/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Lokkemad til duer ?
Fra : Gucci1704
Vist : 5619 gange
100 point
Dato : 31-01-11 10:10

Hvad er godt at bruge som lokkemad til duer ?
Har sat 2 duefælder op inde på arbejde, hvori jeg har kommet diverse frø i, men uden det bedste resultat. Jeg har engang set en video på nettet, hvor nogle fandt ud af, at duer var vilde med....? Ja hvad var det nu det var ?...mindes det var et eller andet uden for normen...
Typisk at man ikke kan finde det nu...
Har du gjort erfaring med lokkemad til duer ?

Ha´en go´dag.

Gucci

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-01-11 10:24

Majs eller ærter...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-01-11 10:25

- må gerne blandes...

- og go' dag til dig...

Kommentar
Fra : Troldesen

Dato : 31-01-11 11:13

Gucci Hvad pokker har du gang i? Hvorfor vil du fange duer? Vil du æde dem? Eller er de iriterende? eller hvad? Skal de kunne spises eller skal de bare smadres til atomer? Eller hvad?
Hvad er miningern med dit ????

Kommentar
Fra : Troldesen

Dato : 31-01-11 11:16

Du stiller ? under JAGT og fortæller at du hr sat fælder op på arbedet.

Det har da ik noget med jagt og gøre?? fortæl hvad meningen er med dit ?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 31-01-11 12:02

Rolig Troldesen.
Vi skal have "jaget" nogle duer væk,- hvis du bedre forstår det.
Duer er rotter med vinger.
Det er skadedyr og de er meget generende, for os inde på arbejde.
Vi vælger at gøre det humant, i form af due-fælder.
Så jo,- vi "jagter" duer,- bare med bure.
Men skriv endelig igen, hvis du ikke forstår dette...

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 31-01-11 12:15

Der skal også være plads til dyrerne hvorfor lader du dem ikke være i fred. Fugle bestanden er jo faldene i forvejen.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 13:22

Jagte humant. Tror ikke det hjælper at køre dem ud på landet og slippe dem løs, de har en evne til at kunne finde tilbage. Vrid halsen på dem.

Tror også noget af det bedst er tørrede majs og ærter.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 13:22

Måske usaltede popkorn.

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 31-01-11 14:13

Køb en Plastik ugle i jagthuset ,sæt den op , og duerne forsvinder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 14:28

Du må ikke fange duer i fælder. Hvis du bliver taget i sådanne ulovligheder, kan du vinke farvel til sommerferien 2011 - af økonomiske grunde.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 14:50
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 14:57

Fordi jagt med fælder er betinget af gyldigt jagttegn + en særlig tillaldelse fra Skov -& Naturstyrelsen, og den får du aldrig.
Enhver jæger jm/jagttegn burde vide den slags. Da du ikke ved det, så har du nok ikke jagttegn eller tilladelse fra S & N, og derfor vil der være tale om ulovlig jagt.

DARUM!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 14:59
Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 15:00
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 15:13

Meget godt med alle disse udenlandske henvisninger, men i DK må man stadig ikke drive ulovlig jagt. Derudover betragter jeg ikke duerne som "rotter". Det er er smukke fugle som smager godt, når de er skudt i jagttiden.
Jada! De smager også godt uden for jagttiden. De kan jo fryses ned.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-01-11 15:41

I kirken, må duer og andre fugle ikke skide på kirkeklokken, da det tærer på klokken, og det er ej heller pænt, at denne blanding løber ned langs muren, og andre igen mener, at Kirkeklokken bliver "tonedøv", så derfor har man først forsøgt, at skræmme fuglene væk med et par kunstige ugler, som dog ikke havde den nødvendige effekt. Nu er der monteret metalpigge på en aftagelig plade. Så mit bedste råd, for at undgå unødigt besøg, er at montere sådanne pigge.

