/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tændt tv = langsomt internet
Fra : Palmen
Vist : 760 gange
200 point
Dato : 27-01-11 14:53

Jeg oplever at når man tænder for tv'et så bliver mit internet ekstremt langsomt.

Jeg har stofa bredbånd og stofa-kabel-tv (digitalt)

Nogen der har et godt bud på problemstillingen ?

Jeg har kontaktet Stofa og de kan ikke se at der er noget galt med min internetforbindelse.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-01-11 14:57

Citat
http://www.kandu.dk/Spg147537.aspx

Tak for svaret Jonassen. Jeg skrev til dem, har nu fået svar, og nu virker internettet selvom tv'et kører.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-11 15:10

Men hvordan har det været i den mellemliggende tid. Har du haft problemer med hastigheden der eller??

http://www.kandu.dk/Spg147537.aspx

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 27-01-11 19:56

Det er korrekt at problemet forsvandt da jeg rettede henvendelse til dem dengang for et godt stykke tid siden. Det varede dog ikke længe før det kom igen. Nu er det ofte sådan at er TV'et tændt INDEN jeg går på internettet så kan jeg godt være på nettet uden de store problemer selvom tv'et er tændt, men er jeg på nettet og tænder TV'et så dør min internetforbindelse fuldkommen indtil jeg slukker tv'et igen.

Det er da meget underligt.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 06-02-11 11:59

Må kontakte dem igen og insiterer på at få problemet løst.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-11 15:20

Det er nødt til at være en opsætnings fejl for det SKAL kunne køre.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 20-02-11 12:09

I skrivende stund virker det. Jeg har skiftet kabler. Stofa sagde jeg skulle have kabler, der var HD-tætte kaldte de det vist. Så må jeg håbe at det virker pemanent og ikke bare for en kort stund som tidligere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-11 16:06

Se der lærte jeg også noget nyt, hvis det står for troende. Altså hvis der er noget der hedder HD tætte kabler. Enhver ved selvfølgelig at kvaliteten på et kabel, uanset hvilke type kabel man snakker om, har en vi indvirkning på kvaliteten af det man får ud i den anden ende af det. Så hvorfor ikke.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 20-02-11 18:49

Kunne ikke huske om det var HF-tætte eller HD-tætte som stofa sagde, og har undersøgt det. Det er hf-tætte som kablet skal være. TV'et kører stadig i skrivende stund så det har tilsyneladende hjulpet.