/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Mobiltelefon med 112
Fra : kai-d
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 23-01-11 10:14

Kan ikke lade være med at komme med dette tip som blev oplyst på et førstehjælps kursus.
Har du en gammel mobiltelefon så smid den ikke ud, men læg den i handskerummet i billen sammen med laderen som passer til bilen.
Selv om der nok ikke er strøm på mobiltelefonen så er det ligemeget for du sætter den blot til laderen fra bilen, og nu kan du ringe 112, også selv om der ikke er kort i mobiltelefonen.
I øvrigt kan man også altid ringe 112 selv om et evt. taletidskort er udløbet.
Med venlig hilsen.
kai-d

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-11 10:19

Rådet er vel godt nok som sådan.... meeen når man har en gammel mobil tlf. der ikke bruges længere, så køber man da en ny

Har alle med mobiltlf. ikke telefonen på sig/med i bilen - også den nye??

Jeg har min mobil i en holder i bilen, så hvis vi får brug for den, så kan vi altid finde den - også evt. hjælpere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 10:25

Har altid en (gammel) med mig, da man jo aldrig ved?
Og det koster jo intet at have den liggende, og skulle den blive stjålet =
så er man jo fri for en tur på genbrugspladsen med den, så den er jeg med på,
og det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-11 10:27

Når det er et TPI, Kan du med fordel lægge det der.

Du har lagt det i kategori spørgsmål.

Med alle gode råd er det vel sådan at nogle tager dem til sig og andre gør anderledes....

At få genopfrisket ens førstehjælp er sjældendt af det dårlige. Det er jo et emne hvor der kommer flere erfaringer.

God weekend
vh Ben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 10:37

Citat
kai-d (Almindelig bruger)

Kan ikke oprette TIP`s

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-11 10:39

Så skal Kai-d blot rådes til at oprette sig som superbruger.

vh Ben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 11:02

Hvorfor dog det, alle burde have ret til at skrive tip´s.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-11 12:15

Faktisk er der allerede taget systemer i brug i USA hvor en telefonlignende genstand sender en sms til alarmcentralen hvis en airbag bliver udløst, de kan så lynhurtigt spore den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-11 12:24

nomore
Citat
Alle bude have ret til...

Tja, det kan du da godt mene, men så længe det er gratisydelser der stilles til rådighed her på siden. Er det vel domaine ejer der bestemmer indhold af siden..

Så ordet ret, skal vel ikke tages for bogstaveligt...

vh Ben

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-01-11 12:41

Jeg synes det er et godt råd, som kai-d har givet.

Jeg er ikke "afhængig" af min mobil, så jeg glemmer den ofte når jeg skal ud at køre.

Jeg kender også flere der ikke ønsker at bruge mobil tlf. Men jeg er sikker på at rådet om at have en gammel mobil + lader liggende i bilen, til brug ved nødopkald, vil blive modtaget positivt. Ingen ved jo hvornår der pludselig er brug for hjælp. Det kan være at føreren af bilen selv får det dårligt, og er alene, så er det godt at have adgang til 112.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-11 12:59

Ideen med en nød tlf, kan jeg altså sagtens se, og det var/er heller ikke for at nødgøre tippet, men jeg synes nu det er forkert at have en nødtelefon i handskerummet

Hvis man er involveret i et trafikuheld, så ville jeg ikke begynde at lede efter en mobiltelefon i en fremmeds bil... eller hvis jeg selv fik et ildebefindende, så er det heller ikke sikkert jeg havde overskud til at finde den der...så som minimum, synes jeg telefonen skal være synlig

Dette er ment som et tillæg til tippet

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-01-11 13:51

Det er bedre med en nødmobil end ingen mobil, hvis man får det dårligt, og er alene i bilen, eller uheldet er ude, og man holder på en mørk øde landevej, og bilen af uransagelige årsager ikke vil køre en meter længere. Nu om dage kan der være en risiko ved at stoppe en anden trafikant

Hvis det er et trafikuheld, har de andre implicerede selvfølgelige en eller flere mobiler til rådighed

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-01-11 14:02

Hvis bilen ikke vil køre mere, kan man jo nok ikke ringe 112, men så kan man jo have et kort i mobilen. Flere mobilselskaber, har et abonnement system, hvor man kun betaler når mobilen bliver brugt.

Jeg har tigget min gamle mor om at have en mobil med når hun kører(jeg har foræret hende en) men det er for besværligt at gå og passe på den, som hun siger. Men nu får hun en oplader til bil + mobilen, og det bliver lagt i handskerummet. Så jeg er meget glad for tippet kai-d

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-11 14:10

Ti hi

Citat
Hvis det er et trafikuheld, har de andre implicerede selvfølgelige en eller flere mobiler til rådighed

Citat
Jeg er ikke "afhængig" af min mobil, så jeg glemmer den ofte når jeg skal ud at køre.

Da ikke hvis de møder dig

Nu du er igang med at bruge penge, så køb også lige en tlf holder til din mor... så er hun bedre sikret, hvis uheldet skulle være ude

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-11 15:13

Prøv at ring 112 hvis du punkterer

Prøv at ringe 112 hvis du er bevidstløs

Ideen er såmænd meget god hvis ALT ANDET SVIGTER - og man kan finde den mellem vragdelene og de skrigende unger i den smadrede bil.....

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-01-11 15:52

Selvfølgelig kan jeg ikke ringe 112, hvis bilen er punkteret. Jeg var lidt for godt igang med at skrive, og fik det også rettet.

Men som du skriver refi:" Prøv at ringe 112 hvis du punkterer". Hvis jeg er punkteret, tror jeg ikke at jeg er i stand til at ringe

Og hvis jeg er bevidstløs, skal der nok blive ringet 112, det ved jeg af erfaring

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 16:17

Citat
Prøv at ring 112 hvis du punkterer

Citat
Hvis det er et trafikuheld, har de andre implicerede selvfølgelige en eller flere mobiler til rådighed

Lige sådan en udtalelse, der holder andre tilbage fra at ringe de andre har/ gør..

Ideén er god... bedre end intet, der kan være langt mellem billister på en mørk vej.
Og er DU ikke et af disse mennesker der har mobben med lokum, bare for ikke at misse en total lige gyldig besked, så VED du, hvor den ligger, hvis du skal bruge den
i forhold til JER, der render med den alle steder, og alligevel ikke kan finde den = til tider.
Citat
Tja, det kan du da godt mene, men så længe det er gratisydelser der stilles til rådighed her på siden. Er det vel domaine ejer der bestemmer indhold af siden..

Jeg mente (i bund og grund) egentlig, at kun superbrugere skulle bedømme tips