(Hvor må det være underholdende, at have et job, hvor man skal fodre duer, for at undgå at de kommer igen)

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 16:35

De udenlandske henvisninger var nu ikke for at bevise at det er lovligt i DK.
Det var for at give ham ideer til hvordan har kan lave fælder og til lokkemad. klogeåge

Det er i hvert fald lovligt, om han skal indhente en tilladelse ved jeg ikke, men bekæmpelse af skadevoldende vildt har altid været lovligt!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 17:08

PrivateDK skriver:
"Det er i hvert fald lovligt, om han skal indhente en tilladelse ved jeg ikke, men bekæmpelse af skadevoldende vildt har altid været lovligt"!!

Nej, det er ikke lovligt - og i den danske jagtlov betegnes duer ikke som skadevoldende vildt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-01-11 17:08
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 17:12

Den her kan også bruges.

En paraply er en sammenfoldelig regnskærm beregnet til at holde nedbør væk fra en person.

Paraplyen består af en ramme dækket af et stykke vandtæt stof. Hele enheden kan klappes sammen. I en traditionel herreparaply klappes skærmen sammen om en fast stang. Den mindre taskeparaply er bygget op om en teleskopstang således at den sammenklappede paraply kan ligge i en taske.

Ordet "Paraply" stammer fra: "Para" som betyder at beskytte eller at afvise og "Ply" stammer fra et fransk ord som betyder regn.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 17:14

Paradeoveshit = Parabirdshit = Para plui (ply)

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 31-01-11 18:21

Lige for at understrege : Det er ikke "fælder" i bogstavelig forstand.
Det er bure, hvori lokkemaden lægges...

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 19:17

Det er er ikke dyret der bestemmer om det er skadevoldende, det er situationen:
http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Vildtraad/Skadevoldende_vildt/
I Ålborg kommune er et godt eksempel:
http://www.aalborgkommune.dk/Borger/Kultur-natur-og-fritid/Natur/Skadedyr-og-invasive-arter/Sider/Raadgivning-om-skadedyr.aspx

For øvrigt sjovt der er så mange der kommer med løftede pegefingre og siger 'Det må du ikke' herinde.

Lad dog personen tage ansvar for egne handlinger. Hjælp personen eller lad være. Meld personen hvis du synes DIN samvittighed ikke kan tillade.

Utroligt hvad der kan komme ud af at en person spørger om hvad duer kan lide.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 19:28

Og hvis du nu kunne læse fordomsfrit, så ville følgende måske falde dig i øjnene:

Regulering af skadevoldende vildt
For vejledning og ansøgningsskema om tilladelse til regulering af skadevoldende vildt se Regulering

Med regulering menes, at det er uddannet personel, som får tillaldelse fra S & N styrelsen. Når det kommer til større vildt end rotter, mosegrise og almindeligt utøj, så behøver man ikke at besidde jagttegn. Derudover er det et must, og jagttiderne på vildtet skal den onde lyne mig overholdes.

Jeg gentager:

Duer er ikke på listen over skadevoldende vildt, og før Mr. PrivateDK går i selvsving, burde han måske lige konsultere S & N styrelsen liste over jagtbare vildtarter + listen over skadevoldende vildt.

Mvh.

Tonganeseren

Det er ikke tilladt mr. hvemsomhelst at opsætte fælder etc. . - som

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 19:32

Det er ikke tilladt mr. hvemsomhelst at opsætte fælder etc. , idet den slags er jagt.

Hvorfor så ophidset - mr. PrivateDK? Det kan ikke nytte at lade ukyndige give andre ukyndige ret - og demed medvikre til at vedkommende måske får en bøde på halsen. Ikk`?

Mvh.
Tonganeseren (jæger)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-01-11 23:00

Som skrevet af privateDK, er den med popcornene go`nok, - kan iblandes ærter og frø.

Efter at have set dette videoklip, vil jeg også fange duer.
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-36667290:due-taget-med-tung-narkolast.html

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-01-11 23:19

Held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-11 12:24

Sjovt at Tonganeseren antager jeg er mand, og på et eller andet plan tak for det.
Jeg skal da undskylde hvis jeg virkede ophidset, og prøve at ungå at gå i selvsving.

Der er noget jeg ikke helt forstår, hvofor er det man skal ansøge om at regulere noget der er jagttid på, siden du påstår man 'den onde lyne mig' kun må regulere inden for jagtsæsonen.

