/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Formning af viskerblade
Fra : PrivateDK
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 30-01-11 15:22

Er der nogen der har prøvet at tilpasse et par viskerblade af den nye bløde type, så den passer til vinduesbuen på min gamle peugeot 405. Har kørt med nogle et stykke tid hvor de ikke når glasset midt på bladet. Det kunne jo være godt hvis man kunne få dem til at passe, da de er meget lydløse, så kunne jeg også spare penge til et par nye.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-01-11 16:19

Det kunne være de var for stive. De skulle helst selv kunne følge glassets form. Prøv at købe evt. de originale til bilen så.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-01-11 16:41

Som skrevet kunne det være godt at kunne bruge dem jeg har, De originale til en 405'er er lidt dyre, da sprinklerne sidder på bladet

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-01-11 17:45

Så må du se om du kan finde et bedre fabrikat, -men forinden kan du jo prøve om du kan massere det lidt blødere, men ellers må du vente til sommer, da det sikkert bliver smidigere når temperaturen stiger.

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-11 18:24

Prøv lige at "arbejde" lidt med din visker arm. Det kunne godt lyde som om at de ikke bliver trykket hård nok ind mod ruden. Lidt WD40 på fjederen og så massage...

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 10-02-11 12:41

Det må være det nærmeste der kommer noget jeg kan bruge.