/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil i vaskemaskine
Fra : Avant85
Vist : 3667 gange
300 point
Dato : 29-01-11 14:45

Hjælp jeg glemte min mobil i en lomme, så den kom i vaskemaskinen og fik noget af forvasken i en 40 gr vask

Hvad kan jeg gøre for at redde den ? kan jeg redde den ved at tørre den på radiatoren

Gode ideer modtages

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-11 15:24

Hiv dit simkort ud og prøv så at tørre den. Lykkes det ikke så har du dit simkort til en anden tlf.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-01-11 15:37

Hvis den var tændt da den kom i maskinen, kan du godt gelmme alt om at få den til at virke og købe en ny med det samme, hvis den var slukket er der en lille chance for at få den til at virke, når alt vandet er plæst ud og den er tøret. Mem jeg tror ikke at du får den til at virke mere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-01-11 16:52

Put den i tørretumbleren

Undskyld...kunne ikke dy mig

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 29-01-11 17:08

selv om mobil er tændt når den ryger i vaske maskinen så kan den stadig redes den er bestemt ikke gået tabt af den grund

din mobil skal tørre 100% og det beste du kan gøre er at finde en der kan skilde den helt ad og rense den 100% før du overhovet tænder den

husk at tage battriet ud mens den tørre
99% af mobiler der for vand enten via vaskemaskinen eller på anden måden kan redes igen hvis man bare husker at hive batteriet ud og ligge den til tørre og få den renset korkt inden den igen tændes

display har måske taget skade af for meget vand

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-11 19:01

Tag omgående batteri og simkort ud.

Skyl den grundigt i rent vand sæben skal ud. skyl efterr med destilleret eller afmineraliseret vand.
åbn så meget som muligt under skylning og efterfølgend tørring. brug hårtørrer med lunken luft til tørringen. Der skal lang tid til at få vand ud af alle kroge og dækkede steder under ic er mv.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-01-11 20:07

Jeg har set at det er mange af mobil unlock forretningerne der renser mobiler der har ligget i vand.
alimak

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 300 point
Dato : 29-01-11 21:12

Jeg ville tænde en ovn på laveste temp. ca. 50 grader.

tage batteri + simkort ud og ligge mobilen på et viskestykke så den ikke rører metal i midten af ovnen.

lad evt. lågen stå lidt åben så du er sikker på at temp ikke bliver for høj.

Her kan du lade mobilen ligge i et godt stykke tid til du er sikker på alt vand er væk.

Der findes prof. elektronik tørre ovne, men dette er nok det der kommer nærmest i den hustand!

Hvis du kan skille den ad selv, er det værd at skille så meget som muligt ad inden!

Har selv prøvet dette med en mobil der havde fået for meget vand og det virkede!

Det lyder lidt vild at ligge den i ovnen, men det virker. Det er nemlig længe at skulle stå med hårtørreren, hvis der nu skal 2-3 timer til før man er sikker på alt er væk!

mvh
Peder

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 30-01-11 02:02

Tak for svaret Peder99.

Kommentar
Fra : Jysktelecom

Dato : 17-03-11 19:57

Vi har lavet vandskadet telefoner i 10 år, og må nok desværre sige at jo mere tekniske en telefon er blevet jo sværre er det, nu har de bluetooth, internet, touch........osv. Hvis man er heldig at få liv i den vil jeg hurtigt tage en bacup på pc eller bare skriv ned i hånden for der er meget stor chanche for at den efter noget tid går død, og så er det dejligt med en bacup af sine kontakter og billeder m.m. Det var noget andet da det var en NOKIA 3310 som havde været i vaskemaskinen så var chancen 99 % for at få den til at virke. Sorry din telefone går tabt før eller siden !!

Hilsen
Jysktelecom.dk
Danskunlock.dk
Brugttelefon.dk