/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Monitor til netaktivitet?
Fra : Brassovitski
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 02-02-11 18:23

Hej
Er der nogen der kender et gratis program der kan monitorere de programmer der kalder op via en netværksforbindelse på en PC med Win Xp som styresystem?
Jeg har en PC, hvor der er installeret Zonealarm firewall, og den viser ind i mellem aktivitet, selv om maskinen er færdig med opstart osv., og uden at der er en browser startet. Derfor kunne det være interresant med en monitor der overvåger, hvilke programmer der forsøger at kalde op via netforbindelsen. Jeg har forsøgt at finde ud af det via joblisten/processer, men jeg synes ikke der er noget der.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-02-11 19:21

Er det ikke sådan noget man bruger WireShark til?
http://www.wireshark.org/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-11 19:22

Citat
og den viser ind i mellem aktivitet, selv om maskinen er færdig med opstart osv., og uden at der er en browser startet.

Den holder blot "forbindelsen" vedlige...... (tjekker)

Ser du på datamængden vil du opdage et det er praktisk taget 0

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-11 19:42

Der er mange programmer der med jævne mellemrum gå ud på nettet. Når du nu har en firewall installeret på din computer så er det jo bare og fjerne alle regler og undtagelser, så bør de bede om adgangog på den måde kan du finde ud af hvilke programmer der går på nettet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-11 21:39

Skift Zone Alarm ud med Online Armor som er en meget bedre firewall, den holder også øje med hvad vil starte på computeren, selv om programmet ikke vil på nettet så giver Online Armor alarm og du skal give tilladelse, programmet har en Install du kan sætte hak i når du installerer et nyt program, så skal der kun gives tilladelse 1 gang, Online Armor har netop den mulighed du ønsker et klik på ikonen nede ved uret så åbner et vindue der viser alle aktive netforbindelser på computeren, den viser hvad programmet hedder som vil i forbindelse med server og hvor serveren er placeret:
http://download.cnet.com/Online-Armor-Firewall/3000-10435_4-10426782.html

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-11 13:10

Tak for svaret o.v.n..
Armor firewall har en fin funktion til at se hvilke programmer der går på nettet, som du skriver, men det er godt nok lidt nørdet at finde ud af.