/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mit andet fjernsyn tænder...
Fra : malarico
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 27-01-11 20:37

Hej,
Håber virkelig i kan hjælpe mig her..

Situationen er således at jeg har 2 Samsung Fjernsyn placeret i hvert sit rum, men påsvar samme væg.. (Altså med ryggen mod hinanden) på en gipsvæg... Hvilket resultere i at når jeg trykker på knapperne på fjernbetjeningen inde i stuen så tænder den fjernsynet inde i det andet rum..

Hvad kan man gøre her, er det muligt at skifte modtager frekvens eller hvad?

håber på hurtig hjælp og svar :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 20:43

Samsung siger det IKKE er muligt

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 27-01-11 21:02

øøøh, øv.. dvs. der ingen løsning er på dette problem? :(

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-01-11 21:03

IR lys kan ikke gå igennem en gipsvæg, men kan reflekteres på på glatre/blanke ting eks. IR lysstrålen rammer en vase i stuen, der senderdet vider til et spejl i gangen og videre til et billed på værelset og videre til TV,det er den eneste mulighed det er for at tv kan tænde, så luk døren til værelset.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 21:13

Citat
dvs. der ingen løsning er på dette problem

Jo - køb et andet fjernsyn...

Citat
Samsung siger det IKKE er muligt

Og det skal måske lige pointeres at det er en af deres ingeniører...

Men problemet er kendt - det kan blot ikke løses med den teknologi de bruger....

Kommentar
Fra : malarico

Dato : 27-01-11 21:17

Okay, jamen du har nok ret, har et spjel hængende og det er nok det der skyld i det..

Døren bliver nu lukket :)

Tak for svaret og løsningen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-11 23:27

Vender jeg min fjernbetjening 180 grader kan den også bruges, men ikke i andre vinkler.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-11 06:15

luk døren til det andet rum

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-01-11 10:15

- sluk, på væggen, for det apparat du ikke bruger...