/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
iMac vers. 10.6.4 - og WinXP - mikrofon?
Fra : ingelein
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 20-01-11 16:24

Hej
Jeg har delt HD på min iMac, så jeg kører Win XP på Bootcamp. Det gør jeg fordi jeg har et gammelt Cad program til min strikkemaskine, som via kabel kan strikke interaktivt.

Kort fortalt: Jeg kan lave mønstre og snitmønstre i programmet og via et kabel downloade til min elektroniske strikkemaskine. Nu kan jeg på skærmen se, hvordan jeg skal strikke, idet mine bevægelser med strikkeslæden overføres til programmet. Samtidig kan jeg høre indtalte kommandoer.

Her i Danmark kan man kun få det omtalte strikkeprogram DK 7 med engelsk manual og engelsk sprog. Jeg har nemmere ved tysk og har downloadet en update på tysk. Det virker fint, men selve Wav. filerne ligger på min CD med selve programmet. Jeg kunne få nogen til at sende mig Wav. filerne på tysk - men jeg har også mulighed for selv at indtale mine ordrer i de relevante filer.

Men jeg har ikke fundet ud af - hvordan jeg får fat i min mikrofon. PC'ën har en mikrofon - det ved jeg fra Mac versionen - men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer i kontakt med mikrofonen og bruger den, når jeg kører Windows.

Er der nogen, som er rar at fortælle mig det?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 20-01-11 22:10

Det ser ud til, at folk har haft held med et Plantronics USB headset.
Men desværre ikke nogen løsning med den interne mikrofon, ser det ud til:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2049697
en lang tråd...

Håber det hjælper dig på vej.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-01-11 22:23

Hej kipros
Tak for svaret -nu kan jeg da i hvert tilfælde se at det ikke er mig, som er helt tumpet.
Min lydtest virkede, men jeg snakkede med 1/2 hastig og som en hulebjørn i vintersøvn.
Jeg har endnu ikke læst hele tråden, men gør det straks herefter. Jeg har nemlig planer om
at installere SKYPE - .

Mange hilsner og tak
Ingelein -