/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Bændelorm - alternativer til MILBEMAX?
Fra : lgs
Vist : 3775 gange
55 point
Dato : 22-01-11 21:20

Som andre vil have erfaret, er MILBEMAX et effektivt middel, men det er dyrlægens gebyr også. For 2 piller, der skal tages med 1 uges mellemrum (kat>4 kg), skulle jeg forleden bløde kr. 240.
Dette er selvfølgelig også ok, da jeg holder af min kat, men han er inde-/udekat, og vil derfor rage ormen til sig igen og igen.
Er der herinde nogen erfaring med midler, man kan hjemskrive fra udlandet, også erfaring med, hvorledes forsendelsen passerer tolden?
På forhånd tak for svar!
M.v.h. Leif G.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-01-11 21:35

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-01-11 09:12

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 4

Og hvad så.
Kan kun give dig ret i at det er sg_ dyrt.
Jeg plejer at handle for 1 år af gangen, når jeg endelig tør hive tegnebogen frem hos Dyrelægen.
Kan ikke lige hjælpe dig med netsider, men mon ikke det kan være en mulighed med en Sverige´s tur, deres valuta er ikke på højde med den Danske og der burde vel ikke være problemer med
Tolden, eller en Recept, når det er til eget brug.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-01-11 00:02
Kommentar
Fra : Roejteren

Dato : 13-03-11 13:44

Fik du en regning med hjem? Prøv at tjekke prisen for "receptgebyr", det er ofte meget dyrt! Derfor køber jeg for det meste ormekur til et helt år, da jeg så nøjes med at betale receptgebyret den ene gang

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 13-03-11 19:42

=>roejteren
tak for svaret -
har over tid været i kontakt med 2 dyrlægehuse, der begge kun ønsker at udlevere 1 gang - siger at de er indskærpet, at man holder forbruget af Milbemax nede i det hele taget for at undgå resistens - det lyder jo troværdigt, men jeg er jo heller ikke så blåøjet, at jeg ser bort fra muligheden for flere konsultationer og gebyrer.
Så nu vil jeg følge rådet ovenfor, nemlig at importere Drontal - så ka´ de danske dyrlæger ha´ det så godt, ka´ de!