/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Microbølgeovn/opskrifter
Fra : masteraugust0
Vist : 1690 gange
500 point
Dato : 13-05-03 21:06

Hej Alle

Jeg har netop fået microbølgeovn men indtil videre har jeg kun fundet ud af at lave popcorn på den .
Er der nogen der kan hjælpe med et link til opskrifter kun til microovn!!!! ??

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-05-03 21:14
Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 13-05-03 21:22

Ikke helt god
Jeg har ikke varmluft og grill i den, det var en meget! billig model

Mvh.Masteraugust

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 510 point
Dato : 13-05-03 21:31

Hej Masteraugust
Her er et godt links
http://www.dk-kogebogen.dk/tilberedningsmetode-2.php?id=64
Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-05-03 21:35

Tillæg
Her er lige et par stykker mere
http://www.whirlpool.fi/dk/mikrokeittokirja/info.asp
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/cat254.html
Mvh og held og lykke med din nye microbølgeovn
Brian

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 13-05-03 21:48

kære Masteraugust0
Jeg har en vældig god opskrift.
Du skal bruge en plasticbøtte med en lille rist og låg, egnet til microovn.
Du skal bruge fisk(torsk,lyssej eller smørfisk) fennikel, gulerødder, tomat, løg.
Læg risten i bunden af bøtten. Hæld et par spiseskefulde vand i. skær alle grønsagerne ud i strimler(gulerødder og fennikel så tyndt du kan) læg det hele lagvis, start med gulerødder, fennikel,fisk i midten, gulerødder ,løg, sidst tomatskiver.
Brug kun lidt salt som krydderi. Man skal altid krydre bagefter, idet krydderier opfører sig mærkeligt i microovn!
server med kartofler og en sovs du lige laver af væden i bunden af "bøtten" og lidt fløde, salt og peber. (evt. lidt grønsagsbullionterning!)
god appetit!
hilsen TAG

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-05-03 21:56

Okay.

Så kan jeg anbefale smeltet smør og vand til Nescafé

Ram

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 13-05-03 22:02

hej igen jeg blev lige afbrudt!
Du skal putte det hele i micro, fuld power i 10 min.
Ellers er Microovnen genial til at varme maden fra i går, eller prøv at putte et par gode store pølser i bøtten, 1 min, til en hyggelig frokost!
TAG

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 03-06-03 10:54

På biblioteket har de en kogebog der hedder noget i retning af : god mad i mikro ovnen
jeg har selv set den , men er alligevel ikke nået længere end popcorn, så næste gang må jeg hellere låne den

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 24-02-05 13:57

Tak for svaret briani.