/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
review af synology DS-211
Fra : hubi
Vist : 1271 gange
100 point
Dato : 29-01-11 11:38

hej med jer..

jeg går i tanker om at købe en nas, og har kigget efter synologys ds211, den skal primært bruges som filserver, og en smule test af overvågning..

er der nogle der har en som kan fortælle om det er noget man skal holde sig fra.. jeg lægger vægt i at interfacet har en rimelig hastighed og er brugervenligt.

jeg købte en netgear readynas duo, den blev dog returneret igen efter 2 dage.. har aldrig oplevet noget der arbejder så langsomt, samt var interfacet uoverskueligt og ligner noget der er lavet i paint.

(: jesper

Kommentar
Fra : peque

Dato : 29-01-11 11:40

Tja - Min readyNAS Duo kører aldeles perfekt - og tja jeg ville sgu holde mig langt væk fra Synologi - som jeg aldeles ikke har gode erfaringer med - Vi har haft en på jobbet -. der på et halvt år knaldede 3 diske!

Men jabsolut hvis du endelig vil have noget ordentlig så gå efter Seagate Blackarmor!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-11 12:47

Jeg har kørt i godt 2 år med en synology 108j .
Den virker bare perfekt og er blevet bedre med softwareopgraderingerne.

Den er nem at sætte op , og logge på fra alle systemer .

Harddisken blev skiftet efter 1 år , for at få en større.

Køb kun en harddisk ,som er nævnt på ders hjemmeside, og som afprøvet med synology nas.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-11 12:49

Glemte at skrive at den kører og overfører filer hurtigt. Fuld hastighed forudsætter et megabit netværk.

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 10-02-11 17:39

Tak for svaret transor.

jeg har nu investeret i en ds211, er fuldt ud tilfreds.. det tog mig ikke lang tid at få den op at køre.. plus navigationen i kontrolpanelet er helt vildt overskuelig.

og det mest vigtige, den har en lækker brugerflade, som loader hurtigt. jeg har 1 mbit upload, og selvom jeg sidder hos nogle andre, så kører den glat når jeg logger ind. dog er download af store filer ikke godt, men det er jo min egen forbindelse der sætter begrænsningerne ;p