(Også selv jæger)

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 13:13

Nul - Private. Med den viden - eller manglende viden - du demonstrerer, kan du umuligt være udstyret med jagttegn. Alene dit sidste spørgsmål bringer det store grin frem på mit efterhånden plagede ansigt.

En anden ting: Når du citerer, så gør det venligst korrekt.

Det her har jeg aldrig skrevet: . . . "siden du påstår man 'den onde lyne mig' kun må regulere inden for jagtsæsonen".

Tjae - du kunne sådan set godt være quinde. De er supergode til at manipulere med kontext og ordlyd - når de har uret.

Men gør nu som jeg foreslog. Gå ind på S&N styrelsens hjemmeside og læs om hvordan man tackler skadevoldende vildt i DK. Så bliver du meget klogere.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-11 13:44
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-02-11 19:47

PrivateDK.

Her kan du læse om regulering af duer.

Læg især mærke til; Vedkommende skal ha' jagttegn, luftbøssen skal være en såkaldt salonkaliber.

http://www.absolut-skadedyr.dk/duer.html

Mvh.

HH.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-02-11 21:25

Duer vil gerne vil have rundstykker om morgenen, franskbrød til middag og endnu mere brød hen på dagen..............Måske ikke det sundeste, men hva.., ved jo heller ikke om de skal spises, eller bare flyttes væk fra området.
Det kan jo være, at naboen fodrer duer, så er det jo umuligt, at undgå duebesøg?

Men læs her, også selv om det ikke, er det, du spørger om:
http://www.kk.dk/Borger/Miljoe/Skadedyr/Duer.aspx

Hvad gør jeg, og hvem har ansvaret?

Du kontakter i første omgang din udlejer eller andels / ejerforening for at få løst problemet, da det er ejeren der har ansvaret. Som ejer/udlejer/forening, har man, som i alle andre situationer, vedligeholdelsespligten på ejendommen og de eventuelle foranstaltninger der skal foretages.

I Miljøministeriets bekendtgørelse om ikke-erhvervsmæssig dyrehold står der at kommunalbestyrelsen kan træffe de nødvendige foranstaltninger, såfremt omstrejfende dyr (og det gælder også forvildede duer) medfører væsentlige ulemper for omgivelserne. Det vil sige, at kommunen kan pålægge husejere at sikre, at duerne ikke kan komme ind på ejendommens loftrum, skunke, trappeopgange m.m.
Læs mere om duer her i Kommunens folder.

Det er meget svært, at sætte sig ind i bylivet, når man bor i skoven og elsker alt kræ (undtagen snoge, hugorme, stålorme). Jeg er betaget af duernes kurren, deres kærlighed som kurrerne par på grenen i skoven, - det fascinerer mig, og jeg glædes over, hvor kærlige de kan være ved hinanden.

Det med kærlighed er da vist passende at omtale her i jagttråden

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 21:54

For nu at gøre en kort historie lang, så er her lovgrundlaget. Så kan man hyle eller skrige - om man lyster det.

Ansøgning om regulering af skadevoldende vildt på nettet
Fra den 3. august 2010 skulle ansøgninger om regulering af skadevoldende vildt ske via et nyt it-system, som Skov- og Naturstyrelsen har fået udviklet.

Systemet består af en ansøgningsdel og en indberetningsdel, og systemet skal understøtte det faktum, at der fra 1. januar i år har været krav om en forudgående tilladelse bl.a. ved al regulering af fugle.

- Vi glæder os meget til at få det nye system i gang, og vi forventer, at systemet vil lette arbejdsgangen med ansøgning meget, så det både er nemt at søge, og så afgørelsen kommer hurtigere frem til ansøgeren, siger Helle Bach Rungø, projektleder i Skov- og Naturstyrelsen.

Systemet er som nævnt opbygget i to dele. I den ene del skal du søge om tilladelse til regulering. I den anden del skal du indberette resultatet af reguleringen. Begge dele sker på portalen Virk.dk. På portalen kommer man ind på et digitalt ansøgningssystem udviklet specielt til Skov- og Naturstyrelsen.

