/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Du er ked af det
Fra : svendgiversen
Vist : 2270 gange
37 point
Dato : 30-01-11 19:25

Sjovt nok, da jeg kom tilbage fra håndbolkampen hørte jeg i DAB radioen pr 5,
mit yndlings default program, dialogen "du er ked a´et".

Nej, jeg er ikke ked af det, flot med sølv, men alligevel...

Men hvem var ked af det dengang?
Og hvem er det nu???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 19:33

>Så er der da noget, du er gået glip af...

Hvordan kombinerer man "du er ked a´et" og "du er gået glip a´et"

hav´ en fortsat god aften, nu mere rolig end spændende...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-11 20:12

jeg er ke´ a´et

skie go´kamp ellers, men jeg er ke´ a´et og vi gik glip a´et -

altså guldet

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 47 point
Dato : 30-01-11 20:17

Det er Grethe Thordahl og Hans W. Petersen

http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=17090

Sølv er da heller ikke så ringe endda....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 20:28

Sjovt nok er jeg i familie med Grethe Thordahl, min mors Mogensen familie fra Simmested...

måske derfor jeg husker jeg er ke´ a´et
og rigtigt vi gik glip a´et

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 20:33

Svend. Hedder det ikke Simested i nærheden af Ålestrup i det gl Viborg amt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-11 20:54

Jow Simested, øst for Ålestrup(Aallestrup),

sorry, og ned til åen ligger en halvø, noget med Skjedsel Hale, den kaldte min mor Skje´sl,
ligesom Christian Østergaard blev til CranØster på de kanter...

Men den værste jyske sammentrækning jeg har hørt er fra Mors, her bliver Købmand til kjømn,
hjemme i Himmerland siger vi da ordentlig Kø´mand...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-11 22:28

Citat
Du er ked af det
visse vasse jeg er i højt humør, kampen endte som beregnet og jeg er lige kommet hjem fra en fin fødselsdags fest, så hvorfor være ked af det?
det var ikke hele min måske/ måske ikke efterløn jeg havde sat på kampen, danskerne kunne måske have oppet sig og vundet kampen, så havde jeg været ked af det

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-11 07:50

Tak for svaret Balcanard.