/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hulmurs isolering
Fra : carlo3
Vist : 893 gange
200 point
Dato : 13-05-03 20:12

Jeg har fået et tilbud på at få mit hus hulmurs isoleret med skum pu-skum,det isolerer meget godt men hvad med fugt, er det for tæt ?
jeg fik at vide at var godt da det er et gamelt hus fra 1933, og det vil binde stenende sammen igen da der nok ikke var murbinder tilbage
er det godt?
hilsen carlo

Kommentar
Fra : grisling64

Dato : 13-05-03 20:20

jeg har et hus hvor der har været en del fugt, før var der isoleret med lekasten, vi har plast vinduer, skum er godt BARE HUSK AT FÅ LAVET UDTRÆK; GERNER NOGEN DER SELV STARTER NÅ LUFTFUGTIGHEDEN BLIVER FOR STOR:

Kommentar
Fra : HP2

Dato : 06-04-04 20:12

Tag kontakt til et autoriseret Rockwool Indblæsningsfirma - findes på nettet. Har netop fået hulmursisoleret et stort hus fra 1918 - det virker ! Og husk at udluftning ikke skal finde sted ved fodlisterne og andre utilsigtede steder. Man skal udlufte sit hus dagligt - voldsomt og kortvarigt, således at man ikke afkøler huset indvendigt, men blot udskifter alt luften.