Ansøgning
I ansøgningsdelen skal man bl.a. oplyse, hvilken art, der er behov for at regulere, og i hvilken situation den gør skade. I systemet er der indbygget nogle betingelser og forudsætninger, som man skal tage stilling til, og man skal herefter angive om reguleringsadressen ligger i et Natura 2000-område eller et vildtreservat.

Afslutningsvis skal man bekræfte sin ansøgning, underskrive den med digital signatur eller i hånden, og så går resten af sig selv. Man får en bekræftelse på mail på, at ansøgningen er modtaget, og hvis betingelserne for at få en tilladelse er opfyldt, får man en tilladelse pr. mail.

Indberetning
Senest fire uger efter at den tilladte reguleringsperiode er udløbet, skal der indberettes, hvor meget der er reguleret, og hvordan effekten har været. Fra et link i tilladelsen, eller fra Skov- og Naturstyrelsens hjemmeside, kan man komme direkte til indberetningsdelen.

Både ejer og den, der evt. har gennemført reguleringen, kan indberette. Det samlede resultat af reguleringen skal dog indberettes på én gang. Der skal også indberettes selv om, der ikke er reguleret noget.

Fordele ved ny ordning
Den digitale ansøgning rummer ifølge Skov- og Naturstyrelsen en række fordele:

Man får en hurtig afgørelse
Man får afgørelsen tilsendt pr. mail
Man får pr. mail påmindelser om, at man skal huske at indberette resultatet af reguleringen
Man kan indberette resultatet af reguleringen elektronisk via et link direkte fra sin mailboks
Med og uden digital signatur
Ansøgningen skal underskrives. Dette gøres nemmest ved at oprette en digital signatur på Virk.dk første gang man skal ansøge, hvis man ikke allerede har en i forvejen. Den digitale signatur fungerer som underskrift.
Ansøgning kan også ske uden digital signatur. Så skal man udskrive og underskrive sin ansøgning og indsende den med post til den lokale enhed af Skov- og Naturstyrelsen. Den elektroniske ansøgning vil først blive behandlet ved modtagelsen af den underskrevne udskrift.

Ansøgere uden adgang til internettet kan rekvirere papiransøgninger hos den lokale enhed af Skov- og Naturstyrelsen.

Følg reglerne og vær OBS på:

Al regulering af fugle kræver forudgående tilladelse fra Skov- og Naturstyrelsen. Nogle arter af pattedyr kan i visse tilfælde reguleres uden tilladelse. I andre tilfælde kræver regulering af pattedyr også en forudgående tilladelse til regulering.
Kun ejere eller forpagtere kan søge om tilladelse til regulering. Jagtlejere kan ikke søge om regulering. Tilladelser udstedes til ejer eller forpagter. Afhængig af art og situation gælder tilladelsen for en ejendom/reguleringsadresse eller et område af fiskeriterritoriet. Ansøgeren kan efterfølgende bemyndige andre – herunder jagtlejere – til at gennemføre reguleringen.

Ved regulering af skarv ved faststående fiskeredskaber kan ejeren af redskabet søge om tilladelse til regulering. Regulering af skarv fra land kræver ejerskab af landjorden, eller tilladelse fra ejeren af ejendommen, hvorfra reguleringen skal foretages.
- Det er meget vigtigt, at de jægere, som bemyndiges til at foretage reguleringen for ansøgeren, sætter sig ind i vilkårene. Desværre har vi allerede haft et par episoder, hvor vildtafværgemidler ikke har været opsat under reguleringen, hvor der ureglementeret har været anvendt sløringsnet, og reguleringen er sket på høstede marker, understreger Hans Henrik Erhardi, vildtkonsulent i Skov- og Naturstyrelsen og henviser til reglerne for regulering.
MSJ

Opret tråd om denne nyhed i debatforum
Tip en ven om denne nyhed
[04-08-2010 kl. 13:55]

