/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BETALING AF RESTGÆLD PÅ BIL
Fra : 190e
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 30-01-11 13:40

JEG VIL HØRER OM NOGEN VED HVAD DER SKER HVIS MAN SKAL BETALE RESTGÆLD PÅ BIL HER D. 1 febr. -- men først betaler d. 1 marts- og har meddelt sælger denne ny dato, men intet hører fra ham.

190e

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-11 14:10

Det er dig som skylder penge, så hvis du vil opnå en anden betalingsaftale, er det dig som skal sørge for accept fra den du skylder penge. Helst skriftligt.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 30-01-11 14:21

er godt klar over at det er mig der skal spørge/søge men det jeg mener er hvad der sansynligvis vil ske hvis jeg ikke hører fra sælger og først betaler d. 1 marts.

190e.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-11 14:25

Jeg ved ikke hvor hurtigt sælger kan gøre udlæg i dine værdier. Måske kan det nås på en måned.
Spørgsmålet er jo også hvad der så forlanges i ekstra renter.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-01-11 14:36

Det er der ingen her der kan sige, det kommer helt an på hvor nøjeregnende sælger er.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 30-01-11 14:37

jamen handelen med sælger var rentefri og oprindeligt over 3 gange-- har betalt de 2 første.

190e

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-01-11 14:48

Så er det jo godt at kortoververden kan vurdere samtlige kandu'ers uvidendhed, og ikke mindst sin egen. Koncentrer dig nu om det du ikke selv ved, ikk?

Hvis du ikke overholder en indgået aftale kan sælger komme efter dig med gebyrer, renter og rykkere. Noget andet var det, hvis du havde haft ham i tale. Alt dette skal dog være nedfældet på papir i form af en kontrakt. Hvis aftalen er indgået på håndslag tvivler jeg på at en måneds strækken ødelægger noget. Dog ville jeg se at få sælger i tale pronto. Så er alt nemmere, istedet for gætterierne her

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-01-11 14:58

Imponerende så meget du ved uen at kende hverken køber, sælger eller aftale

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 30-01-11 14:58

jamen jeg har ringet adskillige gange men han tager ikke tlf. har mailet flere gange, han svarer ikke på mine henvendelser, så hvad kan jeg gøre mere,
190e

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-01-11 15:03

Ja, hvis han alligevel er død, så er der jo ingen grund til at betale. Og da slet ikke hvis det er en mundtlig aftale, uden vidner.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 30-01-11 15:07

jamen han er ikke død hans firma er til endnu (skanderborg) han svarer bare ikke hverken på telefon eller pr. email, så jeg kan ikke gører andet end vente til 1 marts , kan jeg???

190e

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-01-11 15:10

Dybest set kan du jo gøre det om i har aftalt, altså at betale pengene 1. februar.

Han har ikke pligt til at besvare hverken opkald eller mails fra dig, du har derimod pligt til at overholde aftalen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-01-11 16:00

Er det ikke helt simpelt.
Hvis du ikke hører fra sælger inden den 1/2, er der ikke sket nogen ændring i jeres aftale.
Så hvis du ikke betaler som oprindeligt aftalt, gør det ikke nogen forskel om du har prøvet at kontakte ham.

Jeg ville da gøre hvad jeg kunne for at få fat i ham, du kan vel ikke gøre så meget andet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-01-11 16:58

du bør nok låne pengene i banken og betale sælger. ellers risikerer du, at han henter bilen og så er pengene spildt.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-01-11 17:36

Han må ikke hente bilen, det er selvtægt.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-01-11 19:27

Citat
Han må ikke hente bilen, det er selvtægt.
Og hvad så? Han får en bøde for selvtægt men beholder bilen. Lad være med at skræmme med noget der ikke skræmmer. Det er alm praksis i skumle brugtvognsforretninger, at de uden købers vidende har en ekstranøgle til den solgte bil og bare henter den hvis der ikke betales. Den bøde på 500 kr er godt givet ud

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-01-11 21:46

Og han får bilen igen...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 31-01-11 01:04

Vrøvl.

Kommentar
Fra : drth

Dato : 31-01-11 10:32

hvis han vil hente bilen uden at have fogedrettens ord for det så er det ikke selvtægt men tyveri
den almindelige praksis er at de sender et inkasso firma ud der kræver at få bilen udleveret og beder dig skrive under på at du har udleveret bilen friviligt hvis du nægter at udlevere bilen eller at skrive under må de ikke tage bilen selvom de truer med alt muligt lort tager de bilen alligevel er det tyveri. hvad angår din regning må de ikke sende den til inkasso uden du har fået rykker først og der skal gå min 10 dage fra sidste betalingsfrist før de må sende en rykker der skal have en rimelig betalingsfrist så allerede på den konto er du halvvejs igennem måneden og vær opmærksom på hvad de sætter rykker gebyret til det må ikke være over 100kr eller 125kr iflg loven mener det er 100 men har hørt det er blevet sat op for nyligt om det passer har jeg ikke fået undersøgt. så inden 1/3 så har du måske fået 200 på i rykkergebyr hvis han ikke er til at snakke med

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-01-11 12:14

Det er almindelig kendt inden for branchen, at det er rockere der lejes til at afhente bilen ????

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-01-11 13:40

Hvad står der i din kontrakt hvis du bryder aftalen??? prøv at læse der, hvad der sker...