/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udgange på HU stået af
Fra : maxikurt
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 29-01-11 18:06

Hej har en Xzound AVX 100 som jeg ikke kan få lyd ud af den lugter osse som om den har været varm og jeg ved mine højtaler virker så er spørgsmålet kan man på nogen måde få koblet højtaler på phono udgangene uden at sku have monteret forstærker
og ville da blive glad hvis der var en der kunne sige hvad en evt rep af radioen ca vil koste

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-01-11 18:26

Billig kineser fra T-Hansen. Det koster nok 6 - 700 kr bare at åbne den. Såehhh ud med den. Højttalere på phono siger intet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-11 18:32

Jo du kan godt sætte højtaler på phono, og de vil også give lyd.

Men der skal et skarpt øre til at høre den.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-01-11 18:37

Et meget dybt og meningsfyldt indlæg fra ingeniøren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-11 18:49

Nej! Det var en sarkastisk spøg.

Maxikurt skal kontollere at han ikke har brændt sikringen i tilslutningen af, eller har aktiveret mute.

Han kan også prøve at afmontere plusledningen i 10 minutter og så sætte på igen . Noget i apparatet kan falde på plads ved sådant et reset.

Han skal også passe på ikke at overbelaste forstærkeren ved at koble højtalere i parallel eller spille for højt.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 29-01-11 18:59

Sikringen er ikke gået og mute ikke slået til men har ikke prøvet at resette radioen så det må blive det næste jeg prøver men alt andet virker både skærm og søge funktioner bare lyden der mangler

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-01-11 04:18

Inden du tilslutter højttalerne igen, skal du lige kontrollere, at de ikke har for lav ohm.