shamanen

http:www.shamanen.dk

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 25-02-06 10:27

Hej .. !

Ja det der emne har du ret i som eva ganse rigtigt beskriver på hendes hjemmeside www.cfsu.dk