/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Athen fra Billund
Fra : svendgiversen
Vist : 862 gange
79 point
Dato : 01-02-11 11:44

Vi finder mange charter rejser til Grækenland, men de fleste er til øerne.
og skal man fra Jylland til Athen er det via Kastrup?

Hvem kan anvise en billig rejse sidst i Marts eller først i April direkte fra Billund til Athen?

Vi vil ikke nødvendigvis benytte charter selskabernes ture og andre tilbud,
og kan naturligvis booke selve flyveturen hos Cimber Sterling,
men ønsker den trykhed det giver at kunnne komme til og fra lufthavnen med charter bus,
og de opnår vel også hotel rabatter etc.

Giver finans krisen i Grækenland fordele for turister eller det modsatte??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-02-11 11:55
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-11 12:09

Hvis I ikke bor meget langt oppe i Jylland kan I jo også prøve at finde en billig afgang fra Hamburg.

"Frække" forbindelser mellem lavprisfly og hoteller/ biludlejning er det der holder priserne nede, men man er jo ikke tvangdindlagt til at bruge tilbuddene

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 12:12

Hvem er momondo? Noget du lige har fundet Pia??
Krakker de i morgen? Er du sikker på de eksisterer til April??

Der må da være seriøse danske firmaer der flyver fra Billund til Athen???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-11 12:13

piaskov

Der er ikke et direkte fly fra Billund til Athen.
I dit link er der mellemlanding og flyskift i Amsterdam.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-11 12:15

svendgiversen

momondo er ikke et rejseselskab, men et sted, hvor man kan finde "billige" rejser.

Men er det er charterferie du leder efter?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 12:17

Ja vi bor i Syd Danmark, så absolut en mulighed,
men hvordan er det med at komme med et tysk charter selskab?
Jeg kan tysk, men min kone kan ikke...

Troede det modsatte var tilfældet, at tyskere rejste herfra for at spare??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-11 12:24
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-11 12:32

Citat
at tyskere rejste herfra for at spare

De er jo ikke dummere end andre. Hvis en nordtysker finder ud af at han kan flyve meget billigere med Ryanair fra Billund til Timbuktu hvor ingen selskaber har en tilsvarende afgang fra Hamburg tager han jo fra Billund.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 12:39

Ulempen ved at køre til Hamborg er nok større end at mellemlande i Kastrup, begge dele gider vi ikke...

Er Billund nu også blevet udkandts Danmark? Der må da være charter tilbud derfra til Athen??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 12:50

Citat
Er Billund nu også blevet udkandts Danmark

Det har det vel ALTID været

Hvad gjorde "landsbyen" uden LEGO

Hvor mange er det lige der bor i Billund

25.000 i HELE kommunen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-02-11 12:51

Citat
Hvem er momondo? Noget du lige har fundet Pia??

Det er en søgemaskine hvor man søger de billigste fly biletter .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 12:56

>>momondo?
>hvor man søger de billigste fly biletter .

Godt Pia, men det skal jo være fra Billund direkte til Athen...
(vel ikke bedre at mellemlande i Amsterdam end i Kastrup?).

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-11 12:57

Hvis du søger på google lader det til, at der er flere der tilbyder Billund-Athen med fly:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=823&q=fly+athen+billund&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&fp=793ae8aafdc00d3a

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 13:07

Ja, direkte fly forbindelser fra Billund til Athen, det er vi klar over.

Men Charter inclusiv transport fra lufthavn og billigt hotel, det er det vi søger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 13:12

Bare find 140 gæster mere, så dirigerer StarTours sikkert gerne en maskine omkring Billund....

Der skal jo ligesom være basis for at lave direkte afgange til bestemte steder.....

Og hvem ved - det er måske for dyrt at lette og lande i Billund

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 13:39

Vi må vist desværre konstatere, at der i øjeblikket ikke er direkte charter rejser til Athen fra Billund,
så må vi se om vi kan omdirigere, når forårs solen skinner...

Ellers vil vi nok vælge et andet ferie ophold først, og komme tilbage til Athen når situationen bedres?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 13:57

Marts / April ............................. det er lidt tidligt på året hvis i gerne vil ned til varmen.
Det var bare lige en sidebemærkning.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 79 point
Dato : 01-02-11 14:00

Hvorfor skal det være charter,… ? .....

du/i kan sagtens selv finde en flyrejse (retur) på søgemaskinen momomdo.dk /.com
eksempelvis fra 26 marts til 11 april for 1664 kr. pr stk.
http://peecee.dk/upload/view/287821

hvis i søger videre kan i booke 3 stjernet hotelværelser (hjemmefra)
pris fra ca. 200 kr. / døgn,
http://www.expedia.dk/Athen-Hoteller.d178231.Rejse-Guide-Hoteller

når i ankommer til lufthavnen er det bare at tage en taxi til hotellet,
billigere, og nemmere, kan det vist ikke gøres,

hvis i ikke ved hvad i vil se / besøge,.. har de lokale,.. eller ’nettet’ masser af forslag,
der er ingen grund til at betale et Dansk rejsebureau 1000vis af kr. for det.

jeg har selv sparet formuer på den ’konto’.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 14:08

Vi skal ikke ligge på stranden, men se på klassisk arkitektur og kunst, så må det ikke være for varmt.
(jeg har prøvet at fryse i Sydeuropa i det tidlige forår og også om efteråret med kold marmor).

Men det skal være i det tidlige forår for først maj skal vi til Prag...

Hvis det ikke bliver Athen denne gang, hvem har forslag til gode alternativer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 14:14

Hvad jeg lige kan huske af Grækenland med kultur.
Kos
Kreta ved Chania
Kreta ved hovestaden Iraklio

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 01-02-11 15:51

hvis du har Jydske Vestkysten er der tyske rejsebureauer der annoncerer ja i Sønderborg Ugeavis el. Budstikken annoncerer de da også sommetider. Hos nogle bliver du endda kørt i taxa til Hamborg. Jeg sidder på Bali, ellers kunne jeg jo nok have fundet firmaerne til dig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-02-11 16:02

Rhodos er også noget værd mht historie.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-11 16:51

Tak for svaret EA_HS.

Det vil vi prøve...