/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opvaskemaskine
Fra : sakalli
Vist : 2643 gange
20 point
Dato : 13-05-03 17:00

Der kommer ikke vand til maskinen, jeg tror det er aqua-stop. Hvad er løsningen?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 13-05-03 17:03

ring til en blikkenslager.
mvh theking

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 13-05-03 17:14

Du er vist nødt til at komme med lidt flere oplysninger,hvis du vil have bedre hjælp.
Er aqua-stop indbygget i maskinen?(bakke under maskinen som opfanger spildt vand=stop)
Eller er det et aqua-stop som sidder på slangen til maskinen?(grå plastik dims mellem vandhane og slange)

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 13-05-03 17:20

Jeg ved det ikke nøjagtigt, men der kommer ingen vand i maskinen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 13-05-03 17:31

Hvis du har aqua-stop siddende lige efter vandhanen under køkkenbordet, er der flere mulighedder.
Kontraventil "hænger" i vandhanen.(er det en ballofix med indbygget kontraventil kan denne være tilstoppet)
Aqua-stop defekt, som kan kontrolleres ved at "køre" udenom.
Snavssamler tilstoppet lige før aqua-stop.
Tilstoppet snavssamler lige efter aqua-stop, en lille si i slangen
Tilstoppet snavssamler i indgangen af maskinen lige efter slangen. (sidder indvendig i ventilen) ((( tag stikket til maskinen fra før adskillelse af maskine for rep)))
Der er flere mulighedder, men dette var de nemme.
Emesen.

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 13-05-03 17:31

Fortæl venligst hvad for en maskine(mærke/model) det er?
Evt. må du prøve at afmontere slangen så tæt på maskinen som muligt,kommer der vand her?
Der sidder nogle gange et filter, hvor slangen er monteret, det kan være tilstoppet?

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 14-05-03 14:51

Til emesen

hvordan "kører" man udenom?

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 14-05-03 14:52

Til emesen

hvordan "kører" man udenom Aqua-stop?

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 14-05-03 14:54

Til 1april

maskinens mærke er Atlas

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 14-05-03 15:49

For at "kører" udenom afmonteres Aqua-stop og slangen monteres direkte på vandhanen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 18:58

Som 1april siger, men se lige om der er snavs i et filter, og uden at genere dig kommer der vand ud af hanen?
Emesen.

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 15-05-03 00:11

Er problemet løst? eller vil du have flere "vandet" kommentare.?
V.H.1april

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 15-05-03 15:30

Jeg åbner maskinen i weekenden.
så kan jeg se hvad problemet er.
Tak for svarene.
Jeg godkender en af dem når jeg har kigget på maskinen

venlig hilsen
Sakalli

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-03 16:22

Hvis du åbner maskinen, så tag stikket ud først.
Emesen.

Kommentar
Fra : sakalli

Dato : 16-05-03 13:26

Til Emesen
Maskinen kører uden om aqua-stop. Sker der noget med maskinen uden aqua-stop? Bliver vi nødt til at købe en ny?

Godkendelse af svar
Fra : sakalli

Dato : 16-05-03 13:58

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-03 17:35

Aqua-stop er med til at sikre huset mod vandskade. Den tillader kun at en vis mængde vand passerer ad gangen, på den måde at hvis der ikke er "ro/pause" i gennemstrømningen lukker den helt af.
Emesen.