/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjælp hvad hedder den??
Fra : Ekspress105
Vist : 2552 gange
200 point
Dato : 27-01-11 09:10

Har en kasse men hvad hedder den?? Evt link? Der står intet overhovedet på den....

Kode
http://billedeupload.dk/upload/files/2011-01/bb7029e3.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-11 09:15

Så'n en har jeg os, den er bare rød, sidder på min Puch

Købt en gang i Silvan, men hva' den hedder/kaldes aner jeg ikke

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 27-01-11 09:15

Er det ikke bare en plastkasse?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-01-11 09:18

Har set dem et sted for ikke så længe siden men ha ikke komme på hvor....

De er nemlig rigtig gode og stærke...

Og jo det er en plastkasse men vil finde flere af dem, nye eller brugte...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-01-11 09:30

de MINDER om det man kalder klodskasser, dem er der dog håndtag i

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-11 09:31
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-01-11 09:39

Som Tordenkalven skriver - måske bare "klodskasse" -
det kunne også være dem man kalder "stabelkasse" eller måske "opbevaringskasse" -
hvis du søger, så findes der et hav af forskellige slags, og næsten lige så mange forhandlere
prøv på Google ......
held og lykke med det, den ser ud til at være en god kraftig kvalitet
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-11 09:40
Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-01-11 09:45

Godt link med mange goe kasser Men ikke den rigtige.... Og den sidste er jo en klodskasse... Den jeg søger er noget større... og kraftigere...

Har googlet men uden held...

Det er en kanon go stærk kasse og den passer lige på lagerreoler...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 10:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 10:20
Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-11 11:27

Sådan nogen har jeg også, det er ca 24-25 år siden de blev solgt i den udgave (mine er bare røde og blå), for jeg brugte dem til at holde styr på ungernes legetøj

De hed bare klodskasser og var populære fordi man kunne købe reoler med rum hvor kasserne passede i, både værkstedsreoler og nogen af træ som var meget brugt dengang f,eks, i børneværelser til legetøj

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 13:53

Jeg har også de kasser ca. 32X42 CM
På kassens bund står der:

Orth plast

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 16:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 16:21

ORTH er et "handelsnavn" for ortopædisk plast.....

Forhandles af bl.a. Combox A/S

mener dog ikke det bruges mere....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 16:40

Mine er grå, med et klart plastiklåg til, men de er "skaffet " i slutningen af 80 érne- Løvens kemiske Fabrik brugte dem til medicintransport.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 16:43

Refi´s link

http://www.olitec.dk/allprod-menu-transport-dk/reboxr-hu

er vel den der kommer tættes på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 17:02
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 17:04

Ok det er vist næsten det samme som Klaudi´s første link
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Her er en masse
http://www.nielsbo.dk/uploads/Plastkasser_2011_WEBFIL(2).pdf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 17:05

Ja smuller - de har jo også stableforstærkning i bunden.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 17:06

Så svaret må være en "transportkasse"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 17:07

Det var denne jeg talte om med forstærkning i bunden:
http://www.mas-hoevik.dk/index.php?id=137

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 17:12

Den var jeg lige ved at sende - men syntes det var for billigt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 17:16

Citat
Den var jeg lige ved at sende - men syntes det var for billigt.

godt tænkt Ejvind - det må jeg gi´dig

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-01-11 17:32

Kassen er af en type, som har et mål som er stabelbar på en europalle (800 x 1200mm). Derfor er de ydre mål 400 x 300. Så kan der stå 2x3 kasser.

Det hedder ikke noget så vidt jeg ved. Men din kasse har selvfølgelig et handelsnavn fra der hvor den er lavet.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-01-11 17:34

Citat
Så kan der stå 2x3 kasser.

hov, der kan vist stå 2 kasser mere

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 17:36

Citat
hov, der kan vist stå 2 kasser mere

det er vist ligemeget - de kan ikke alle være på en knallert alligevel

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-01-11 18:03
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 18:22

Godt link "Hejdu58" - det er ikke så langt væk når jeg skal bruge flere kasser.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-01-11 18:26

Her er linket til dine kasser:

http://erfainventar.dk/group.asp?group=11

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 18:32

Citat
de kan ikke alle være på en knallert alligevel

Til en knallert bruger man da "mælkekasser"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-11 18:37

Det hedder da også en "stabelkasse"

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-11 18:51

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 19:05

Spørg du bare "polle" om ikke det er en mælkekasse der hører til en puch Maxi (kig bag på knallerten)

http://www.youtube.com/watch?v=c8L3oy-7aWo&feature=related

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-01-11 20:59

Hmm mange gode forslag men ikke nogle bingo bango....

Men mælke kasser har jeg masser af... Også nogle at dem polle bruger, De rigtige står der jo ikke arla på men MD

Men var i bilka i dag om minsanten om ikke de har dem.... Men til 50 pr stk....

www.smartstore.se

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-01-11 21:24

http://billedeupload.dk/upload/files/2011-01/0cc915f0.jpg

Er hvad ser står på dem i bilka, men ilfg. hjemmesiden findes den ikke?

Har googlet løs på tal og det men det giver ikke noget... Nogle gode ideer?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-01-11 10:46

Stabelkasse > Plastkasser

Pris: DKK 171,00

Nr. pnb55

.... og her er linket igen iegn: http://erfainventar.dk/product.asp?product=243

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-11 10:52

Smut i XL-byg - de har tilbud på den slags i næste uge....

http://shop.xl-byg.dk/produkter/bolig/boligopbevaring/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-11 11:17

Jeg ved godt hvorfor det hedder XL - for de har enormt store priser.

Eks. en almindelig klodskasse til 20 kr. som normalt kan købes for under en 10 kr.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 29-01-11 11:52

Eyvind> Helt enig er det ikke silvan der har 10 for 89,95 i næste uge? Dem skal jeg også ha nogle af....

Alka> Det er ikke dem samme kasse...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-11 13:16

Citat
Alka> Det er ikke dem samme kasse...

Citat
Men var i bilka i dag om minsanten om ikke de har dem.... Men til 50 pr stk....

Så må du jo beslutte dig til hvilke du egentlig vil have....

Dem du selv finder er heller ikke den samme som du startede med...

Så tag lige en beslutning - den du startede med FINDES IKKE - men mange i samme størrelser....

Annuller spørgsmålet
Fra : Ekspress105

Dato : 13-03-11 13:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål mange gode bud men ikke noget jeg ka sige det var svaret til...