/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af racercykel ca 4.000
Fra : snaptil
Vist : 1850 gange
100 point
Dato : 28-01-11 13:13

Hejsa er på udkig efter en racercykel i omegnen af 4000 kr.
jeg har fundet to modeller, nogen der kan vurdere hvilken der er bedst. Evt et alternativ

http://www.bikeshop.dk/Cykler/Racercykler/Merida+Road+Race+880+racercykel+-+2010.html

http://www.netcyklen.dk/shop/giant-defy-4-205p.html

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-01-11 13:17

Jeg synes du skal købe nr. 2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-11 13:52

Ingen af dem, du bør ofre 800-900 kr mere og købe eksempelvis:
Nishiki Race Competition til 4.999,00, normal pris 5.999,00 DKK

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-01-11 15:16

Kan I nærmere begrunde jeres valg.
Jeg kan se hvis jeg går 1000 kr op, så stiger udbydet også med flere mærker, så hvad taler for den valgte nishiki model?
Jeg vejer 100 +, så vil det have betydning for anbefaling af cykel?
kan det også have indflydelse på valg af stel mv. ?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-11 15:26

Jeg har før haft Nishiki, japansk kvalitets cykel med et ekstra stift stel,
og når du vejer over 100 kg er det et vigtigt argument,
og du må ikke gå på kompromis her ifølge min gamle cykel rådgiver...

De billige cykler havde også godt nok shimano gear bagtil men ikke de store kædehjul foran,
man får det man betaler for og når du bliver lidt mere øvet, men stadig kommer sidst,
vil du fortryde at du sparede de få hundrede kroner...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-01-11 15:57

Det kommer jo lidt an på, om du skal bruge en til race/motion eller transport.

Med din vægt skal du være opmærksom på, at få nogle ordentlige hjul, steller skal nok klare den, men jeg har personligt ekset mere end et billigt hjul.

Der er iøvrigt også denne

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-01-11 09:49

..Jeg plejer at gå efter dobbeltbundede fælge og så undgå kantsten (-:
er der et hul ivejen.så er det jo bare ærgeligt.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-11 12:24

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 12:33

Selv tak
hilsen Svend, nu på motions cykel