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 22:01

En due i byen
Duen er en del af bybilledet, til glæde for nogle og til irritation for andre. Så stor irritation, at den af nogle kaldes ”Den flyvende rotte”.
Oprindelse og adfærd

De duer vi til dagligt ser i gadebilledet, er forvildede efterkommere af almindelige tamduer. Ligesom stamfaderen, den europæiske klippedue, foretrækker de at bygge på afsatser højt til vejrs, hvilket er det reelle problem. Duer vender altid tilbage til samme opholdssted, hvilket ofte medfører, at den eneste måde at få stoppet problemet på er, at indfange duerne og aflive dem, eller fjerne æggene fra redepladserne. Duen får ca. 10 unger i løbet af sommeren, og afkommet får så den samme kedelige tendens til at vende tilbage til oprindelsesstedet.

Gør den skade?

Det, at duen opholder sig et sted, kan foranledige store gener. Ofte består reden ganske enkelt af en kage af dueekskrementer med nogle enkelte strå eller pinde. Redernes placering, højt til vejrs og ud til kanter, gør at der under dem kan blive et utroligt svineri på cykelstativer, biler, barnevogne og ikke mindst ned af facaden. Under sådanne udhæng, og tagrender, er det især fødevarevirksomheder der kan få problemer, da duens efterladenskaber kan blive slæbt ind på virksomhedens område og forurene. Derudover kan tagrender og udluftninger tilstoppes, hvilket også kan medføre vandskader.

Hvad kan der gøres?

Man skal sørge for at tagvinduer og andre indgange til taget lukkes af for duer. Kræves der, af bygningsmæssige årsager, ventilation på et loft, kan der afspærres med hønsenet over eller under hullet til ventilationsvinduer / tagvinduer. Derudover kan du, via et privat skadedyrs-bekæmpelsesfirma, få sikret din ejendom på en sådan måde, at duerne ikke kan sætte sig - eller får svært ved at sætte sig - på rækværker, gesimser, tagrender og altaner.

Fodring bør undgås

Det foder, som lægges ud til vores dyr, må ikke lægges ud i større mængder, end det umiddelbart tages af dyrene. Større mængder foder, der ikke umiddelbart spises, tiltrækker andre og måske mere uvelkomne dyr, som fx rotter, mus og ræve.

Kan man blive smittet af duerne?

Papegøjesyge (Ornitose) kan forekomme, men er sjælden. Infektionen kan tildrages ved indånding af støv, forurenet med ekskrementer fra inficerede fugle. De fleste tilfælde opstår blandt dueavlere, fjerkræholdere og dyrehandlere.

Hvad gør jeg, og hvem har ansvaret?

Du kontakter i første omgang din udlejer eller andels / ejerforening for at få løst problemet, da det er ejeren der har ansvaret. Som ejer/udlejer/forening, har man, som i alle andre situationer, vedligeholdelsespligten på ejendommen og de eventuelle foranstaltninger der skal foretages.

I Miljøministeriets bekendtgørelse om ikke-erhvervsmæssig dyrehold står der at kommunalbestyrelsen kan træffe de nødvendige foranstaltninger, såfremt omstrejfende dyr (og det gælder også forvildede duer) medfører væsentlige ulemper for omgivelserne. Det vil sige, at kommunen kan pålægge husejere at sikre, at duerne ikke kan komme ind på ejendommens loftrum, skunke, trappeopgange m.m.
Læs mere om duer her i Kommunens folder.

Og hvad gør man så, hvis man selv er husejer????? Man ansøger om tillaldelse til at regulere duerne - se foregående indlæg fra S&N.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-02-11 22:16

Ja, vi har læst alt det, og meget mere til, - og vi ved hver især, hvad vi ville gøre, - men der spørges til foder..........
og vi kender ikke til, om det reelt måske kun er to duer, der skal indfanges

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 22:53

Nå ja. Det er rigtig nok. Så kører man dem bare 25 km væk, og slipper dem løs. Satans at de har vinger - ikk`?

Mvh.

Tonganeseren

Bortset fra det - så er fældefangst (uanset dyrenes videre skæbne) omfattet af jagtloven og regulativerne omkring regulering etc. .

