/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Gul peberfrugt, holdbarhed.
Fra : prio
Vist : 1043 gange
200 point
Dato : 28-01-11 21:39

Kan en rynket og blød gul peberfrugt stadig bruges - fx i en sammenkogt ret?

Er der en måde, man kan peppe den lidt op, fx lægge den i vand?

Eller er den bare til udsmidning?

Accepteret svar
Fra : Hovgesen

Modtaget 210 point
Dato : 28-01-11 21:56

Hej
Så længe den ikke har pletter eller er råden, så kan du sagtens bruge den.
Men ingen tvivl om en helt frisk peberfrugt er at foretrække. Men jeg ville ikke drage nogen tvivl om at bruge den.
At lægge den i vand vil nok ikke hjælpe noget, så bare brug den som den er

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-01-11 22:04

Del den i 2 og grill den med skindet opad.

Grill til skindet har taget farve. Læg den i en plastpose og i køleskabet.

Når den er afkølet er skindet lige til at pille af og du har den sødeste og skønneste peberfrugt til en salat eller relish.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-01-11 22:37

Ja,- kan bruges i sammenkogt ret, i kødsovs, lasagne osv., skær i små terninger og vupti i gryden med den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-11 00:55

Grillede og flåede peberfrugter er skønne idet sødmen bliver mere fremtrædende.

Sommetider griller og flår jeg nogle forskellige, skærer dem i småstykker, lægger dem på fad, pynter med skiver af Mozzerella og hælder en god olivenolie over.

Skal det være fest så brug chili også, og der bliver gang i vejrtrækningen hvis man bruger en enkelt Jalapenos......mums.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 29-01-11 19:03

Tak for svaret Hovgesen.