/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afgift???
Fra : notatoy
Vist : 788 gange
50 point
Dato : 13-05-03 20:03

Er der nogen der kan forklare mig reglerne for afgift på en motorcykel?
Jeg har været inde på told og skats hjemmesiden for at beregne afgift, men synes ikke det virker rigtigt, det kan da ikke være lige meget om jeg køber en motorcykel der er 6 år eller 15 år gammel, de skal også bruge handelsværdien for motorcyklen, hvad hvis nu man ikke kender den? Har de et katalog eller lign. de slår op i? I så fald hvilket?

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 13-05-03 20:25

Hej notatoy

Se på http://www.folmersmc.dk/over_6_aar.htm hvis du vil finde afgiften på en mc der er ældre en 6 år.

http://www.folmersmc.dk/afgifter.htm kan du også finde handelsværdier på Afgiftspligtige
værdier for nogle BMW, Honda, Kawasaki, Suzuki og Yamaha mc'ere. Måske er der den du er ude efter.

/wolan

Kommentar
Fra : hms

Dato : 14-05-03 12:06

Hej.

Som tommelfingerregel skal du regne med mellem 61-63 % i afgift, ud fra en gennemsnitlig salgsværdi ved forhandlere i Danmark.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 14-05-03 17:20

Eftersom de ikke kender værdien af de faktuelle private salg - men nok dem de kan se i forhandlernes regnskaber....

Skulle det så ikke formodes de bruger dem, eller som vi andre når vi skal sammenligne priser bruger den blå avis, og forhandler salgspriser på de gamle maskiner.

Du kan jo ringe og spørge hvad grundlaget er jeg er da lidt nysgerrig selv - det spøjse på T&S hjemmeside er jo ældre mc jo højere afgift ?????

Den eneste fordel ved at importere selv som privat eller købe u afgift er at du kan få en maskine der er "modificeret" med diverse - potte, sportskåbe, filtre, chips, etc billigere for du skal ikke betale afgift på disse herligheder. Problemet her kan være synet..... bagefter når den er registreret.

God kamp og husk at skrive et tip hvis du finder et hul...

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 15-05-03 14:28

Hmm.... Har talt med told og skat, der er åbenbart ikke nogen håndfaste regler, men fik at vide at hvis man fandt en Mc uden afgift, skulle man finde en tilsvarende hos en forhandler og regne med 60% af den pris han forlanger er det beløb man skal betale i afgift....
Det er da flot, de ikke engang noget fast de går efter, jamen det gør det jo let for os mulige uden afgifts købere....
Grunden til deres hjemmeside kun tæller Mcér til 6 år, er fordi det er lettere. Tjah, T&S, det kan stort set ikke blive sværere. Men hvis man ønsker afgiftspris på en konkret Mc kan de sende et skema som man kan udfylde, sende retur til dem og så vil de se på sagen og sende dig en pris. Så kig i god tid før du gerne vil have cyklen hjem, det kan tage tid

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 20-05-03 10:14

Hej Notatoy

En lille rettelse til mit indlæg, køber du en cykel uden afgift skal den synes først inden registrering.

Som ved køb af brugt.

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 20-05-03 10:51

Har snakket med en orange mekaniker, han er Falk mand, han gør sådan her:

Finder 5-6 privat og forhandler annoncer, dem med en god lav pris, på samme type MC/Bil og sender dem med til TS i bunken med papirer.