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 22:56

Et EU regulativ sætter også stopper for regulering af duerne i yngletiden - og duer yngler det meste af året.
Dræber man - eller eksporterer man en due, skal reden rives ned og yngelen aflives.

Mvh.

Tonganeseren

Hvordan ville verden se ud uden fugle??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-02-11 23:28

Hvis man nu anskuer problematikken i et lidt større perspektiv, så er det vel ikke i orden at overlade fugleyngel til deres egen skæbne, når forældrene fjernes eller aflives. Man lader ikke naturen gå sin gang, når mennesket griber ind. Dueungerne dør i løbet af nogle dage, hvis forældrene dør. Enten af sult/tørst eller fordi krager eller rovfugle frit kan forgribe sig på dem. Er det i orden?
Det er skide irriterende at se sit tag eller statuen af svigermor blive overskidt af duer, men sådan er livet jo - hvis man forholder sig etisk rigtigt.
I England betragtes duer som skadevoldende vildt - og de skydes hele året rundt - so vidt jeg husker det. Landbruget lider under den årligt tilbagevendende invasion af enorme dueflokke, og jeg forstår udmærket, at man vælger en massiv jagt på fuglene.
Det ændrer dog ikke på den kendsgerning, at flere millioner dueunger årligt lider en temmelig grim død.

Mvh.
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-11 23:35

Og du snakker om at jeg gik i selvsving.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 02-02-11 00:05

Vil lige tilføje til mit spørgsmål :
Det er ved kommunens kontorer, og der er givet tilladelse.
Jeg er ikke jæger,- min far er, og hans papirer er iorden...
Vi har været inde adskillige gange, og har nu valgt at prøve burene, da der kun må skydes til sol-nedgang. Burene arbejder hele døgnet...
Jeg forstår så rigeligt, at der ønskes reduktion af duerne her, når jeg ser hvad skade de forvolder, på bygninger, vinduer etc.
Burene er købt ved Skade-dyrs-service.
Måske var dette et par vigtige tilføjelser....

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-02-11 03:29
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-02-11 13:58

I og for sig, kan vi på Kandu være ligeglade med, om duefangsten er lovligt eller ej.

Men lokkemaden er - ÆRTER.!!!!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 15:04

Et par lokke duer kan også 'godkende' fælden for duerne. Det virker når man er på due jagt. Det er den bedste måde at få duerne til at lande i den ende af ærtemarken hvor man selv sidder. Du risikerer selvfølgelig at lokke flere til.
Ved du om det er skovduer eller tyrkerduer?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-02-11 15:21

Gucci1704

Dato : 02-02-11 00:05

--------------------------------------------------------------------------------
Vil lige tilføje til mit spørgsmål :
Det er ved kommunens kontorer, og der er givet tilladelse.
Jeg er ikke jæger,- min far er, og hans papirer er iorden...
Vi har været inde adskillige gange, og har nu valgt at prøve burene, da der kun må skydes til sol-nedgang. Burene arbejder hele døgnet...
Jeg forstår så rigeligt, at der ønskes reduktion af duerne her, når jeg ser hvad skade de forvolder, på bygninger, vinduer etc.
Burene er købt ved Skade-dyrs-service.
Måske var dette et par vigtige tilføjelser....

Mvh

Gucci

Du er dermageme fuld af løgn - Gucci.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-02-11 15:33

Hmmmmm! Kommer lige til at tænke på noget. Nu tænker jeg - som jæger, på duer i naturen - altså skovduer (ringduer).
Hvad drejer det her sig så om?? Er det i et bymiljø eller hvad? Her er der jo tale om forvildede tamduer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 02-02-11 15:39

Ved ikke rigtig hvad , der er galt med tonga...
Der er åbenbart facts han ikke forstår.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 15:43

Nah, jeg synes heller ikke der er så meget hjælpsomhed og problemløsning at hente der.
Vi er vel voksne mennesker der selv kan tage stilling og ansvar for egne handlinger.
Har aldrig selv brugt den, men der er en lille blacklist knap ved hvert indlæg.