/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
omekur
Fra : syllemus
Vist : 1126 gange
200 point
Dato : 02-02-11 18:41

Hej

Min kat spiser mus ( den får rigeligt mad hjemmefra), dvs at den næsten konstant har orm.

Mit spørgsmål lyder på hvor tit jeg må give den ormepiller?

Syllemus

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 210 point
Dato : 02-02-11 19:15

Orme-tabletterne dræber orm, ikke katten, - så du skal naturligvis give katten medicin hver gang den har behov for det.
Da orme-medicin er recept pligtig, synes jeg du skal snakke med dyrlægen om selve problemet og også spørge ham om du event. kan få denne slags medicin til din kat gældende ad flere omgange netop fordi katten så tit spiser mus.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 02-02-11 21:42

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : Roejteren

Dato : 13-03-11 14:40

I produktvejledningen til Milbermax, står der at en månedlig behandling kan forebygge hjerteorm, så dermed går jeg ud fra at man godt må give ormekur en gang i måneden. Dog nøjes jeg selv med at give hver 6-8 uge sammen med loppekuren, så er det lidt nemmere at huske Ved godt at man siger at der skal ses kliniske tegn (altså orm i afføringen), før man må behandle, men da mine 2 missere kun besørger udenfor, ville det kræve at jeg fulgte efter dem, når de skulle ud og s.... og det synes jeg ikke liiiige....